Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tannhjul og lipobatteri til T-rex500??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tannhjul og lipobatteri til T-rex500??

    Har nettopp kjøpt meg en 500, men kunne tenkt meg lengst mulig flytid på denne. Er ikke SÅ dreven på heli så jeg trenger ikke noe til 3D akkurat. Nå flyr jeg på 2*3S på 2300mAh, men hvordan er det evt med 5S og hvilket drev er det som hadde vært best på motoren??
    T-Rex 500CF
    F-22 Raptor Hangar9
    Blade CX2
    Mini Pulse XT E-Flite
    Pitts Model 12 15e
    Spectrum DX7

  • #2
    Du finner en god del info om batteritid/ytelse her...

    Power systems discussion - HeliFreak

    Hvis du ikke er så stiv i engelsk, det ser ut til att de *fleste* velger 5S rundt 3200/3500mah i kombinasjon med 15T pinion for maks flytid. Hovedrotorlader, hvordan du bruker "cyclic" kontrollen og godt oppsatt (minimal friksjon) er også veldig utslagsgivende faktorer.

    Jeg har aldri gitt det noe særlig tanke men det er klart att oppsett i kombinasjon med hvor mye/hardt du hele tiden korrigerer med stikkene har endel å si i forhold til flytid.
    Thunder Tiger Mini Titan E325
    Thunder Tiger Mini Titan E325 SE
    Align T-Rex 500 CF
    Gaui Hurricane 200 PRO

    Comment


    • #3
      FLIGHTPOWER EVO25-2500 6S (T-Rex 500) er et sikkert stikk til T-Rex 500.
      13-14T pinion på dette en grei flytid kombinert med effekt.
      Emil Nilsen
      www.rcpro.no

      Comment


      • #4
        Velvel...
        14 tenner på 6 celler vil nok ikke gi så grådig lang flytid tror jeg, jeg har 13 tenner på min og med litt riv og røsk i stikkene så bør jeg holde meg rundt 4.5 til 5 min med 2500 6 celler batteri.
        Som tomra skriver så er vel 5s med 15 tenners pinion det som gir den beste kombinasjonen av flytid og effekt.
        Dette skriver Jason Krause på sin hjemmeside :
        For me the Thunder Power 5S 3300 runs for 7 minutes the 6S 2200 is good for 5 minutes max.
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

        Team Visa...

        Comment


        • #5
          Joda 13t er nok å foretrekke.
          Emil Nilsen
          www.rcpro.no

          Comment


          • #6
            Dersom du velger å fortsette med 6 celler (2x3 celler f eks) så vil jeg anbefale at du benytter 12 tenner på motor, det gir mer enn nok turtall på hodet. Jeg benytter 12T på min slik at den ikke skal bli alt for ulik 600 maskinene, jeg synes den blir allt for kjapp med 13T og det krever enda bedre batteri. Dersom du for det meste hovrer eller flyr 8 tall etc bør du kunne fly opp mot 10 minutter. Dersom du etterhvert blir tøffere med stikkene må du ned mot ca 5 min på 2500mah.
            T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
            JR DSX9

            Comment

            Working...
            X