Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ørn på anabole steroider...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Radioluka var "vindskjeiv", slik at den ikke passet helt der den skulle være, men trykte den ned mot stoppere innvending sånn at passformen ble perfekt, og punktet grundig den tykke balsaen på oversida med en gel CA fra Locktite. Skikkelig bra lim!
    Attached Files
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

    Comment


    • #77
      Originally posted by Soarer View Post
      (De fem siste bildene er lagt til etter at Stein svarte på mld!)
      Flotte fisker. Spesielle tegninger/farge på disse fiskene. Uvanlig stort til å være så høyt synes jeg.

      Noen av mine ørreter fra slutten av juli var på samme dimmen, men blanke. De ble tatt på 0-meter(eller mer korrekt minus 5) Også de knall røde.

      Stein

      Comment


      • #78
        Så med en dønn stiv luke, var det bare å få satt strukturell styrke i luka.
        Balsa limt med den samme gode limen, og støpt fast i hvert mulig feste med epoxy og 24 gram glass.
        Det ble veldig bra, på tross av at det ikke er på kryss og tvers.
        Attached Files
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment


        • #79
          En liten demo på vingene. Ingrid på 29 kilo og 8 år sitter på venstre vinge mellom to stoler, og det var ikke mulig å se at vingen ga etter så mye som en millimeter. Men det gjorde den antagelig lell. Så når en "dæljer" flathanda i vingen, så får en et massivt pang til svar.

          I morra blir det en grundig runde med matting, og utblanding av de første grunntonene i lakk. Kaffefarge blir først, så litt latte, og enda lysere mot hodet som får bli som det er..
          Så får vi se etterhvert hva det her blir til..

          Sa jo at den skal fly før den får lakk, men klarer nesten ikke å bryte tradisjonen på å få det ferdig før det flyr.
          Noen timer fra eller til spiller ingen rolle..
          Attached Files
          Last edited by Soarer; 23-08-08, 22:42.
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment


          • #80
            Originally posted by Kingfisher View Post
            Flotte fisker. Spesielle tegninger/farge på disse fiskene. Uvanlig stort til å være så høyt synes jeg.

            Noen av mine ørreter fra slutten av juli var på samme dimmen, men blanke. De ble tatt på 0-meter(eller mer korrekt minus 5) Også de knall røde.

            Stein
            Jo høyere, jo bedre.. Ikke alle gidder å gå 8 timer for å fiske, + 30 kilo sekk.
            17 km i luftlinje, og 1200 meter opp for så igjen å lande på ca 1500, gjør at sånne blå flekker får være ifred.
            Det er bare for spesielt interesserte det der

            Har en plass på vel 1500 moh. 4,3 på tørt, sølvblank og rød som du sier, er min pers der.
            Til nå har jeg fått 7 forskjellige ørretstammer i Sunndalsfjella, og jeg har gått der i vel 30 år.
            Last edited by Soarer; 23-08-08, 22:38.
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment


            • #81
              Hmmmm skulle gjerne ha tatt de der på 4er stanga og tørrflue , men nå er de laksen som teller en liten måned til. Synd jeg ikke har tid til både fiske og fly

              Har fulgt med på tråden her og må si jeg er imponert. Håper du legger ut en video av jomfruturen I tillegg er det jo mange tips å plukke opp. Setter pris på det og gleder meg til fortsettelsen

              Comment


              • #82
                Prioritering Laks, hundre ganger så mange, og smaker en tiendedel.
                Se ikke bort ifra at du får en grom fjellørret på firerline og tørt etter hvert
                Laks det får en, ørret det fisker du vettu..

                Har en liten hemmelighet andre måtte humre over når de tror ørna blir ustabil i yaw.
                Se på første sida, se ser vi blank polycarbonate-plast som stabilisator på halen, det skal det være her også.
                Bare de andre i lufta som ser det, og de bryr vi oss vanligvis ikke så mye om...
                Så grunnteorien er jo der, vi får se når ting skal kastes.
                Mvh
                Gudmund

                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                Comment


                • #83
                  he,he bedre med laksen vet du, og man fisker den også....... Selv om kanskje ikke dette er forumet for den diskusjonen da.

                  Men som sagt jeg er imponert over Ørnen

                  Comment


                  • #84
                    Takk takk Vinger er ferdig mattet og begge servobrønner er lagd i kveld.
                    Men har fått problemer med utrolig trege vingestål.
                    Når jeg skal ha av vingene så må jeg sette meg på bakken og ta en fot på hver side av vingene. Det som da følger ser ut som vill slosskamp mellom ei speisa diger blå ørn, og en liten fyr som ser ut som han taper...
                    Veit ikke hvordan det har blitt slik, men må nok hone opp eller noe..
                    Rorhorn er ferdig innlimt i alle fire ballanseror, og kroppen er pusset litt på. Men vil ikke ha det for glatt heller.
                    Har turnusfri ei uke fra i morra, så jeg tenker at jeg får begynt å søle med lakk i morra.
                    Iallefall skal det bli mye ørn i kommende uke.
                    Mvh
                    Gudmund

                    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                    Comment


                    • #85
                      Blir spennende det her!
                      Poler vingestålet og prøv igjen!
                      Mine første tanker ellers går til teflonspray eller talkum, men vet ikke...
                      karbonjoinere har lett for å bli tregere etter at de er pusset (eller blitt fuktige). Men så polerer man også er de for romme...
                      Jo Grini
                      http://vimeo.com/jojoen
                      http://www.youtube.com/jojoenno
                      http://www.jojoen.no/

                      Comment


                      • #86
                        Ja, blir spennende ja
                        Kan vanskelig tenke meg synet av den greia der på hanget..
                        Klarer liksom ikke å se det for meg hvor sprengt det blir... Kokoooo!

                        Tror trange rør kommer av en metallsadel jeg har lagt til da jeg gjorde innfestninga ferdig.

                        Og så må jeg få til overgangen mellom vinge og kropp først.
                        Er det noen som kan å lakkere slikt her!!!? (roper høyt nå)...
                        Mvh
                        Gudmund

                        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                        Comment


                        • #87
                          Da har jeg vel allerede funnet ut at jeg bruker for dårlig lakk.
                          Men har fått på noe bare for å få svar på det og enkelte andre ting.

                          Bare litt over en dl lakk på oversida av begge vingene, det er godkjent.
                          Men skal høre med noen som kan airbrush om tips på lakk osv.
                          Artig å se annet enn lyseblått iallefall

                          Steika morro!
                          Attached Files
                          Last edited by Soarer; 27-08-08, 00:08.
                          Mvh
                          Gudmund

                          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                          Comment


                          • #88
                            Bare lyden av ørna som mangler her gitt...

                            Originally posted by Soarer View Post
                            Da har jeg vel allerede funnet ut at jeg bruker for dårlig lakk.
                            Men har fått på noe bare for å få svar på det og enkelte andre ting.

                            Bare litt over en dl lakk på oversida av begge vingene, det er godkjent.
                            Men skal høre med noen som kan airbrush om tips på lakk osv.
                            Artig å se annet enn lyseblått iallefall

                            Steika morro!

                            Stakkars familien Ørnulfsen i Romsdalen...Når det kommer et nytt potent
                            fjernstyrt medlem av familien i tykkeste parringstida til våren...

                            Mvh Einar - blir neimen ikke lett og se forskjell for de stakkars ekte av individene...

                            PS...
                            Kokooo i et innlegg lengre opp...synes nå ikke det ligner særlig på gjøk jeg... )))))))

                            Comment


                            • #89
                              Epoxy med noen timers herdetid?

                              Med fare for å spore av så lurer jeg på tips til å få tak i epoxy med mer enn 30min herdetid. Trodde det skulle være en smal sak, men har kun klart å spore opp 30min epoxy - har også sjekket med et par "båtbutikker" men neida, de hadde bare West 30min.

                              Setter stor pris på tilbakemelding i påvente av videre fremdrift på Ørnen - ikke det at det går tregt altså, men er spent på video.

                              Comment


                              • #90
                                Du kan jo ringe Leikvoll Dogfighters eller Øgrey Hobby. Begge de har 24 timer epoxy.
                                Og skal du kjøpe litt stort så kan du importere seg fra Tyskland. R&G bruker jeg da.
                                Home - R&G Faserverbundwerkstoffe GmbH er den rette plassen. Jeg har brukt den epoxytypen sia jeg fikk dun på haka, og liker den veldig godt.
                                Den første ørna er faktisk den epoxyen laget av også.
                                Så får du mange typer herder til den, avhenging hvor lang arbeidstid du ønsker.
                                Hvis det du støper på tåler varme, så får du enormt mye mer strekkfasthet om du tilfører varme, helt opp til 80 grader.

                                Ja det går tregt med den ørna no.. Video må noen andre fixe, jeg har ikke noe hjemmeside å poste det på, og hakke peiling på å laste opp på YouTube engang... Det blir vel ei råd får en tru.
                                Last edited by Soarer; 27-08-08, 10:29.
                                Mvh
                                Gudmund

                                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                                Comment

                                Working...
                                X