Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blogg RCNET FM Ultimate 50CC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Aeroholiker View Post
    92% ? ? Litt kjapp hoderegning ut i fra at 42% er ca. 2,5 meter i vingespenn gir meg ca. 5,47 meter i vingespenn..

    Er dette riktig?? i så fall....... Er du riktig????


    Keep up the good work! så ses vi vel på fagernes..


    Geir

    Den "lille" ultimaten var vel 46%??
    H9 46% Ultimate - (MFN) ModellflyNytt.no

    Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • #47
      Da var godværet fremme og fikk flydd noen runder idag. Modellen er som jeg trodde godt fremtung og jeg kan starte flytting av batteripakker bakover. Ellers er den utrolig lettflydd og fin, landingene er enkle og øvelser med høy alfa er kos. Kontrollert og enkelt, veeeeldig lite vingerokking. I hover er den ok, men tydelig meget fremtung ennå. Dette merkes best på inverted flyging. Etter endel runder og moro var det kaffepause og på`n igjen. Motoren e rufattelig lettstatet og går fint, har tatt fra den noe men den er fortsatt litt for fet. Da jeg taxet ut spratt høyderorene hver sin vei om modellen stoppet. Definitivt i Fail Safe modus

      Startet opp igjen, taxet en runde eller to og samme igjen....

      Og deretter ble det bare værre og værre. Ikke muylig å fremprovosere med motoren stoppet så tydeligvis at vibrasjonene gjør noe. Jeg mistenker en eller annen dårlig lodding i selve Fasst 14CH mottakeren, men skal teste ut etterhvert. Har målt batteriene her hjemme med belastning og de leverer godt. det var +1/+2 grader og i tillegg en cannister som ligger åpen i kroppen så strøm nok var det. Dessuten skjeddde det på bakken uten belastninger på batteriene.

      Kjedelig sak med sånn kommer og går feil. Litt greiere når det er en spesifikk ting man kan rette på......


      Men bilder ble tatt og takk til Øyvind og Lars som igjen har tatt disse !!
      Attached Files
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #48
        Alf; det er en fyr i USA som sliter med det anbefalte CG'et på denne modellen. Han må ha MASSE bly framme for å få flyet til å balansere på oppgitt punkt. Kanskje du kunne gi han et lite hint hvor du endte opp?

        Giant Scale CG issue - HELP! - FlyingGiants
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #49
          Har ikke sett den tråden, men svar og bilder er på vei
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #50
            Video

            Fikk klippet sammen litt fra 2.dag på stripa. Kommer ny video når jeg har fått filmet og blitt litt mer kjent med modellen, men her er ihvertfall en prøvesmak;

            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #51
              Kjempefin video Alf, Synes du begynner å komme lavt med hovringen og jeg Så ut til å ha veldig lite vinge rock, det er jo gull når man skal fly 3d.
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #52
                Ja, den fikk flere lave runder, var som Eagle nevnte tidligere at det er bare å kjøre på med max balanserorsutslag. Klarer ikke å holde den igjen uansett i torqueroll. Vingrock er det ikke overhodet, du kan fly den fra vanlig horisontal flygning, sakte ned og bare la den skli pent inn i høy alfa uten å måtte låse den der. Den lille alfa runden på videoen er på tur #2 overall....
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #53
                  Hei Alf

                  Tror du det er plass til 2 cannistere på 55mm i diameter i denne modellen?
                  Har en 3w 56 bokser liggende

                  Mvh OJ
                  Olav Jørgensen
                  Low & fast

                  Comment


                  • #54
                    Skal se om jeg ikke får målt ut i morgen. Tror det blir snaut, men skal ikke se bort fra at det går med en hårsbredd
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #55
                      Lurte på om du kunne ta å måle noen lengder på denne modellen en dag du har god tid!
                      Er interressert i vingespenn på høyderor, bredeste del på kroppen, lengde forover og bakover fra understell.
                      Må se om denne modellen kan passe på et fornuftig vis i bilen min...
                      Mvh Tommy Fosland
                      Tromsø MFK

                      Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Decathlon View Post
                        Lurte på om du kunne ta å måle noen lengder på denne modellen en dag du har god tid!
                        Er interressert i vingespenn på høyderor, bredeste del på kroppen, lengde forover og bakover fra understell.
                        Må se om denne modellen kan passe på et fornuftig vis i bilen min...
                        Har ikke sett denne før, men skal ta en målerunde. Blir først etter helgen da det er jobbeperiode nå.
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #57
                          Fant en liten review av dette flyet på youtube også for de som ikke har sett den
                          Ole Kr Follstad

                          BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                          PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                          EF Extra 300 60"
                          EF Extra 300 104" Eme120
                          GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                          ESM Bearcat, NGH 38cc
                          Phoenix p51D Mustang, Dle55
                          Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                          Hangar 9 Piper cub 1\4
                          Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                          Comment


                          • #58
                            Denne bloggen blir en flott MAL til kommende modell

                            Hvor får man tak i den Krumscheid cannister og bend til denne modellen? Det er vel også plass til den cannisteren ifra elefun og throttlestore?
                            All you need is love

                            Comment


                            • #59
                              Ultimate på tur fra Kina

                              Vil informere om at Ultimate er bestilt og underveis fra Kina til vår butikk, forventes inn iløpet av 4-5 uker. Stor pågang etter denne modellen, først til mølla gjelder. Får også inn Ultimate i 120-size. Oppdatert info følger på vår nettside så snart vi har leveringsdato.

                              Mvh
                              Harald Magne
                              Rcnet AS

                              God Påske!

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Ruduz View Post
                                Denne bloggen blir en flott MAL til kommende modell

                                Hvor får man tak i den Krumscheid cannister og bend til denne modellen? Det er vel også plass til den cannisteren ifra elefun og throttlestore?

                                Jeg kjøpte mitt rett fra krumscheid, men de er ikke akkurat billige. Nå flyr jeg med cannister kjøpt her hjemme på berget til halve prisen og like lydstille og fin. Motoren yter mer enn nok til modellen.

                                Er ikke sikker på om RCNET har cannisters som passer, men det kan jo sjekkes direkte?
                                ____________________________
                                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                                Comment

                                Working...
                                X