Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skalatreff/stevner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skalatreff/stevner

    Sitter og funderer litt på dette med skalatreff og skalastevner.
    Som mange vet er det snart tid for Notodden Skalatreff. Har egentig veldig lyst, men jeg ikke noe fly å stille med der.

    Har både Yak og Ultimate, som begge forøvrig har forbilder i fullsize verden, men føler ikke at dette er "skala" modeller. Og jeg synes heller ikke at 3D flyving har noe på et skala stevne å gjøre. I de siste årene har det dukket opp flere og flere 3D kjerrer på skala stevner, og det er jeg egentlig litt i mot.

    Så også til min store forundring en diger flott Yak på bildene fra Warbird weekend i år. Regner med den var pause underholdning, men synes at en Warbird weekend burde være forbeholdt nettopp warbirder, og ikke akromaskiner og 3D helikopter.

    Så jeg får se om jeg kan få tak i en stor fin skala modell, ikke akro, og reise på noen skalastevner neste år. Så får akro kjerrene stå igjen hjemme
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

  • #2
    Originally posted by Eagle View Post
    Så også til min store forundring en diger flott Yak på bildene fra Warbird weekend i år. Regner med den var pause underholdning, men synes at en Warbird weekend burde være forbeholdt nettopp warbirder, og ikke akromaskiner og 3D helikopter.
    Det var som du sier, Yak, helikopter og faktisk seilfly var med som pauseunderholdning på årets warbird weekend.

    Skala er skala og 3D er noe annet, der er vi helt enige.

    Her er de bildene vi har fått på plass så langt fra årets begivenhet:
    http://www.scalewarbird.org/photo/WW2008


    Kjell Aanvik

    Comment


    • #3
      Det var definitivt holdt av til warbirder, men IMAC gruppa, heli gruppa og seilfly gruppa fikk vise seg frem med en flight hver, hver dag. Du var jo på WW i fjor og jeg skal love deg at warbirdene var like rendyrka i år. Det var tilsammen ca 30 min lørdag og søndag med ikke warbird.

      Ellers er jeg veldig enig med synspunktene dine, 3D er ikke skala.

      Comment


      • #4
        o.t

        Har du en yak/ Ultimate så er jo de også scala, det er du som pilot som flyr 3d med flyene. Hva med å fly scala øvelser med yaken/ Ultimaten du har så kan du jo stille på treff
        ala Notodden.

        Hilsen
        Frank Bøhmer
        Hilsen
        Frank Bøhmer
        ---------------------------
        God created Earth. The rest was made in China...

        Comment


        • #5
          Ka slags modell vant Notoden stevnet i fjor?
          Svein Roe
          ----------------
          Skymaster F-15 - Nexus Mk II
          Boomerang Sprint - Simjet 2250
          Starfire II P-60
          C-arf Extra 2,3 - DA 50
          EF Extra 91" - DA 60
          EF Edge 48"
          Ventus 4m
          Mini Nyx

          Comment


          • #6
            Det var ialfall ikke en skalamodell. Ikke så vidt jeg har fått med meg iallefall.
            Har noen videoer som ble filmet av Nortrading rundt 2000 årskiftet, og det var i fra Arvika og Notodden. DA var det skala da. Sånn er det desverre ikke lenger.

            Ang mine fly og skala, det finnes ikke et snev av skala detaljer hverken på Yak'n eller Ultimaten, og det synes jeg det bør være. Jeg har flydd litt Mustang og Spitfire både på Warbird Weekend i fjor, og på Gol i år, og jeg storkoser meg da.

            Det blir desverrre ikke det samme med Ultimaten eller Yak'n.
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

            Comment


            • #7
              Vi savna deg under WW i år, håper å se deg til neste år !! Det eneste positive med at du ikke møtte var at jeg fikk flydd litt stor mustang. Det var gøy Ellers enig, ultimate, YAK for 3d imac flyging er lite skala. Se på tyngde, ror størrelse, etc etc. Ikke mye skala prestasjoner der i gården, det er kult det og, men skala -- ikke så veldig. Nå er vel ikke jeg noen typisk skalamann heller, det må jo egentlig være warbird.

              Du knut hadde vel en del jet som kalles warbirdm hadde du ikke?

              Comment

              Working...
              X