Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket nybegynnerfly skal man velge???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket nybegynnerfly skal man velge???

    Hei, er ny her og har lyst til og fly... Lurte på om dere kunne hjelpe meg litt på veg med og velge ett godt, rimelig fly. har ikke noe utstyr fra før av så jeg ser etter en pakkeløsning... her sett på denne 404 Not Found

    noen som har noen meninger om denne pakka?
    Og foresten, noen fra råde her? noen som vet noe om råde modellflyklubb? Og hva er dette med modellflysertifikat som har kommet nå? er det mye greier og få tatt ett sånt og hva koster dette??

    takker på forhånd.
    Mvh. Tormod

  • #2
    Pakka er bra den. Det er brukt billige komponenter på både radio og motorsiden, men selv om de er billige er alt sammen fullt brukbart til både denne og senere modeller.
    Hvis du er helt alene uten noen til å hjelpe deg kan det være greit å kjøpe en brukt modell da disse er ferdig trimmet og innkjørt.
    Elektro er også en fin ting til nybegynnere da du slipper å tenke på justering av motor.

    Ellers er det som regel bare å møte opp på ei modellflystripe da det alltid er folk der som gir en hjelpende hand hvis du spør!
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

    Comment


    • #3
      A- sertifikat er et bevis på at man mestrer det grunnlegende teoretisk og praktisk.
      Det er klubber tilsluttet nak som har innstruktører og kan sertifisere deg.
      Det er gratis.
      Nærmeste Nak tilsluttet klubb er Moss Modellflyklubb, de har også innstruktører og skolefly.
      Vil absolutt annbefale deg og ta kontakt med de, som nybegynner er det uvurdelig å få hjelp av kyndig innstruktør.
      Når det gjelder overnevnte pakke så er den grei men heller ikke mer.
      Dette pga radioen. Ville heller lagt til 1000 kr og fått computerradio, da har du noe og vokse på samtidig som det er mye enklere og justere rorutslag osv med det.
      Mvh Pål

      Comment


      • #4
        Takker for gode svar!! lurer da på hvilken radio jeg burde ha?

        Comment


        • #5
          Dette vil du få maaaange forskjellige svar på. Det eneste som vi vil være enige om er at det kan være lurt å ta en radio som er kompatibel med radioen til noen andre som du flyr sammen med (instruktør e.l). Derre for å lettere få hjelp til oppsett i tillegg til at du bruker din egen radio med trainerkabel til både skolefly og ditt eget fly.
          Ellers synes jeg at Spectrum DX7 gir veldig mye radio for pengene...
          Remi A. Sørensen - 94877903
          Leder i Lofoten RC-Klubb

          Comment


          • #6
            Andre typer?

            Er det noen som her god erfaring med ett annet nybegynnerfly? ett av de rimeligere pakkeløsninger f. eks... har flydd litt før for noen år siden men har ikke hatt mitt eget før... er derfor usikker på hva som er best egnet... kom gjerne med linker på gode pakkeløsninger til en rimelig pris. vil ikke legge for mye i det første flyet da det er stor sjangs for att det sier ''vrak'' hehe... =)

            Comment


            • #7
              Originally posted by to-jo View Post
              Er det noen som her god erfaring med ett annet nybegynnerfly? ett av de rimeligere pakkeløsninger f. eks... har flydd litt før for noen år siden men har ikke hatt mitt eget før... er derfor usikker på hva som er best egnet... kom gjerne med linker på gode pakkeløsninger til en rimelig pris. vil ikke legge for mye i det første flyet da det er stor sjangs for att det sier ''vrak'' hehe... =)
              Startet på samme plass som deg, for rundt 1 mnd. siden.
              Jeg har grundig sjekket flere nybegynnerfly, men falt pladask for Wilga 2000.
              Dette er en elektromodell, og kjempe god til lav rolig flyving og loops m.m.
              Kan dog være vanskelig og få tak i!
              www.rcbutikken.no - Din hobbybutikk på nett!
              Magnus

              Har mye forskjellig innen radiostyrt, men det er fortsatt god plass!

              Comment


              • #8
                Helt enig med flyerkult; Wilga 2000 er ett nybegynnerfly som har funket veldig bra for meg også. Jeg begynte for ca. ett år siden. Ser de har det på Hjem - Modell Hobby det var der jeg kjøpte mitt i fjor, og er veldig fornøyd med servicen!
                Wilgaen er også veldig enkel og reparere. Bruk 5 min. epoxylim om du skulle få en (eller mange) dårlig landing(er). Jeg brukte lenge originalutstyret, men da jeg kjøpte det bestilte jeg med ett ekstra lipobatteri, og en e-sky lipoballanserer (den rimeligste). Etterhvert skaffet jeg meg en Spektrum DX7 sender, som jeg også er utrolig fornøyd med. Om du er interessert i å se hvordan de første turene mine gikk kan du gå inn på http://www.youtube.com/olstahl for å se videoene. Lykke til!

                Comment


                • #9
                  Gikk som han ovenfor her også for en wilga 2000, og gikk veien via oppgradert motor/esc til spectrum dx7. Til slutt var flyet så fullt av epoxy at det nesten ikke klarte å komme seg opp fra bakken, og da investerte jeg i et nytt
                  Remi A. Sørensen - 94877903
                  Leder i Lofoten RC-Klubb

                  Comment


                  • #10
                    Utrolig bra jeeeeeeright
                    Mitt er også temmelig stinn av epoxy, men det flyr fortsatt. Må bare ha noen nye lipobatteri siden jeg har lagret de feil dvs. at jeg har lagret de fullt oppladet mens de vistnok skal lagres halvt oppladet.
                    En annen fordel med dette flyet er at det er temmelig billige deler til det.

                    Comment

                    Working...
                    X