Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gjør det selv CNC-ruter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gjør det selv CNC-ruter

    Hei,

    jeg er i startgropen på mitt lille cnc prosjekt. Målet med prosjektet er å lage en liten CNC-ruter så billig og enkel, men selvfølgelig så bra jeg evner.
    Størrelsen kommer til å bli 50 x 60 cm 3 akser 15cm arbeidshøyde.
    Budsjett ca 3000 kr
    edit: det har nå blitt 4500!
    Den skal brukes til skjæring av balsadeler, deprondeler, kryssfiner og om det går bra håper jeg å kunne frese litt alu. Også gravering høres interresant ut!

    Jeg er ingen mekaniker, har forøvrig heller ingen erfaring med CAD / CAM fra før.
    Alt må med andre ord læres . . .

    Middlene jeg har til disposisjon er søyleborremaskin fra biltema, baufil, batteridrill, nikkesag og diverse annet småtteri. I førsteomgang kommer jeg til å bygge den etter beste evne så håper jeg å kunne bruke den til å lage bedre deler til seg selv. . .
    Oppdateringer følger ettersom prosjektet skrider frem.
    Dette kommer til å ta tid da jeg har en liten en som tar mesteparten av mine dager, noen ettermiddager i uken håper jeg å få til.

    For nyttige linker se post #11.
    Om du ikke gidder å lese alt det andre babble frem til post 11 klikk HER

    For tips og triks rund det elektrisk se post #111
    Om du ikke gidder å lese alt det andre babble frem til post 111 klikk HER

    For en del nyttig snakk rundt 3D tegning og generering av toolpath o.l:
    Post 27
    Post 31
    Post 39
    Takk til Pole for disse nyttige bidragene!

    mvh
    Chris
    Last edited by chrugel; 02-10-08, 11:30.

  • #2
    Oi!

    Steintøff du!
    Du får nok søke råd hos tahustvedt her på forumet...Han er spesialist på dette ser du.

    Mvh Einar - beundrer folk som TØR...selv er jeg LIVREDD data..

    Comment


    • #3
      Originally posted by Mk.V View Post
      Steintøff du!