Announcement

Collapse
No announcement yet.

BT Spitfire MK1 1/5.33

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Takktakk Livet er å skape en Spitfire fra tegninger!
    Det hadde absolutt vært noe! Men det er så jæ*** fuc****s langt.....

    Jeg bruker "slipegrunner" fra Nysted..

    Nei rorene plankes ikke, det blir solartex på de. Skala for mk1.. Skulle ikke vært metall på balanserorene egentlig.. men det ser kult ut! Husker ikke i farten hvor lang tid det tok før de byttet ut stoffet med metall, må sjekke.. Kanskje jeg kan komme unna med det??

    Stian

    Comment


    • #77
      Litt justering av kamera gjorde seg.. stengte igjen blender, satte ned ISO, lukkertiden gikk opp og jeg satte kamera på stativ.. finfint!

      Noen ekstra paneler også

      Nevnte jeg at hu er svakt nesetung uten batterier?? Gode greier.. skal se jeg ender med å lime bittelitt bly på sideroret... Eller lager trim`en i bly??
      Attached Files

      Comment


      • #78
        hei

        Har leita etter alternativ til quick slipegrunning, Nysted? hva er det?, hvor får du kjøpt det? vannbasert? sprøyter du det?

        Forøvrig, skikkelig flott arbeid.

        Comment


        • #79
          Særdeles flott.
          Har nettopp sett gjennom den gamle serien "Piece of Cake". Var myyye Spitfire der
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #80
            Ja ikke sant Jeg sliter med å legge meg for tiden :-S Mååå bare kikke litt... og litt til... og en siste liten glans....

            En stor tabbe å sette hu sammen egentlig....

            Om jeg ikke huske feil er det Quick slipegrunning jeg bruker, hvertfall slipegrunner fra Nysted.. Jeg sprayer på ja, pusser bort det meste, sprayer et lag og pusser med fint papir.

            "Piece of cake" ja Flyr under brua og greier.. De skulle laget en sånn serie idag med dagens kameraføring.. ..og LYD.. mmm..

            Stian

            Comment


            • #81
              Litt mer fremgang
              Attached Files

              Comment


              • #82
                Piece of Cake ? hva er det ( serie eller film ?) gi et hint, så har vi noe å søke etter
                --
                Og nå er det offisiellt: Phil Clarke & Co kommer til Warbird week 2010, ref siste MI
                __________________________________________________ ___
                Jørn Kaasbøll
                Scale Warbirds of Norway

                Comment


                • #83
                  Det er en serie.. I seks deler om jeg husker riktig.. Om britiske piloter i frankrike

                  Enten er det Ray Hannah, eller faren (eller sønnen) husker ikke helt.. som flyr under en bru..

                  Tror du kan youtube "spitfire under bridge" etter det klippet..

                  Stian

                  Comment


                  • #84
                    Dæven ! Hvem som helst får jo lyst til å bygge en stor spit etter å ha sett det der

                    ** MÅ HA MER**!!
                    __________________________________________________ ___
                    Jørn Kaasbøll
                    Scale Warbirds of Norway

                    Comment


                    • #85
                      HÆÆ?? Måtte du se serien først? Er ikke tråden min god nok til å tenne gnisten??

                      Nei nå ble jeg fryktelig skuffet og lei meg....

                      Jaja..jeg får bare pakke sammen jeg da...

                      Finnes det noe mer info om krigsfugl uke(helg) en plass?
                      Dealer litt med en i klubben som også har småflylappen og få han med opp.. så slipper jeg all den kjøringen, men spørs om jeg får med fly da..

                      Stian

                      Comment


                      • #86
                        Slapp av Stian
                        Tråden(e) dine er ble nøye fulgt da jeg jobba med Cambrian spit'en min. (ikke at de egentlig har så mye til felles..) men også tidligere har du gjort steinbra arbeid .. også på glassing og finish...
                        Og om den er Cambiran' fightern er represtentativ for å fly spit, er jeg ganske sikker på at det blir flere i hangaren min med tiden ..

                        Og ja.. Det kommer garantert mer info om krigsfugluka ganske snart... har du sjekka ut forumet på scalewarbird.org ?
                        Regner med du er medlem ? send en pm til Øistein eller Spitfire så får du høre hvordan det ligger an..
                        Last edited by chewbaca; 11-12-09, 00:29. Reason: mer info
                        __________________________________________________ ___
                        Jørn Kaasbøll
                        Scale Warbirds of Norway

                        Comment


                        • #87
                          Nei er ike medlem på scalewarbird... Tror jeg har vært der en og annen gang, men fant aldri frem..Holder meg til rcscalebuilder.com... En OASE!!

                          Vel..litt mer fremgang!
                          Attached Files

                          Comment


                          • #88
                            Og litt flite metal på cowling
                            Attached Files

                            Comment


                            • #89
                              Gjør meg ferdig under
                              Attached Files

                              Comment


                              • #90
                                syntes det ble dritbra jeg. får man kjøpt det metalgreiene i norge?
                                syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                                carl goldberg ultimate
                                DJI S900
                                piper pawnie el kjærre


                                Futaba 14SG
                                diverse epp tjafs
                                Per-Egil Furuseth

                                Comment

                                Working...
                                X