Announcement

Collapse
No announcement yet.

futaba 10c 2,4 eller jr 9x2 pcm synth?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • futaba 10c 2,4 eller jr 9x2 pcm synth?

    er litt i tvil om hvilken av disse senderne jeg skal velge.. har funnet ut at jeg vil komme til og trenge opp til 8 kanaler hittil av hva slags fly og heli jeg skal ha.. hvilken av disse senderne burde jeg velge.. har fått høre at jr sendern skal være veldig bra og pcm er bra utprøvd. hvordan er futaba 2,4 fasst?
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

  • #2
    Det er jo en kjensgjerning at Futaba er dårlig og JR bra, på samme måte som BMW er dårlige biler, mens Audi er bra
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Smakssak, noen liker mora og andre liker dattra. Begge er bra. Personlig syns jeg å 35MHz radioer er litt utdatert nå som både Futaba og JR leverer 2.4 GHz.

      Comment


      • #4
        hehe enig med roadrune at audi er bra hehe...
        har sett litt på 2,4 jr 9 kanalern også.. men er litt i tvil på om 2,4 er 100 ennå.. pleier jo alltid og være litt småfeil på helt nye ting etter min mening.. så syns jeg det virker som om man får mer for pengene ved kjøp av jr.. har holdt i en futaba 7c 2,4.. og det var plastsender følelse i forhold til en jr 9x2 jeg har sett på...
        er det ikke modul på jr da så det går an å putte på 2,4 etterhvert.. mener det er det jeg.. skal sjekke det opp
        Lower, Lower, oops.
        Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

        Comment


        • #5
          Hei,

          Jeg hadde ikke vært i tvil. Dvs. jeg hadde ikke kjøpt 35Mhz i dag. Hvorvidt DSX9 og 10C er best er vel smak og behag, men jeg tipper de er relativt like. Disse to er konkurrentene og de ser helt sikkert veldig mye på hverandre.

          Jeg hadde JR 9xII og ventet egentlig på at DSX9 skulle komme. Men så trengte jeg nye radio litt før jeg faktisk hadde ventet og da var ikke DSX9 eller 10C sluppet i Norge. Jeg valgte derfor 12FG og har ikke angret. Ja - sender kassen virker mer solid på JR kontra Futaba, men det venner du deg nok fort til.

          DSX9 og 9xII har forskjellig CPU på grunn av den store båndbredden i 2.4Ghz. Dersom du kjøper 9xII og setter inn modul i denne så vil du teoretisk ikke i like stor grad kunne utnytte 2.4Ghz fullt ut. Hvorvidt dette har noen praktisk betydning vet jeg ikke.

          Jeg vet ikke hvorvidt det er det samme forholdet mellom DSX9/9xII og 10C, men vi sammenlignet litt JR 10x og 12FG min. Det man ser relativt fort er at stikkene er plassert lengre ut mot kanten på 12FG kontra 10x. Marginalt, men man merker det når man flyr. Jeg synes det var bedre å fly med.

          Lykke til med valget.
          - Erik -

          ------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

          Futaba 18MZ

          Comment


          • #6
            Jeg tror ikke du skal være redd for 2,4 systemet, det har vært på markedet en god stund, og har MANGE brukere, jeg har enda til gode å lese noe negativt om 2,4 som ikke beror på brukerfeil/misforståelser.

            Bare husk at JR samarbeider veldig tett med Spektrum, og bruker deres teknologi, som er ganske utprøvd.

            Jeg er meget godt fornøyd med min DSX9 sålangt, og har ingen problem med å anbefale den.

            Jeg er sikker på at Futaba sitt system også er meget bra, ingen produsent av den størrelsen hadde våget å slippe ett produkt som dette hvis de ikke stolte på det.
            Hilsen Rune Marcussen

            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

            Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

            Comment


            • #7
              takker for rådene.. regner med jeg skal gå for 2,4 da.. skal sjekke opp litt på spesifikasjoner på jr kontra futaba.. har jo hørt snakk om at futaba sin 2,4 faktisk skal være en av de bedre pga FASST teknologi greiene.. men men. er så mange sendere og velge i at jeg nesten blir gal.. så derfor måtte jeg få litt "hjelp" her ..
              Lower, Lower, oops.
              Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

              Comment


              • #8
                Originally posted by roadrune View Post
                Det er jo en kjensgjerning at Futaba er dårlig og JR bra, på samme måte som BMW er dårlige biler, mens Audi er bra
                +1

                hehe.. Jeg har akkurat byttet ut min JR9XII med en DSX9 og trives veeeldig med det... det er den samme fantastiske radioen men med 2,4.... konge
                Eivind Hansen
                ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

                Comment


                • #9
                  ok. er det modul på den også eller i 2,4? er det "2" mottakere på den sånn som spectrum har?
                  Lower, Lower, oops.
                  Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                  Comment


                  • #10
                    Det er ikke noe modul som kan fjærnes om det var det du tenkte på.. alt er innebyggd... og ja den har den lille ekstra antennen slik som spectrum har
                    Eivind Hansen
                    ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

                    Comment


                    • #11
                      ok.. takker så mye
                      Lower, Lower, oops.
                      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                      Comment

                      Working...
                      X