Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diverse nybegynnerspørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Diverse nybegynnerspørsmål

    Kjøpte for ikke lenge siden Lama V3 2.4GH. og har bestilt et E-sky Honey Bee CP2 RTF fra ELEFUN for å ta steget videre (er på vei i posten). Vil nok klare meg en stund med CP2 men:

    Sitter og har veldig lyst på TRex. Fant på forumet CopterX og lurte på om det kan være smart å kjøpe feks. CX450SEV2 CopterX 450 SE V2 1.600,00kr fra Helihobby.no som kommer uten noe elektrodeler, og så bestille gyroer og diverse som har bedre kvalitet. (det ser for meg ut som delene på det byggesettet er bra???
    Hvis jeg bruker laaaang tid på å sette sammen delene og stille inn nøye etter tegninger og manualer, vil jeg klare det??

    Eller kan jeg like godt kjøpe ferdige settet med vissnok dårlig gyro etc. Kr. 5000,- med alt (Settet skal om et par uker komme med 2.4Hz Radio) og så bytte ut elektronikken etter hvert??

    Så lurte jeg også på det med radio. Holder det med 6ch eller kan det være smart på sikt å likesågodt kjøpe 7ch eller 9ch ??

    Tenkte eventuelt på Futuba eller Spektrum?
    Har lest en del på forumet siste døgnet. Kjempefin side. Er det eventuelt noen her som bor i nærheten av meg på forumet?? (Jeg bor i Våle i vestfold (Re kommune)
    Håper på svar så jeg ikke gjør noe dumt med bestilling av noe som ikke funker

  • #2
    CopterX har mange skrytt av og noen har hatt problemer (sånn er det med alt)
    Det er jo omtrent likt å bygge som en 450SE V2 så du kan registrere deg på Helifreak.com - Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect og laste ned videoene til Bob White (Finless). Han bygger dem steg for steg, ver minste detalj. Og hviser også hvordan du setter opp Spektrum DX7 + Ar7000 med GY401.

    - Du kan like gjerne kjøpe selve kit-et og vente til du får råd til litt bedre servoer og Gyro. Er ikke lett å få solgt en dårlig gyro i dag, og da har du egentli kastet bort pengene siden en 450 er absolutt best med en god Gyro. Da er den rå!

    At du vil greie det er det nok ingen tvil om !

    6CH holder, men 7CH er like greit å kjøpe med en gang. Er ikke den store forskjellen i pris og skal du ha Nitro / større el bør du ha 7CH radio og mottager.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------
    H.B CP2 er et vansklig heli å fly, (snakker av erfaring her). Gikk nesten rett over til T-rex 450 jeg. Men det er absolutt mulig hvis du tar deg tid til å sette opp helikopteret så godt du kan. Dette får man veldig my eigjen for når man skal fly. Uansett se på noen videoer på helifrak om oppsett og sånt, da slipper du mye frustrasjon

    Lykke til!
    Last edited by Mademan; 06-05-08, 13:36.
    Go Lower! Lower.... To Low!

    Comment


    • #3
      Støtter mademan på CP2'n. Det lanseres ofte som et nybegynner-helikopter, men er vesentlig vanskeligere å fly enn det meste annet. Håpløst i hover, men OK når det kommer opp i fart.

      Alternativt er en 450 fra Hong Kong en mulighet (se min tidligere tråd)

      Comment


      • #4
        Hadde heller betalt noen få 100-lapper mer og kjøpt meg en Belt-CP, det går iallfall an å fly med...
        CP2 synes jeg er veldig ustabil og svirrer rundt som en fyllesyk veps
        -= www.samundsen.net =-

        Comment


        • #5
          Forstår at jeg skulle vært inne på forumet her før jeg bestilte CP2 da!
          Får prøve å la vær å gjøre samme feilen før jeg bestiller 450 Trex eller CopterX. Det er vel egentlig det som er det foreløpige målet. Bruke litt tid på å finne de rette elektronikk-delene til Trex/CopterX. Det skulle jeg kunne finne ut av her ser jeg. (flere fine tråder om utstyr).
          Håper egentlig jeg har litt tålmodighet med å vente med bestilling av 450.
          Takker for svar. Det blir nok flere spørsmål etter hvert fra denne kanten

          Comment


          • #6
            Originally posted by beean View Post
            Forstår at jeg skulle vært inne på forumet her før jeg bestilte CP2 da!
            Får prøve å la vær å gjøre samme feilen før jeg bestiller 450 Trex eller CopterX. Det er vel egentlig det som er det foreløpige målet. Bruke litt tid på å finne de rette elektronikk-delene til Trex/CopterX. Det skulle jeg kunne finne ut av her ser jeg. (flere fine tråder om utstyr).
            Håper egentlig jeg har litt tålmodighet med å vente med bestilling av 450.
            Takker for svar. Det blir nok flere spørsmål etter hvert fra denne kanten
            Du får ha lykke til med heli-flygingen iallfall!
            Morsomt med heli, men fly er morsommere
            -= www.samundsen.net =-

            Comment


            • #7
              Been, dersom du vurderer T-Rex 450 el se Flying-hobby.com, de har veldig rimlige pakker der du selv kan velge hvor bra eller rimlig elektronikken skal være. Dersom du ikke ber om at de ikke skal montere så får du helikopteret ferdig montert (og bra satt opp) uten at det koster en krone ekstra.

              Sjekk disse linkene eller se alle de andre pakkene..

              http://flying-hobby.com/catalog/prod...oducts_id=1786
              http://flying-hobby.com/catalog/prod...oducts_id=1946
              T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
              JR DSX9

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tiger'n View Post
                Been, dersom du vurderer T-Rex 450 el se Flying-hobby.com, de har veldig rimlige pakker der du selv kan velge hvor bra eller rimlig elektronikken skal være. Dersom du ikke ber om at de ikke skal montere så får du helikopteret ferdig montert (og bra satt opp) uten at det koster en krone ekstra.

                Sjekk disse linkene eller se alle de andre pakkene..

                http://flying-hobby.com/catalog/prod...oducts_id=1786
                http://flying-hobby.com/catalog/prod...oducts_id=1946
                Mange takk!!
                Det der så jo rimelig ut ja. Og med bra elektronikk også. Hva må man betale i frakt og toll/moms på sånt da? Regner med det er et kurant firma og handle av? Er det sikkert med f.eks. å betale med visa på forhånd til dem?

                Comment


                • #9
                  Både jeg og flere jeg kjenner handler derfra, ikke noe problem å betale på forhånd men som med alle andre kjøp på nettet så anbefaler jeg å benytte Paypal eller betale med et kredittkort. Frakten koster som regel fra 20 - 100$ avhengig av hva du kjøper. Det er ingen toll men du skal vanligvis betale mva på beløpet inkl frakt, men ofte fra HK slipper du mva.
                  T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
                  JR DSX9

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Tiger'n View Post
                    Både jeg og flere jeg kjenner handler derfra, ikke noe problem å betale på forhånd men som med alle andre kjøp på nettet så anbefaler jeg å benytte Paypal eller betale med et kredittkort. Frakten koster som regel fra 20 - 100$ avhengig av hva du kjøper. Det er ingen toll men du skal vanligvis betale mva på beløpet inkl frakt, men ofte fra HK slipper du mva.
                    Takk igjen. Man kan kanskje se frakbeløpet også før man trykker go på bestillingen. Må bare smøre meg med litt tålmodighet før jeg bestiller (les fruen)
                    Ser du kommer fra Holmestrand, det gjør jeg og selv om jeg nå har bodd i Våle i 25 år (ja jeg begynner å bli gammel ) Hvor pleier du å fly?

                    Comment


                    • #11
                      Men hvor "mye" sparer man på en Trex 450 fra utlandet? Kan være ett alternativ for nye å handle der man får råd og service?
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #12
                        Du kan legge varene i handlekurven for å se hva frakten blir uten å bestille.

                        Jeg flyr flere steder, men elektro flyr jeg ofte på Gullhaug (ved pumpehuset ute på jordene før revefarmen), fuel heli flyr jeg på Jarlsberg.

                        Send meg gjerne en PM så kan du få tlf nr etc så kan du bli med en dag jeg skal ut å fly, ofte lurt å se å snakke litt før du eventuellt bestiller..
                        T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
                        JR DSX9

                        Comment

                        Working...
                        X