Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blogg Art-Tech Shark 450 Brushless

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blogg Art-Tech Shark 450 Brushless

    En utfordrer i 450 klassen fra Brikkebutikken.no - Norges beste LEGO utvalg! - Brikkebutikken
    Her er linken rett til pakken; Brikkebutikken.no - Norges beste LEGO utvalg! - Brikkebutikken

    Fullt delelager er underveis til Brapris.

    Full metall og full karbon helikopter helt Ready To Fly. Det eneste du trenger i tillegg er 8stk AA batterier. Helikopteret kom i går og er allerede på full lading. Har sjekka litt amerikanske fora og helikopteret får gode kritikker. Senderen er i billigere kvalitet, men ikke noe tull med den så langt jeg kunne lese. Ett kjapt søk så finner du mange gode videoer. Vi tester den hos mfn og review av modellen kommer litt senere når den er testet god ut.
    Attached Files
    Last edited by affa; 26-06-08, 11:31.
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Litt info fra fabrikant

    Specification
    Length: 640mm/25.2in
    Height: 228mm/9in
    Main rotor diameter: 700mm/27.6in
    Tail rotor diameter: 154mm/6.1in
    Weight: 780g/27.5 oz

    Product description
    6 Channel Transmitter
    6 Channel Receiver
    AR-EG202 heading lock gyro
    HL2215-450 Brushless motor
    30A Brushless ESC
    11.1V 2200 MAh Li-Po battery
    4 x 9g Servos
    120 degree CCPM system
    Belt driven tail system
    Auto rotate main gear system
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Litt mere bilder

      Så skrytelista fra nettet:

      • 6 Channel R/C Set included, complete Forward/Backward, Left/Right, Up/Down & Pitch Control (RUDDER, AILERON, ELEVATOR, Pitch AND THROTTLE)
      • New 6 channel Transmitter with LCD display and PIT/PLT mode lock switch and adjtable knob
      • High quality CNC aluminum alloy rotor head & tail set
      • Reinforced maximum durability fiber glass main frame
      • Powerful 450 Brushless motor matched with 30A bruchless ESC
      • NOR collective pitch structure make perfect 3D maneuvers such as roll, inverted, and swoop flights
      • Plenty of power and head speed for sport flying and aerobatics
      • Professional individual head lock gyro
      • Reliable gear system
      • Accurate tail pitch control system
      • Tail servo mount for accurate rudder control
      • High intensity stainless steel shaft
      • 120 degree CCPM system provides precise movement if comparing with the traditional mechanical mixing since there are less linkage/ph-rod in the helicopter and weight is greatly reduced
      • CCPM mode with adjtable pitch system and 3D conversion
      • Tail rotor driven by belt transmission system provide stable flight and low noise
      • Mode lock switch to free lock the parameters of PIT & PLT
      • Main rotor driven by powerful Brushless Motor
      • NO TAIL Motor - Tail rotor driven by main motor with servo controlled rudder like gas helicopters
      • No need to worry about burning tail motors
      • Tail blade adopt flameout landing system
      • Bell-heller mixing greatly increase the sensitive of the whole helicopter, which provide good aerobatic responds
      • Improved blades give superior lift. Their pop off design gives extra protection in case of heavy landing
      • Perfect for people who wants to move up from 4ch helicopter
      • PCM receiving and transmitting system increases the operation stability
      • Improved battery support that holds the battery firmly, and can also be adjusted to suit your balance of flying
      • Almost Unbreakable Rotor Head
      • Weight is a key to a EP helicopter, lightened skid set, main gear, main frame and canopy reduce the load of whole helicopter
      • Newly Designed Rotor Head gives better control
      • Pre position servo mounts have been added in this helicopter, servos can be mounted solidly by screw and easy to install
      • Extreme smooth control and stable flight
      • Precise controlling and hovering
      • Can fly in skyway, backward, and 3D aerobatic
      • Suitable for Outdoor/Backyard/Stadium
      • ing the Ultra tough carbon brushed Fiber materials, the Helicopter does have very strong structure
      • Approximately 15 minutes flight time on each charge - Optional Li- poly battery will help to achieve better performance and longer flight time.
      • All spare parts and accessories are available
      • Complete Kit, Ready to Fly (Everything is included and 100% assembled -- only required 8 AA batteries for the transmitter to start flying)
      Attached Files
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Noen andre som har fått den i hus og testet den?

        Har vært og flydd den 2 LiPO ute på lekeplassen og førsteliftoff var helt udramatisk. Idlet opp med vanlig gass og slo over høyre bryter bak fra NOR til 3D når jeg hadde senter stikke på bakken. Idle up var ikke brutal mot drev etc da.

        Den løftet helt rolig av og var mer eller mindre 100% trimmet. Pitchen føltes behagelig ut, men var kanskje litt lite pitch på topp, får fly den litt først slik at man får litt feeling først.

        Ellers veldig rolig og behagelig, ble ca 6 minutter ut i andre pakken at den ene tail boom brace, haleforsterkeren løsnet og jeg bare satt den pent ned på bakken. En unbrako som hadde løsnet selv om jeg kunne se at det hadde vært Locktite på den.

        Jeg tok den med inn og kikk over hele maskinen, men fant ingen andre steder der noe var løst. Det eneste som dere kan se på det ene bildet er at servokablene ligger lovlig langt inntil hoveddrevet. Kan nok med fordel stripses litt opp.

        Kan nok med alle RTF helikoptre sjekke alle vitale deler når de kommer fra fabrikk. Selv ett 325 mm karbonblad kan gjøre store skader......

        Ingen inflight fotograf tilstede idag, men ihvertfall ett par bilder fra været og helikopteret ute idag.
        Attached Files
        Last edited by affa; 26-06-08, 13:12.
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Hei!

          Jeg driver og ser over et slikt heli for en kollega.

          Jeg sliter med og få halen til og funke.
          Hvordan får man denne HH gyroen til og slå seg over til normal?
          Har prøvd og stille inn servoen slik at når den er i senter stikke, så har bladene 0 grader pitch.

          Ellers så tror jeg ikke den Gain ledningen som går i fra gyroen har vært koblet noen plass? den er også bare 5 cm lang, så det er veldig vanskelig og plugge den i mottakeren.

          Dette er 35 mhz utgaven.



          Mvh Robert.
          ~Futaba 10C~


          ~T-Rex 500 v-bar~
          ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

          ~Min Cnc byggetråd #1~
          ~Min Cnc byggetråd #2~
          ~Min Cnc byggetråd #3~


          ~Trondheim Modellflyklubb~

          Comment


          • #6
            Hadde en ArtTech Falcon for noe år siden, som har samme gyro.. Ga opp hele gyroen og kjøpte en Futaba 401, ble et helt annet heli med en gang..

            Kudos til deg hvis du får den gyroen til å fungere skikkelig
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment

            Working...
            X