Announcement

Collapse
No announcement yet.

Om dette forumet

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Om dette forumet

    Innimellom skjer det at modellflyutstyr blir stjålet.
    Modellflymiljøet er forholdsvis lite sammenlignet med andre miljøer.
    Vi legger nå til rette for at dere kan legge inn meldinger her inne dersom noe blir stjålet.

    Jeg håper resultatet vil bli økt bevissthet rundt hva vi velger å kjøpe brukt, kanskje også hvem vi kjøper av. I tillegg er det jo fint om folk flest tar en titt innom her innimellom for å kanskje hjelpe den uheldige med å finne igjen utstyret.
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

  • #2
    Fornuftig tiltak, selvom jeg må si at da jeg så annonsen på rcmarked om den stjålne jeten så slo det meg at dette nok forsvinner ut av landet. Jeg jobber i det området den ble stjålet og vi er plaget med at alt som ikke er sveiset fast forsvinner. Natta før annonsen om jeten forsvant en hel truck som en sjåfør hadde satt fra seg på feil plass. For en stund siden glemte noen en pall med verktøy ute. Noen som så ut som østeuropeiske håndtverkere (bedømt etter bilskilt ikke utseende) kom og snoket rundt og forsynte seg i løpet av natten.
    Vi har videoovervåkning og kan regelmessig observere folk som kommer og snoker. Det er utrolig mange trailere som i utgangspunktet kjører tomme ut av landet....

    Comment


    • #3
      Noen burde stenge ute "sfffeeo9"..
      Øyvind Kveen Fagervold

      -Graupner Club Star

      For tiden få fly

      Comment


      • #4
        Hvorfor i gloheite er så my spam som tar seg inn her???

        Peter
        Peter Rahm
        Siggerud
        Cirrus RCFK

        Comment


        • #5
          Originally posted by Propepperell View Post
          Hvorfor i gloheite er så my spam som tar seg inn her???

          Peter
          Fordi dette forumet kommer høyt opp på lista fra de fleste store søkemotorene....
          Hilsen Rune Marcussen

          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

          Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

          Comment


          • #6
            Jeg er forsåvitt en datateknisk analfabet, men siden vi får mennesker til månen burde man vel kunne få til sperrer for slik tull. Eller?

            Peter
            Peter Rahm
            Siggerud
            Cirrus RCFK

            Comment


            • #7
              Til tross for at spambotene må innom bildeverifiseringen når de registrerer nye brukere slipper de igjennom. Vi får krysse fingra og håpe Klaus finner en løsning snart. Som dere så begynner jeg å bli dritt lei!

              Jeg syntes jeg sletter spam og utestenger brukerene nesten daglig... Ikke at det har noe særlig for seg fordi de kun poster noen poster med hver bruker..

              Fortsett å raporter innleggene så sletter vi fortløpende.
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment


              • #8
                Har en mistanke om at flere av de kommer igjen med ny bruker, du kan jo begynne å spamme dem tilbake, du har jo en mailadresse
                Hilsen Rune Marcussen

                MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                JR DSX9

                Fitjar Modellflyklubb
                ---------------------------------------------------------------------------
                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                Comment


                • #9
                  Jeg tror faktisk ikke dette er boter,men faktiske personer som kommer seg gjennom...
                  Stefan Strand

                  Gluing is an art,now where is Michelangelo when you need him...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by keiko78 View Post
                    Jeg tror faktisk ikke dette er boter,men faktiske personer som kommer seg gjennom...
                    Det tror ikke jeg for å si det slik... Du skulle bare visst hvor mange poster vi sletter med spam Ingen dust gidder å sitte å skrive alle disse innleggene med ulike e-postadresser, ipadresser mm. Ikke når de kan gjøre det automatisk i hvert fall

                    Fra wikipedia:
                    Forum spambots
                    Forum spambots surf the web, looking for guestbooks, wikis, blogs, forums and any other web forms to submit spam links to the web forms it finds. These spambots often use OCR technology to bypass CAPTCHAs present. Some spam messages are targeted towards readers and can involve techniques of target marketing or even phishing, making it hard to tell real posts from the bot generated ones. Not all of the spam posts are meant for the readers; some spam messages are simply hyperlinks intended to boost search engine ranking.

                    This category of spambots has gained considerable notoriety since November 2006, with the introduction of XRumer, a forum and wiki spambot which can often bypass many of the safeguards administrators use to reduce the amount of spam posted.

                    The easiest way to prevent spambots from posting on forums, wiki, guestbook, etc. is to enable email activation by installing a mail server on the host (eg: Sendmail, Postfix, Exim.), since most spambot scripts use fake or randomly generated names on real email providers, the emails will mostly never be successfully routed to them.
                    Espen Melby

                    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                    Comment


                    • #11
                      I stand corrected......
                      Stefan Strand

                      Gluing is an art,now where is Michelangelo when you need him...

                      Comment


                      • #12
                        Får ikke håpe dette går like langt som Jetsofnorway forumet. Det måtte til slutt stenges til løsningen for spambrukere er i orden. Det ble lagt ut de værste bilder av folk uten klær å greier.... håpløst irriterende!
                        Christen
                        http://jetsofnorway.com/

                        Comment


                        • #13
                          Dette er et stort problem leser jeg over alt nå. Det jeg kan gjøre nå er å stenge for automatisk registering så hver enkelt nye bruker må godkjennes. Jeg prøver, så får vi se.

                          Comment


                          • #14
                            Det høres ut som en god ting å starte med....når trer dette i kraft?
                            Anders Bruneberg
                            Raufoss

                            Comment


                            • #15
                              Det er en god ide for å slippe spam, men en dårlig ide når det gjelder å få nye medlemmer, etter min oppfatning.
                              Hilsen Rune Marcussen

                              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                              JR DSX9

                              Fitjar Modellflyklubb
                              ---------------------------------------------------------------------------
                              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                              Comment

                              Working...
                              X