Announcement

Collapse
No announcement yet.

BT Spitfire MK1 1/5.33

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    I gang med kroppen:
    Attached Files

    Comment


    • #62
      Igang med flite metal!
      Attached Files

      Comment


      • #63
        Det blir bare sååå lekkert med FliteMetal Er jo en annen tråd her inne der en flink bygger bruker dette. Må jo være den beste balsam for sjela å pusle med når det er snø til midt på vinduene og det blåser hatter og høy ute midtvinters.
        Hvor mye effekt regner du med å behøve til motoren? Hadde seriøst vurdert en Actro til et sånt smykke, men de har ingen motorer der du kan laste særlig mer enn 3,3kW.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #64
          !!!

          ... har ikke sett på maken!

          Og denne SKJØNNHETEN skal du fly med?!

          Mvh Einar - noen er BEDRE enn andre... definitivt!

          Comment


          • #65
            Ja flite metal er fantastisk

            Jeg bruker 12S med 66A målt som maxstrøm. ca 42V ved den strømmen. Snittet låg rundt 25-30A om jeg husker riktig.. Det er ikke pga effekten jeg velger en som kan dra 6500W, det er dreiemomentet den har for å dra en diger trebladet skalpropell

            Takktakk Ja det der med flyging blir virkelig skummelt! Kneskålene skjelver og magen slår seg...etter fem minutter klarer jeg ikke mer.. da må jeg sette hu nedpå igjen.. Det her skalajaget kan faktisk ødelegge noe av flygleden fordi en er så overspent. Derfor har jeg seglflyet, HK heliet og en liten flying styro FW (sendt igår)..

            Stian

            Comment


            • #66
              Videre fremgang:
              Attached Files

              Comment


              • #67
                Hastverk er lastverk.. Andre laget med epoxy føyk på i en fart og jeg måtte betale prisen.. Masse helgedager og dermed mye pussing
                Attached Files

                Comment


                • #68
                  Uff, så ergerlig!
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #69
                    Men jeg kommer alltid sterkt tilbake!

                    Litt mer pussing av grunneren nå så bærer det til med flite metal på kroppen!

                    Har bestemt at jeg skal gjøre meg ferdig med cockpit før jeg kamo-maler så jeg kan ha hu lengst mulig in-the-flesh i stua
                    Attached Files

                    Comment


                    • #70
                      I gang med kroppen..
                      Attached Files

                      Comment


                      • #71
                        På egne ben for første gang!
                        Attached Files

                        Comment


                        • #72
                          Den blir et smykke Stian!
                          You go boy!!!
                          Stig-Arne Isaksen

                          Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                          Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                          Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                          Comment


                          • #73
                            Dette blir bra Stian, gleder meg til å få tak på denne i linsa over Tjessem
                            ----------------
                            Haldor
                            ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

                            Comment


                            • #74
                              Takktakk! Jeg er helt i ekstase av å ha hu i stua Nesten som naken dame i senga

                              Nå gjenstår det at du bygger en ME109 som jeg skyte ned Haldor... -"ta-ta-ta-ta-ta-ta.." Jeg får lyden ut i høyttaleren så det er ikke problem fra min side...

                              Igår tenkte jeg for sørste gang: -"Hmmm..skal vi se her...hva er det jeg har igjen her nå mon tro.."
                              Listen var riktignok ikke kort, men det er et bra tegn! Håper å være ferdig 1. Mars.


                              ...klokken 16.04 faktisk...

                              Stian

                              Comment


                              • #75
                                Hei ! Har fulgt tråden din fra starten.. Imponerende bra bygging !
                                Hva slags grunning bruker du under flite-metallet ?
                                og.. ser at du ikke har planket bakerste del av høyderor + rudder.. skal du ha solartex eller liknende her eller ?
                                Ser virkelig flott ut !

                                Hva med en tur til Warbird weekend til neste år ? Hadde ikke det vært noe ??
                                __________________________________________________ ___
                                Jørn Kaasbøll
                                Scale Warbirds of Norway

                                Comment

                                Working...
                                X