Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitt første fly(EL)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mitt første fly(EL)

    Vel da måtte jeg bare finne på noe i sommer varmen.. Å kjøpe ett billigfly virket som en ekstrem god ide..Hehe

    Reiste agårde og handlet dette



    Det holdt da i to dager..Var ikke spesielt lett og få noe flytid med..Etter utallige "nød" landinger kolapset bakenden av flyet totalt og det var vrak..

    Så da ble det en tur til teknikmagasinet da..Måtte jo ha nytt fly..

    Fallt da for denne modellen..



    Silverlit X-Twin Classic
    Et dobbeltvinget fly som kan brukes både innendørs og utendørs. Flyet er konstruert i fleksibel og robust EPP-plast som tåler mindre perfekte landinger. Takket være dobbeltvingene er flyet ekstra stabilt i luften. Den lave flyhastigheten gjør at flyet er ekstra lett å styre. Med 20-30 minutters oppladning av batteriet kan du fly ca. 10 minutter. Flyet finnes i to frekvenser (27 og 40 MHz) med tre underfrekvenser (27A, 27B osv.), så opptil seks fly kan brukes samtidig (forutsatt at alle har fly med forskjellige frekvenser og underfrekvenser). Rekkevidde ca. 80 m. Vingespenn 239 mm. Vekt 20 g (inkludert batteri). Leveres med oppladbart batteri, sender (drives med 6 stk. R6-batterier), samt bruksanvisning med nyttige råd både for nybegynnere og erfarne brukere.



    Har og fått øye på ett nytt EL fly. Arttech Cessna er da det..litt større og litt dyrere men men..Det kommer nok..Ser ut til at det er lett og bli bitt av RC fly basillen..hehe
    Silverlit X-Twin
    ___________________
    Batteri 3,7V 130Mah Li-po
    Frekvens: 27 Mhz (3 ulike)
    Vingespenn: 30,2 cm
    Rekkevidde: ca 80 meter
    Vekt: 20 gram

  • #2
    Det er bra du begynner forsiktig
    Etter en del timer på simulator begynte eg selv rett på ett lavvinget fly til 2800,- Det gikk i bakken etter tredje turen.... ikke på grunn av piloten, men en for liten speed kontroll som brant opp( Ingen kan si no på flyveskillsa
    Er nå på jakt etter no litt lettere, ser for tiden på en liten piper cub

    Angående cessnaen du lurer på å kjøpe, har eg en kamerat som for en stund siden kjøpte flyet, med enda mindre erfaring enn meg. Flyet gikk i bakken etter første turen, og fikk aldri mer en vellykket tur var ikke han som fløy heller. Men du verden for et byggverk. Flyet er jo av isopor, men allikevell ganske solid og enkelt å sette sammen. Og sjer det noe er det bare å tape og lime sammen igjen. Dessuten finns det masser av reservedeler på elefun.no. Husk at på elefun sier de art-teck, ikke arttech.
    Kan absolutt anbefales Veldig mye fly for pengene!

    Lykke til!

    Comment


    • #3
      IKKE KJØP ART-TECH CESSNA!!!!!

      Flyet ser pent ut, og flyr relativt greit i hendene til en ERFAREN pilot, men er håpløst undermotorisert, og dertil enkelt å få stall på med krasj som resultat. Flyet trenger 30-40 meter på slett asfalt for å ta av, og det burde vel si det meste...
      Remi A. Sørensen - 94877903
      Leder i Lofoten RC-Klubb

      Comment


      • #4
        Vel vi får se hva det neste blir..

        Men foreløbig holder jeg meg til billige isopor fly..Mye mere økonomisk,,heeh


        Hadde en kompis som kjøpte seg fly for ikke så alt for lenge siden(4500kr) Han fikk ca15sek fly tid med det før det var total vrak..Å det har ikke jeg tenkt og gjøre..

        Bare øke størelsen og hastigheten ettersom ferdighetene kommer seg oppover.
        Silverlit X-Twin
        ___________________
        Batteri 3,7V 130Mah Li-po
        Frekvens: 27 Mhz (3 ulike)
        Vingespenn: 30,2 cm
        Rekkevidde: ca 80 meter
        Vekt: 20 gram

        Comment


        • #5
          Bare styr unna Art tec sin Cessna. Duger ikke som fly i det hele tatt. Som nevnt før, altfor svak motor.
          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

          Comment


          • #6
            Skal du lære litt prinsipper?

            Kjøp en Combat ving med en liten elektromotor! Tåler jo alt og er til og med gøy og fly!! --Koster ikke en chilling

            Behøver ikke motor en gang,,, bare kjøp noe pakkstrikk og lag høystart Da kan man lære å rolle samtidig!

            Just try!
            All you need is love

            Comment


            • #7
              En elektroseiler kan være en god begynnelse. Du får komplett sett til 17-1800 Kr.

              Du får masse flytid, og du får tid til å tenke deg om i forhold til hva som skjer og hva du skal gjøre. Gi gass og du er høyt på himmelen igjen, og du kan få ganske mange opptrekk på en batteripakke.

              Gjør et søk på RCS SkyGlider 2000, det er flere som selger dette flyet.

              Kun ett forslag

              Ben_E
              Ben-Erik Ness
              Bergen Modellflyklubb

              Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

              www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


              http://www.bmfk.no
              http://www.jetsofbergen.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by JRhansen View Post
                Vel vi får se hva det neste blir..

                Men foreløbig holder jeg meg til billige isopor fly..Mye mere økonomisk,,heeh


                Hadde en kompis som kjøpte seg fly for ikke så alt for lenge siden(4500kr) Han fikk ca15sek fly tid med det før det var total vrak..Å det har ikke jeg tenkt og gjøre..

                Bare øke størelsen og hastigheten ettersom ferdighetene kommer seg oppover.

                Jeg kan anbefale deg å kjøpe Sapac Wilga 2000 m/ børsteløst oppsett. Var helt uerfaren da jeg kjøpte dette flyet for et år siden, men har etterhvert blitt en brukbar pilot (har akkurat bestilt meg T-Rex 450SE V2 helikopter ). Har hatt flere styrter med det, men med litt epoxylim så er det lett å reparere siden flyet er av isopor. En annen fordel er at den har balanseror. Man kan også kjapt bytte mellom flottører (som følger med) og hjul. Det er billige reservedeler som også er lett og få tak i.
                I denne pakken følger alt du trenger med, vil nok anbefale å kjøpe et ekstra lipobatteri og en E-Sky balanserer (billige utgaven).
                Vet de har den på Hjem - Modell Hobby

                Comment


                • #9
                  Har prøvd meg med RC-AirSim-V1,0


                  Noen anndre og annbefale
                  Silverlit X-Twin
                  ___________________
                  Batteri 3,7V 130Mah Li-po
                  Frekvens: 27 Mhz (3 ulike)
                  Vingespenn: 30,2 cm
                  Rekkevidde: ca 80 meter
                  Vekt: 20 gram

                  Comment


                  • #10
                    Ser ut som eg dreit meg ut her...
                    Og med nermere gransking finner eg ut at det ikke var Arttech Cessna min venn anskaffet seg, men dynam cessna.
                    Flyene er jo veldig like men dynam flyet er IKKE undermotorisert. Eg kopierer fra elefun: "Motoroppsettet på denne modellen er veldig kraftig og den stiger vertikalt om man ønsker det".
                    Tok av på 2-3 meter og gikk i bakken 10-11 m lenger borte

                    Simulator hjelper veldig, du får mer kontroll på stikkene
                    Men husk: Øv på å lande, ikke fly til du kræsjer

                    Ellers har eg hørt mye bra om Sapac Wilga 2000

                    Comment


                    • #11
                      Dynam sin Cessna blir en helt annen historie enn Art-Tech sin...
                      Ellers må jeg støtte forslaget om Wilga. Sinnsykt flott nybegynnerfly som jeg ennå koser meg med nesten hver eneste gang jeg er ute å flyr...
                      Remi A. Sørensen - 94877903
                      Leder i Lofoten RC-Klubb

                      Comment


                      • #12
                        Skjønner ikke helt hvordan du regner men, kjøper du riktig fly, så koster en krasj maks 100 kr, nose down/full trottle krasj
                        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                        Comment


                        • #13
                          Tenk gjennbruk !!
                          Flyet blir utslitt men utstyret som er inni kan brukes på nytt.
                          - Kjøp deg en god radio med en gang.
                          - Kjøp børsteløst motor og lipo.

                          Min første børsteløse motor har sittet i 4 fly og er fortsatt OK.
                          Kjetil
                          oops: . . ! . .

                          http://www.vingmfk.com

                          Comment


                          • #14
                            har vært innom en sportsbutikk i dag og tittet litt på et fly de selger der..Desverre hadde ikke betjeningen peil(UFF)på hva det var eller noe spec på flyet..Det var en etterlikning av et bombefly ifra ww2(mulig tideligere).

                            Dette var også et "isopor" fly men da med 4 motorer(grått og orange)rundt 800/900 kr. Har noen peil på hva det heter ?? Og mulig litt info?
                            Silverlit X-Twin
                            ___________________
                            Batteri 3,7V 130Mah Li-po
                            Frekvens: 27 Mhz (3 ulike)
                            Vingespenn: 30,2 cm
                            Rekkevidde: ca 80 meter
                            Vekt: 20 gram

                            Comment


                            • #15
                              Flyet til naboen=)


                              Mitt

                              har lekt litt med og sette understell på det i da..tok hjul ifra en lekebil og satte på..tok av ifra verandaen og fløy like fint det gitt=)=)=)Moro..hehe


                              Det første mitt
                              Attached Files
                              Silverlit X-Twin
                              ___________________
                              Batteri 3,7V 130Mah Li-po
                              Frekvens: 27 Mhz (3 ulike)
                              Vingespenn: 30,2 cm
                              Rekkevidde: ca 80 meter
                              Vekt: 20 gram

                              Comment

                              Working...
                              X