Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ørn på anabole steroider...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Bruker Plastic Padding PP100 sparkel og former med tapetkniv før det blir for hardt.
    Ser jeg bør redusere leppene litt kanskje på den sida med et øye..
    Det ble litt mer liv nå
    Attached Files
    Last edited by Soarer; 14-07-08, 22:33.
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

    Comment


    • #32
      Har du sett...

      Ikke til og tro...Nydelig!

      Meeeen, Gudmund...det er en ting jeg har lurt litt på og det er luftens dronning
      og konge...selve ørna..? Vet du noe om hvorledes den vil reagere...du har vel en
      viss formening ettersom du har flydd den mindre utgaven...

      Mvh Einar - synd vi kommuniserer så dårlig, ørna og vi dødelige...

      Comment


      • #33
        Takker så mye

        Har ikke aning på hvilken reaksjon det blir nei..
        Er mere spent på turgåere egentlig, gjemt i lynget så kan det blir rett moro...
        Har lurt noen fra før av med den lille, og det funka det..

        Husker en episode da jeg monterte den opp for å fly. Hadde fått på en vinge, og holdt på å sette på den andre.
        Sia det var rett i nærheten av en revefarm, så var det mye kråke der også.
        15 - 20 stk lå ute til venstre på hanget og lurte sikkert på hva i hel.....
        Så da jeg kasta den ut, så stupte hele bølingen rett ned i skauen som et lodd.
        Svartbaken er en kjekkas, men de fleste mygger unna da de ikke får den forventa reasjonen ifra ørna.
        Så når det blir fire ganger mer flate, dobbelt så stor, så er jeg litt spent

        Men gleder meg mest til å se hvordan det ser ut når det surfes rolig på hanget.
        Ser sikkert helt koko ut..
        Bare det å kaste ut den her blir sikkert trasig om en ikke gjør noe lurt.
        Kroppen er ganske vanskelig å få tak på, da den er 30 cm brei og ganske så rund.
        Noen ideer?
        Ser for meg noe som gir bra grep, et håndtak eller noe, som kan droppes fra lufta? Får tenke på det..
        Last edited by Soarer; 15-07-08, 10:15.
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment


        • #34
          Utrolig artig tråd, og ikke minst prosjekt
          mvh MM

          Comment


          • #35
            Ja, det er herlig å se dyktige jegere i aksjon. Presisjonsflyging !
            Hans Petter Ytterbø
            Trondheim

            RCRCM; Strega F3F
            RCRCM; E-Typhoon
            RCRCM; Predator V1 F3F
            Wildflug; MDM Fox
            CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
            Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
            ESM; Seafury m/ MVVS 40
            ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
            ESM Seafury m/ OS FT-300
            + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

            Comment


            • #36
              Dette går veien det, Gudmund!
              Jeg er bra imponert over driven i prosjektet. De første 80% har gått kjapt, får håpe de siste 80% går like radig.
              Tenker høyt for halve modellfly-Norge: "det går vel bra, så lenge han ikke setter turbin på ryggen på'n.."

              Comment


              • #37
                Originally posted by LaSt View Post
                Dette går veien det, Gudmund!
                Jeg er bra imponert over driven i prosjektet. De første 80% har gått kjapt, får håpe de siste 80% går like radig.
                Tenker høyt for halve modellfly-Norge: "det går vel bra, så lenge han ikke setter turbin på ryggen på'n.."
                Harr harr harr, kravler opp på stolen igjen no.... Den likte jeg, Lars
                Neida, kan garantere deg det du..
                Minst en skikkelig bjelke blir det også, ler enda..

                Men en ting er å få form på det sånn det er nå, så med fare for å brenne meg på tuppa, så har ting en lei tendens til å ta litt av med meg veit du..
                Så det er lakkeringa jeg "gruer" meg til.. Har to lakksprøyer, den ene kosta 130 kroner, den andre er sånn halvveis proff, men har ikke fått den til å funke. Fikk den gratis av en kar. Sikkert fem år sia jeg kikka på den sist, men får vel ta en kikk igjen.

                Jeg regner med å komme igang med lakk om 2 uker, ferie på sørlandet først, og etter at jeg kanskje har bestemt meg for å lage helt nye håndsvingfjær (ytterst). Clark-Y blir det iallefall på de, for da "lever" de mere i lufta, staller finere også...

                Så for en som ikke veit helt hvordan, så ta en titt på bildet (jeg ikke får lasta opp, så jeg tar noen andre) men det er på forrige side, der ørna kikker oss rett i glugga.
                DER er hodebryet mitt ! ! ! ....

                Kråka bryr seg jo ikke om sånt, men jeg gjør vel etterhvert det da..

                Er det noen som vet av Humbrol-lakk i større bokser enn de vanlige bittesmå?
                Det hadde jeg virkelig satt pris på!

                Er det lov å gru seg? Ta en titt under...
                Er ganske busy ja, holder på med tre hangkjerrer også, og kommer nettopp hjem fra lakselva Eira.
                Får vel tørke av kaffen jeg sølte isted no da
                Attached Files
                Last edited by Soarer; 16-07-08, 01:16. Reason: Legge til bildet
                Mvh
                Gudmund

                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                Comment


                • #38
                  Når jeg engang er lei av den her, får jeg sette på 10 celler LiPo og klapp da, Lars?
                  Pliiiis?...
                  Humrer enda... Håhh, den var god....
                  Mvh
                  Gudmund

                  Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                  Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                  Comment


                  • #39
                    Humbrol i større kvantum..?

                    Humbrol leverer nå bare enkelte jernbanefarger i 50ml og dope i større kvantum.

                    Et rått råd er og kontakte Tor (Øgrey) som leverer hobbymaling på samme basis
                    som Humbrol. Lurer på om ikke de boksene er noe større enn fingerbølene til H.

                    Skulle du ha Panduro eller Sløydspesialen i nærheten har disse også bra utvalg
                    i alkydprodukter i større bokser.

                    Mvh Einar - jetmotor på ørna...nei og nei for et forslag...knegger ennå...

                    Comment


                    • #40
                      Har jo seks, så en under hver ving? Hohhh...(!!)
                      To-motors jet på dobbel str havørn er sikkert fett?.. Klinger bra det?..
                      Men det var kanskje ikke et forslag, heller en "forsiktig fraråding"? En veit jo aldri.....

                      Lite Panduro og sløydspesialister her omkring, skal ringe Tor å høre jeg.
                      Takk for lynkjappt svar, Einar.
                      Må bare tråle hele stativet her i byen først, minst to-tre ganger for å skrive ned nummeret på lokka..
                      Men så er det helt sikkert annet nummer på en annen produsent da seff..
                      Har jeg to brunfarger, grå, hvit (ja, jeg veit det) og svart, rikelig av hver, så tror jeg at jeg kommer langt med det.

                      Takk igjen!

                      Blande, blande, blande zzzzzzz.......
                      Last edited by Soarer; 16-07-08, 03:32.
                      Mvh
                      Gudmund

                      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                      Comment


                      • #41
                        Som sagt, er fasinert over den fuggel`n der, kanskje over snittet..
                        De aller beste turene og minnene jeg har fra mine 13 år og 455 timer i hangglider, var akkurat ilag med den.

                        Ungkar den her da, jeg går heller for ei gammal ei på det her (...)

                        Så da har dere sett alle de bildene jeg har som utgangspunkt, men sia halvparten er av voksen hunn, så blir det ikke så mange.
                        Blir arti det for meg. Litt huttetu også..
                        Men håper og tror jeg får lære mye nytt.
                        Blir jeg fornøyd, så har jeg nok det ja, akkurat det veit jeg.
                        På tide med et par skritt til i myra jeg står i..
                        Attached Files
                        Last edited by Soarer; 16-07-08, 03:51.
                        Mvh
                        Gudmund

                        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                        Comment


                        • #42
                          Da har jeg kikka litt på det jeg har gjort til nå.
                          Og bestemt meg for at hodet til ørna blir kappet av 10-12 cm bak øynene.

                          Fordi jeg skal lage havørn, det jeg har nå, er i beste fall ei kongeørn ser jeg, og det var ikke sånn det skulle bli. Så det må bli et helt nytt hode fra bunnen av..
                          Setter meg vel endel tilbake i progress, men her er det for meg resultatet for meg som teller, så sånn blir det.
                          Last edited by Soarer; 16-07-08, 05:00.
                          Mvh
                          Gudmund

                          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                          Comment


                          • #43
                            Hva sier dere, skal jeg kappe av og lage nytt, eller flikke på?
                            Opptil 7 mm feil på det meste, mest i panna.

                            Imponert av meg selv, klarte faktisk å skrive ut i rett størrelse!
                            Det du ser her, er sånn den ville ha sett ut i 1,86:1.
                            Ikke regn med "lakken og look"..
                            Bilde #2 er ikke så veldig langt unna, det spørs vinkelen det blir sett ifra.
                            #3 dekker nesten alt.., men #2 er rett, sånn det skal være.
                            Forslag ønskes.
                            Attached Files
                            Last edited by Soarer; 16-07-08, 06:00.
                            Mvh
                            Gudmund

                            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                            Comment


                            • #44
                              Inviduelle forskjeller...

                              Originally posted by Soarer View Post
                              Hva sier dere, skal jeg kappe av og lage nytt, eller flikke på?
                              Opptil 7 mm feil på det meste, mest i panna.

                              Imponert av meg selv, klarte faktisk å skrive ut i rett størrelse!
                              Det du ser her, er sånn den ville ha sett ut i 1,86:1.
                              Ikke regn med "lakken og look"..
                              Bilde #2 er ikke så veldig langt unna, det spørs vinkelen det blir sett ifra.
                              #3 dekker nesten alt.., men #2 er rett, sånn det skal være.
                              Forslag ønskes.
                              Pirke på en perfeksjonist..? Nope! Ikke snakk om...Noe som forleder meg til et
                              aldri så lite spørsmål; - Er det ikke også hos fuglene inviduelle forskjeller som
                              hos oss uten vinger..?

                              Mvh Einar - som ikke ser forskjell på "the real thing" og Gudmund's fantastiske
                              skulpturering!

                              Comment


                              • #45
                                Halloen...

                                Rett rørende å lese...
                                Lua av for en sånn kommentar, men har nok tatt en beslutning på det.

                                Når den er ferdig, og ha i bakhuet at den skulle vært "sånn", det funker ikke hos meg.
                                Så det kommer nok et annet hue på den der, fordi det er nøkkelen til totalintrykket, eller rettere sagt første inntrykket..

                                "Er det ikke også hos fuglene inviduelle forskjeller som
                                hos oss uten vinger..?"

                                Nei, det er faktisk ikke det..
                                De som er den lille forskjellen, får faktisk ikke bære det videre, sånn er det der.

                                Det hele bunner ut i det jeg sa om at jeg veit at det skulle vært sånn og sånn.
                                Så sånn får det bli.
                                Og når jeg nå veit hva det er, så får jeg liksom ikke ro på det..

                                Selv om det er "småting" det er snakk om, så utgjør det hele forskjellen.
                                Men takk igjen, satt pris på den, Einar.
                                Mvh
                                Gudmund

                                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                                Comment

                                Working...
                                X