Announcement

Collapse
No announcement yet.

Overutladning av Kong Power 22,2v 5Amp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Overutladning av Kong Power 22,2v 5Amp

    Hei, bra nettsted! mye bra info, men har litt trøbbel med å finne info om overutladning av et Lipoly Kong Power 22,2v 5Amp batteri som jeg har klart å overutlade...har en Hyperion EOSO602i Duo Lader som forteller meg at det er bare 4 celler på batteriet, det var da 6 celler hmm ok uansett så får jeg bare error når jeg prøver å lade det. Er total nybegynner og har lite elektro kunskap.

    Håper jeg kan redde batteriet da det jo er syyykt dyrt og nesten helt nytt...

  • #2
    Dersom du har klart å overlade ett lipo batteri, så må du sannsynligvis kassere hele pakka. Når 2 celler er "drept" så har sikkert de 4 andre også en skade.

    Leit, men tenk om batteriet tar fyr mens du flyr, da blir det fort veldig kostbart....
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

    Comment


    • #3
      Denne batteripakken skal tåle litt overutlading, i motsetning til andre Lipo. Får du målt spenningen på hver enkelt celle (på balansekontakten)? Var balansekontakten koblet til laderen når den rapporterte 4 celler?
      Fred Larssen

      Comment


      • #4
        Om du har et multimeter (voltmeter) eller mulighet til å få lånt deg et, så mål litt på balanseringskontakten på batteriet.

        Sett den svarte på kontaktpunktet for den svarte ledningen på kontakten, og sett den røde stegvis oppover. Da skal spenningen stige litt for hvert punkt du flytter den røde "målepinnen", siden cellene er i serie, blir spenningen plusset på etterhvert.

        Vil du måle spenningen på bare ên celle, så flytter du den svarte også.
        Honeybee CP 2

        Comment

        Working...
        X