Announcement

Collapse
No announcement yet.

BT Spitfire MK1 1/5.33

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ja, ser jaggu sånn ut. Den blå pult-sendern så jækelsk fin ut. Sikkert billig.
    Dont expect, inspect.
    Fun Police everywhere!

    Comment


    • BT Spitfire MK1 1/5.33

      Telemetri boksen til spektrum har strømmåler. Både på mottaker og batteristrøm. GPS modul kommer snart du kan plugge rett i.
      Har i dag:
      Kvist... frest metall, plast, tegninger, elektroniske komponenter, lim og en del annet verktøy.
      Parkzone Spitfire IX
      EFlight Hawker Hurricane 25e
      Påbegynt:
      Vailly Aviations Hawker Tempest V ca 96"

      Comment


      • Ser ut som om ting har forandret seg litt..

        Kjøpte nettopp brukt Goblin 700 med mottager i gyroen og satelitt anetenner..

        Skal jeg fyre opp denne med Graupner Hott, må jeg kjøpe ekstern mottager og nye antenner om jeg forstår riktig...

        Så da blir en DX18 mer aktuell plutselig....

        Evt en brukt DX8 eller DX6 og en MX-20 Hott...

        Klarer ikke få helt oversikt over hva som er mest fornuftig...

        Comment


        • BT Spitfire MK1 1/5.33

          For dx18 og 10. Så trenger du iPhone dimpen og iPhone 3-4 eller iPad for at telemetrien skal snakke til deg foresten.
          Har i dag:
          Kvist... frest metall, plast, tegninger, elektroniske komponenter, lim og en del annet verktøy.
          Parkzone Spitfire IX
          EFlight Hawker Hurricane 25e
          Påbegynt:
          Vailly Aviations Hawker Tempest V ca 96"

          Comment


          • Futaba kommer også nå med telemetri og S-bus,kan det være noe?

            Futaba Fly/heliradio 14SG 2,4Ghz FASSTest - Norwegian Modellers
            Stig-Arne Isaksen

            Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
            Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
            Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

            Comment


            • Okay..så den kan gi telemetritilbakemelding med tale, men kun om man har iPhone eller iPad? Vet du om det er planlagt noe direkte i senderen? Typisk at jeg har Android telefon og alt kult er laget til iPhone... like typisk at alle simulatorer er lagettil PC, mens jeg har macBookAir.....

              Jo kan sikkert være fin den, men liker sklibryterne på sidene og antennen og lipo batteriet til Spektrum. Dessuten har jeg to satelittantenner på Goblin`en. Liker ikke designet til Futaba heller..Smaken er som rumpa..Sikkert greit å kjøpe en som har vært på markedet noen måneder også..

              Stian

              Comment


              • Sitat
                "... like typisk at alle simulatorer er lagettil PC, mens jeg har macBookAir....."
                Det finnes en for Mac
                Ikarus Aerofly 5
                AEROFLY 5 MAC GC-VERSION
                Hør med hobbysjappa om de tar varer fra Modelsport
                Da kan de bestille den for deg
                PS Modelsport er engro
                OAF
                Caliber 30FT MiniTitan
                Div Fly
                Radio Hitec Aurora 9
                www.ringerikemfk.com
                http://modelsport.no/

                Comment


                • Jo, men... faren min har den og det gir ikke mye mening å fly på den mener jeg... dessverre..

                  Jeg tenker jeg finner en liten pc jeg kan ha i stereobenken på finn og installerer der..

                  Comment


                  • På tide med en oppdatering!

                    Først må jeg si at jeg tok feil om simulatoren, far min har en annen billig sak...Jeg endte opp med Phoenix.

                    Har ikke tid til å skrive alt så jeg klipper inn fra rcscalebuilder :

                    I was hoping to maiden on our national day on May 17. ...but weather forecast promise nothing but rain.. So my second plan was 18. but nothing but rain.. my third plan was 19. ..but..nothing but rain... So my fourth plan is 20. ... Looks sunny so far I have been flying some chopper and maidened my 1:3 glider so I do think my fingers are ready.

                    I have made some changes, one is to get rid of banana plugs.. I have chosen the EC5 plug on all my batteries and models

                    I have made arrangement so I can just plug the packs into the two plugs and they will be coupled in series.. This also means I can take out voltage from one of the packs and put it into a BEC, thus I am able to plug in one pack and have the radio up and running before I plug in the other to fire up the motor..


                    In my wheel there was a plastic bushing that had a hole in inches because I believed my axle was in inches, turned out the axle was in mm..due to lack of proper tooling I grinded the hole bigger..This did not work very well..giving a sloppy wheel with a lot of rolling resistance under load.. So I pulled out the bushing and drilled the hole from 3/8" to 10mm and bought four ball bearings and put them in.. This will be good!

                    And for last... My days of buying cheap packs from Hobbycity might come to an end after I lost four ( yes 4 ) packs in two days...They just died on me.

                    So I have bought 3700 for my Goblin 500 and my 69" Spit and 5000 for the Goblin 700 and for the mk1 Spit from Pulsebatteries.com. They are 65C and should deliver some punch.


                    Stian
                    Attached Files

                    Comment


                    • Oj oj, du har tenkt å fly den fine Spitten ! Krysser fingra og den gamle damen er nok snill mot deg skal du se. Håper du får tatt noen fjonge bilder når den er oppe. Du skal virkelig lete lenge etter noe flottere motiv.

                      Comment


                      • Spitfire har flydd. Limer inn tekst fra rcscalebuilder igjen...det er sent og jeg skal legge meg... Har vært på stripen ti timer idag

                        Nothing flies like a Spitfire!

                        She was absolutely lovely in the air..flew like she`d done nothing else all her life... Unfortunately my plug-changing-practice left the polarity reversed for the soundcard, thus frying that up..I find it stupid that there is no diode there to protect for such a thing..how hard can it be? Well... the wheel squeezes a little in the well, so it didnt lock in the up position so every time i pulled some G it came out.. got to fix that. And on landing it almost tipped over, the prop kissed the ground, but I managed to give full elevator and got the nose back up...She actually then took off two centimeters, but came down and rolled out nicely. The blades are a little scratched, but I ran it and could not feel any vibration so a little touch up will be enough.

                        Very pleased with the performance of the motor and prop. Nice top speed You should hear the sound! Specially when giving full then throttling back and the blades "stalls" on the backside...
                        Attached Files

                        Comment


                        • NLF burde innføre et nytt bevis: Spitfire utsjekk klasse A. For å klare det må flyet være
                          skala og minst 2 meter i vingespenn og man må ha lagt ned minst 1000 arbeidstimer og alle delene må være
                          håndlagd. I tillegg må man om nødvendig tilegne seg de nødvendige pilotferdigheter under bygging
                          og til slutt gjennomføre en vellykket take off og landing Hvilken status !

                          Imponerende !

                          Håper du kan besvare standardspørsmålet: Hva føler du nå?

                          Comment


                          • Hehe Det høres ut som en god ide

                            Nå Føler jeg "WOW, så bra alt funket" , "Satan så FANTASTISK hu var i lufta!" og liten bit ergrelse for at jeg ikke greier å sette hu skikkelig fint ned på stripa.. ..og en viss ergrelse for at jeg brant lydkortet og ikke fikk lyd i høyttaleren...

                            Men først og fremst "HEILAGE Jesus..hu fløy så aldeles nydelig!
                            Last edited by Stian; 20-05-13, 09:55.

                            Comment


                            • Gratulerer med vellykket maiden En helt ubeskrivelig følelse å ta opp noe man har bygget selv, skal ikke spørre om hva du føler for det vet jeg

                              Comment


                              • Gratulerer med maiden Stian! Ja hun var flott i lufta,det ser jeg! Nå er det bare å få inn et nytt lydkort og få henne opp igjen! Hehe!
                                Stig-Arne Isaksen

                                Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                                Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                                Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                                Comment

                                Working...
                                X