Announcement

Collapse
No announcement yet.

At-40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Lars Andrè View Post
    Heisann! Jeg skal konfirmere meg neste år. Tenkte å legge ut litt til en AT-40L. Hvordan flyr den? Ok som 2. fy?
    Mvh Lars Andrè
    Flyr som en drøm og har lav landingshastighet. stabilt og fint fly, og kan tørre å påstå at det passer fint som fly nr.2!

    Men vær obs på at landingsunderstellet på vingene ikke tåler 1 litt hard landing, men er ikke noe problem å forsterke....
    -= www.samundsen.net =-

    Comment


    • #47
      Det er eit kjempe bra fly synest eg og kan anbefalast.
      Fly:
      AT-L
      Happy fly 20
      Katana V2 70

      Helikopter:
      Raptor 50 SE
      T-rex 450
      TWISTER MEDEVAC ARMY

      Comment


      • #48
        Hei ja du har rett Aerial "vær obs på at landingsunderstellet på vingene ikke tåler 1 litt hard landing, men er ikke noe problem å forsterke...."

        Mine landingsunderstell knakk av ein hard landing men no er det fika med litt Epoxy så det er klart til å fly.
        Fly:
        AT-L
        Happy fly 20
        Katana V2 70

        Helikopter:
        Raptor 50 SE
        T-rex 450
        TWISTER MEDEVAC ARMY

        Comment


        • #49
          Her er min AT-40 blogg som det snart blir review av:

          AT 40 trainer fra Elefun - (MFN) ModellflyNytt.no
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #50
            en liten ulempe med at40 er at dekorstripene fort faller av.
            Edvin
            ------
            http://home.no.net/hansenmh

            Comment


            • #51
              Har ikke hatt tendenser til dette ennå, men ett godt triks er å kjøre over med strykejernet før de begynner å falle av.
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #52
                det med at dekor og klarfilm faller av gjelder stort sett alt av arf, ikke bare at40-ene.
                Slik er det bare, så man får enten trekke om(ja, stor jobb.) eller lære seg å leve med det.
                noen går over hele flyet med klar neglelakk(men tror den har en tendens til å gulne med tiden, men er ikke helt sikker.) eller ca-lim eller liknende. det hjelper også, men så billige som arf-ene har blitt nå(at-40 selges jo på elefun for ca700kr), så er det klart at alt kan ikke være av topp kvalitet,og betrekningen er en av tingene flyprodusentene ser ut til å spare penger på, så derfor har jeg i allefall bare lært meg å leve med at betrekningen ikke ser ny ut etter 20 turer, og heller nyte at flyene flyr veldig bra, men fester med strykejærn så fort noe løsner. en teip som heter crystal clear er også bra til å lappe betrekning med i felten.
                Last edited by ChristianAustenå; 07-09-08, 22:37.

                Comment


                • #53
                  Originally posted by jonpet55 View Post
                  Har du noen bilder? Har bestilt en lavvinget AT-40, så kunne gjerne tenke meg å se noen close-up bilder av modellen. Hvordan ser motorfestet ut? Såvidt jeg ser på Elefun sine bilder er det ikke firewall-montert motor?

                  Legger nok opp en tråd når jeg får modellen. Skal nemlig hive inn en 1200W outrunner og 6S lipo, så denne blir nok usedvanlig sprek...
                  Vet denne tråden er gammel, men lurer veldig på å skaffe meg en slik selv da jeg har resten som trengs for å få den i lufta. Så da lurte jeg på om det ble noe av prosjektet ditt, og om det var enkelt/vanskelig. Det jeg lurer mest på er plassering av batteri, om det er enkelt eller krever mye arbeid.

                  Comment


                  • #54
                    det er ikke firewall montert motor her nei.
                    den er beregnet på glow
                    har en i klubben som har bygget om sin høyvinget at40 med elektro og flyr med 6 cellers pakke.

                    du må sannsynelig vis kappe vekk di tre klossene som står der nå og forsterker firewallen litt kansje? og da skru på ett elektro motor feste, evt forlenge det vis motor ikke kommer langt nokk frem.
                    MvH Marius Leirdal

                    Comment


                    • #55
                      Har et slikt feste så jeg håper jeg får brukt det uten å måtte fjerne og forsterke for mye.

                      Comment


                      • #56
                        For meg ser det ut som du sannsynligvis kan skru det HC-festet rett i furuklossene som motoren originalt skal festes til...?
                        Skru dem på undersiden, evt fres/fas av noe på oversiden for å gi plass til motoren din.
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Kyrre View Post
                          Har et slikt feste så jeg håper jeg får brukt det uten å måtte fjerne og forsterke for mye.

                          Har sett på denne til AT-40 selg.

                          Kan du ta bilde etter at den er montert? Passer den rett i det originale motorfestet?

                          Erik

                          Comment


                          • #58
                            Vil bare anbefale å gjøre noe med understellet, det originale i vingen var løst allerede før jomfrutur...Men har forsterket og montert nytt understell og halehjul isteden.
                            Dette passet perfekt: DB789 Landingsunderstell for .35-.61 Fly
                            Ellers er jeg kjempefonøyd med flyet, husker ikke hva det kostet men det var billig

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Erik er snill View Post
                              Har sett på denne til AT-40 selg.

                              Kan du ta bilde etter at den er montert? Passer den rett i det originale motorfestet?

                              Erik
                              Nå må jeg prioritere div "livsnødvendige" utgifter som strøm, NLF medlemskap og ikke minst NRK lisensen som lå i postkassa idag, så det kan ta en måned eller to før jeg skaffer meg en slik. Så ikke vent på meg

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Kyrre View Post
                                Vet denne tråden er gammel, men lurer veldig på å skaffe meg en slik selv da jeg har resten som trengs for å få den i lufta. Så da lurte jeg på om det ble noe av prosjektet ditt, og om det var enkelt/vanskelig. Det jeg lurer mest på er plassering av batteri, om det er enkelt eller krever mye arbeid.

                                Siden du tillot deg å dra opp en 1.5 år gammel tråd tillater jeg meg å dra opp en 3 mnd gammel tråd for å svare

                                Flyet ble dessverre solgt uten å ha vært i lufta, men jeg lagde et kurant motorfeste som du kanskje kan få ideer av.

                                Først rensket jeg bort alt av det eksisterende motorfestet, utvidet hull til ledninger og slo inn fire innslagsmuttere som passet motoren jeg skulle bruke. Laget så en kloss som passet perfekt inn i fronten og limte denne med gode mengder epoxy på sidene og baksiden og skrudde inn motoren med lange skruer som gikk helt inn til innslagsmutterne.





                                Comment

                                Working...
                                X