Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ørn på anabole steroider...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da har jeg testa 10 celler på motoren, inne.. Aleine så turte jeg ikke å dra på fullt, men alt er dønn stabilt på alle ror og kamera. Katta var ikke særlig happy, jammen ei kraftpakke det der...
    Det ble 4000 mAh Nanotec, 65-130C.
    Så om været vil, så blir det testing i helga. Det har kommet endel snø, men har tro på at det er kraft nok til å dra seg gjennom snøen om jeg monterer noen fjellski på dollyen istedetfor hjul fra barnevogn . Ei råd blir det vel..
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

    Comment


    • Ofra noen fjellski ja, så dollyen blir ferdig i morra.
      Og har vel aldri veid ørna før, bare trodd at den var 12 kg. Flyklar med kamerapakke så er den faktisk 14,68 kg, med motorpakke respektable 17,73 kg..
      Men med det vingearealet er vekt bare en god ting.
      Ka du trur?
      Attached Files
      Mvh
      Gudmund

      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

      Comment


      • Originally posted by Soarer View Post
        Ofra noen fjellski ja, så dollyen blir ferdig i morra.
        Og har vel aldri veid ørna før, bare trodd at den var 12 kg. Flyklar med kamerapakke så er den faktisk 14,68 kg, med motorpakke respektable 17,73 kg..
        Men med det vingearealet er vekt bare en god ting.
        Ka du trur?
        Ørna må omgående komme i gang på SATS eller ELEXIA

        Comment


        • 14,5 kilo er ikke noe når den har flateinnhold større enn min ASW 28 i halv skala, og den veier 29..
          Så det her er faktisk lett som ei fjær .
          Og alt er klart, i morra blir det lift-off, kameramannen gleder seg nesten mest hørtes det ut som
          Siste side er ikke skrevet..
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment


          • Gjorde et forsøk idag, men avbrøt take-off akkurat idet den holdt på å forlate dollyen. Det så jeg i etterkant på filmen, det var sekundet unna..
            Avbrøt fordi jeg brukte opp rullebanen som var gjørmete og våt, det sugde for mye krefter rett og slett.
            Men nytt forsøk i morra, da på ski i litt unnabakke .
            Og så ramla det en ide inn fra kameramann, hva om en har en styrbar skjerm, så kan en jo få riggen hjem..
            God ide, så forespørsel hit er sendt RC-Para Schirme.
            Skal definitivt ha noe sånt, vekta en rc paraglider med 2,6 m vs skal ha, er helt perfekt.
            Bildet er fra idag.
            Attached Files
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment


            • Har vel litt hengehue nå, må vel innrømme det..
              Vi var på en stor åpen plass idag, med unnabakke ski og flotte forhold.
              Og alt gikk fint under takeoff og et stykke oppover, men jeg hadde en kamp med å få stabilisert det.
              Det vakka på seg og det så nesten ut som om det ga opp å fly. Det var tydelig at det var drag på venstre side, men det var ikke selve problemet. Roet ned motoren men av og til så det ut som om hele ørna var utstallet.
              Og klarte ikke å rette opp siste del, så det gikk stygt ut over hodet på den. Vingene er hele, og har bestemt at det skal lages form av den om ikke lenge.
              Og som om Murphy var der så er det film bare sekunder etter take-off, ikke hele flyturen..aner ikke hvorfor GoProkameraet ikke filma alt, plenty strøm på det.
              Sånn er det gitt..
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment


              • Nei nei.......................

                Comment


                • Det var kjipt!

                  Ang. gopro'en, så kan det være vibrasjoner som gjør at minnekoret løsner. Smeltelim gjør susen også der
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • Det får bli en Føniks . Ser ikke så mørkt på det, bare plass å gjøre sånt som er største problemet. Men overhodet ingen vibrasjoner, den filmen som er, er dønn stabil. Får se om jeg får posta det jeg har.
                    I tillegg til drag på ene sida så tror jeg at de hullene (4mm med ca 40 cm avtand) utover begge vingene er med på å ødelegge løftdistribusjonen over hele vingen. Da det er åpent fra over til underside. En skulle ha teipa det der, men etterpåklokskapen er god å ha, den kommer iallefall hos alle.
                    Jeg tror ikke noen hadde berga den inn.
                    Mvh
                    Gudmund

                    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                    Comment


                    • Her er det som er av film...:
                      Mvh
                      Gudmund

                      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                      Comment


                      • Føniks, ikke gi opp

                        Originally posted by anders e View Post
                        Nei nei.......................
                        Neida, har håp..
                        Det var ganske begredelig å plukke den opp, finne så mange ting en kunne i snøen der, og på en måte bøte på det med det.
                        Vingene var heile, eneste var noen brukne håndsvingfjær i tuppen og ett øye som var borte, litt julig bakerst i ene vingen som fikk en 18 mm karbonjoiner revet tvert av, bortsett ifra av at omtrent alt var spjæra til forkant av vingen.
                        Derfra var det litt det å la en fiasko ligge, hvor lenge skal det ligge for å ikke være det. Å la det ligge og bli gjemt, det er da det tar tid å begynne igjen? Tror det.

                        Så da er det noen bilder.
                        Nye øyne ifra hubro er bestillt (må forandre farge som før, takk til Flora Fauna), men men bortsett ifra å forandre farge i øynene, så er det egentlig rett fram nå. Jeg må jo ha store glugger, de største er hubro, så da blir det slike igjen, men nå med rettere farge.

                        Og jeg har gjort leksa i reparasjon på det her trpr jeg kanskje, den skal fly igjen om ikke lenge på samme måte (med motor).
                        For å si det kort, så er alt foran vingene forsterka med to lag 320 gr/m2 Devold bi-dir karbon, starten var å lime sprekkene sammen og teipe utenpå før støping. Men nå kan jeg stå på halsen av ørna og hoppe på den.
                        Det gjenstår bare å få ting til å se ut som noe. Så kan den fly igjen med mange kamera, men mye mindre kamera, FPV biten blir midt på, ikke langt utpå vingen i første omgang. Og så skal jeg nok snike oppå et 3D kamera etterhvert. Den skal fly igjen ja.
                        Men det blir bra, ikke gi opp
                        Attached Files
                        Last edited by Soarer; 08-04-13, 23:52. Reason: tillegg
                        Mvh
                        Gudmund

                        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                        Comment


                        • Og har funnet en en måte å lage kompositt-kopi av ting på som jeg aldri har hørt om før, men sånt dukker opp i lite søvn på problemet ).
                          Så det skal jeg gjøre, og tror det kan bli mye brukt når du får se hvordan.
                          Last edited by Soarer; 08-04-13, 23:49.
                          Mvh
                          Gudmund

                          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                          Comment


                          • Dette er rett og slett imponerende Gudmund !

                            Ikke alle modellflygere som har samme pågangsmot som deg
                            Hans Petter Ytterbø
                            Trondheim

                            RCRCM; Strega F3F
                            RCRCM; E-Typhoon
                            RCRCM; Predator V1 F3F
                            Wildflug; MDM Fox
                            CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
                            Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
                            ESM; Seafury m/ MVVS 40
                            ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
                            ESM Seafury m/ OS FT-300
                            + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

                            Comment


                            • Du begynner å nærme deg svart belte i reparasjon nå Gudmund
                              Vi venter i spenning.
                              __________________________________________________ ___
                              Jørn Kaasbøll
                              Scale Warbirds of Norway

                              Comment


                              • Takk takk, kan forsåvidt fly uten øyne og make-up, men vil ha det på stell. Så jeg venter til gluggene kommer, av glass den her gangen.
                                Mvh
                                Gudmund

                                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                                Comment

                                Working...
                                X