Announcement

Collapse
No announcement yet.

AT 40 trainer fra Elefun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hva flyr du med av propell? Velg evt en med lavere pitch.

    Jeg synes modellen lar seg sakke rimelig godt ned og hvis du ser på videoen kan den landes veeeldig sakte.

    Men max 6" stigning bør du ha.
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #32
      - Sørg for at siste sving før landing er lav og langt nok unna deg. Det er lett og legge den for høyt og for nærme.
      Kjetil
      oops: . . ! . .

      http://www.vingmfk.com

      Comment


      • #33
        Originally posted by affa View Post
        Hva flyr du med av propell? Velg evt en med lavere pitch.

        Jeg synes modellen lar seg sakke rimelig godt ned og hvis du ser på videoen kan den landes veeeldig sakte.

        Men max 6" stigning bør du ha.
        Jeg flyr med 11 x 6 pg har prøvd 11 7, tenkte å forsøke 12 x 4 selv om det er i underkant hva gjelder pitch på min motor.

        Dersom jeg har plass nok er det ikke noe problem å lande sakte med modellen, men der hvor jeg flyr er det endel trær nært og problematisk å få lav høyde før jeg svinger inn mot landingsstripa. Dette har nok en god del med min manglende teknikk å gjøre, men jeg ser at flyet glir veldig langt og fort med mindre man kan gjøre noen svinger eller få lav høyde et godt stykke fra stripa. Når farten bare er lav nok, er det ikke noe problem. Dersom motoren stanser seiler flyet veldig langt, så jeg håper at 12 x 4 vil bidra til å bremse ned farten...

        Jeg har også forsøkt å progammere inn både flaps og airbrakes på ailerons uten at det hjalp nevneverdig.

        Mvh Erik

        Comment


        • #34
          Prøv og bremse med side slip.
          Legg sideroret ut til en side.
          Så flyr du flyet ned med balanseroret motsatt vei.

          Du må "slippe opp" før du skal lande.
          Tipper at denne modellen har lite sideror og da må du sikkert legge det helt
          ut til siden for og gå noe særlig effekt.

          Som alt annet krever det litt trening . .
          Kjetil
          oops: . . ! . .

          http://www.vingmfk.com

          Comment


          • #35
            Du kan også legge Cg litt lenger bakover som vil bremse flyet mer. Men vær forsiktig og ta litt av gangen
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #36
              Kor lange strikk brukte du på vinga på AT-40'en?
              Går det greit med 125mm strikk?

              EDIT: Blir det for tungt for flyet med 3 stk 75mm gummihjul tror du? For kunne tenkt meg litt større hjul, men vanskelig å finne noen foamhjul i litt størrelse.
              Last edited by hiTmanhiT; 02-11-08, 21:30.
              Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
              Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

              Comment


              • #37
                klunkslange

                Driver å monterer en at40 og har kommet til fueltanken, men synes klunkslangen er altfor stiv. Den bøyer seg jo nesten ikke. Flere som synes det samme? Tror jeg bytter den ut til en mykere en.
                Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
                Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
                Futaba 12FG

                Comment


                • #38
                  Syns min AT-40 er litt baktung. Målte CG fra 99mm, og det "bikker" litt bakover enda eg har satt batteri og mottaker helt fremme ved tanken.(Tanken er tom altså)
                  Syns dette var litt rart når din CG passa perfekt. Var det sånn hos deg?

                  Lurer også på en ting til, kor skal eg gjøre av antenneledningen til mottakeren?(kjører 35mhz skjønner du) Det går vel neppe å antenneledningen inni flyet, eller?
                  Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
                  Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

                  Comment


                  • #39
                    Min fløy ihvertfall veldig fint med oppgitt CG. Modellen er totalt ukritisk og jeg tror du skal ett godt stykke bak bakre CG før den begynner å bli vanskelig å fly. En utrolig fin trainer.

                    Har den desverre ikke lenger så får ikke sjekket det.

                    Lykke til "!!
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #40
                      En trebladers propell med lav pitch burde bremse modellen bra ned før landing. Topphastigheten blir litt lavere da.
                      Skal prøve det når modellen til guttungen er klar for jomfrutur.
                      Stig-Arne Isaksen

                      Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                      Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                      Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                      Comment


                      • #41
                        Jeg har hatt denne modellen med 12.25x3.75 på en 55ax, bremset bra det å. Ble ikke det raskeste flyet med den propellen da men, pisket mye luft.
                        Trondheim Modellflyklubb

                        Extra 330L 30% MT-50i
                        Mustang P-51D ASP91FS
                        HS Cap 232 .60 Brushless
                        Mini Funtana
                        ST-Model Twin dragon
                        Lazer Model Colibri .25
                        HK-450

                        Comment


                        • #42
                          Vil bare si at AT-40 høyvinget trainer er ett kjempefly!
                          Har en ASP 52, og flyet går som en kule.
                          Det er bra å fly i vind, og lett å lande.
                          Det er veldig bra til å fly opp ned med også, bare husk nok strikk om man stuper opp ned ellers VIL vingene dras av.
                          Det er veldig bra til å ta knifeedge også, stallturn, og eller alt. Hovring må man bare ha en god nok motor, men det funker.
                          Sjekker hangaren... skal telle fly.

                          Comment


                          • #43
                            Er det noen som vet om denne finnes fortsatt i handelen..??, Elefun hadde vel denne. Har en gutt som har lyst til å lære og fly og dette er jo et fantastisk fly. God gammeldags trainer.

                            Comment


                            • #44
                              Vet ikke om di har den modellen enda, men di har denne og det er omtrent samme modellen og den flyr likt til den andre modellen.

                              Phoenix Model Domino .40 Trainer NoGlue ARF PH021 - elefun.no - Radiostyrt hobby

                              Stin
                              Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                              På vei inn i Hangaren.
                              Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                              Comment


                              • #45
                                Den modellen fra Phoenix er bra utrolig mye fly for pengene. En kjenning kjøpte en slik og en ASP 61 4t motor fra HK.
                                HobbyKing R/C Hobby Store : ASP FS61AR Four Stroke Glow Engine
                                Jalp han med å Justere motoren og trimme flyet, fløy som en drømm. ASP 61 4t motoren går som en klokke og er utrolig snill i forbruket.

                                Comment

                                Working...
                                X