Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blogg RCNET FM Ultimate 50CC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    er vist folk som har hatt problemer med att den har begynt å skli fra hverandre i lufta. og når jeg finleste manualen. så var det en liten kommentar der om att vingen skulle limes sammen med epoxy.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #77
      Originally posted by tyor View Post
      er vist folk som har hatt problemer med att den har begynt å skli fra hverandre i lufta. og når jeg finleste manualen. så var det en liten kommentar der om att vingen skulle limes sammen med epoxy.
      Enkelt å lage en tab og en skrue så sitter den
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #78
        Skal se på det når jeg kommer så langt. Forige eier har hengslet alle ror. Montert undetstell og vingefester. Så jeg har begynt med motor montering. Er borret opp til en annen motor så må borre nye hull og tette de gamle med epoxy
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #79
          motor montert. må bare lage feste til canister. har også montert alle servoene. ser ut som dette kan være levert av en annen produsent da det er helt annen hardware som er med.
          Click image for larger version

Name:	22656275_10155965357622625_881599964_n.jpg
Views:	1
Size:	122.6 KB
ID:	616990Click image for larger version

Name:	IMG_20171020_145542.jpg
Views:	1
Size:	46.1 KB
ID:	616991Click image for larger version

Name:	IMG_20171020_155737_1.jpg
Views:	1
Size:	176.0 KB
ID:	616992
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #80
            Om du ikke har tenkt over det, du bør få noe krympestrømpe på den EC-kontakten til startermotoren før du kobler til noe lipo eller life-pakke. Fort gjort og knizze den borti noe metall så åpent som det ser ut på bilde, brent opp før Maiden er kjipt

            Comment


            • #81
              hehe krympestrømpene har vist glidd tilbake. sikkert når jeg har tatt fra hverandre kontaktene. men takk for tipset skal huske å fikse det
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #82
                Hadde maiden i dag. gikk bra selv om det ble en deadstick. I den manualen jeg har står det att cg skal være ved bakerste feste på toppvingen. jeg synes dette virket veldig langt bak og la det litt lengre frem for å være sikker på att den ikke skulle bli for baktung. etter att jeg hadde trimmet inn flyet så er det ganske mye dykkror for att den skal fly rett. se på bildet. Lurer på om jeg burde legge cg lenda lengre frem? Flyet virket veldig stabilt og fint å fly.
                Click image for larger version

Name:	IMG_20171112_142058.jpg
Views:	1
Size:	318.3 KB
ID:	617047
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #83
                  Hei.
                  Gratulerer med vellykket maiden.

                  Jeg bruker å sjekke CG ved å fly 45 grader oppover, ta en halv roll slik at flyet ligger på rygg. Hvis flyet holder 45 graderen er CG perfekt. Hvis det synker er det nesetungt, og hvis det stiger er det baktungt.

                  Noen Ultimater må ha dykkror for å fly rett selv om CG er riktig, så det er ikke noe å bry seg om.
                  Mvh
                  Gunnar Børseth

                  I might not be very good, but I'm fun to watch.

                  Comment


                  • #84
                    takker for tips. skal teste ut den der
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #85
                      her er en videosnutt av maiden. bare rolig flyging med trimming av høyderor. ballanseror behøvde jeg ikke trimme noe. Motoren begynner å fuske omtrent 1:30 ut i filmen og stopper ca 1:49 Grunnen til motorproblemene vare tanken. her har de levert en modell beregnet for 50cc bensin. med en tank med Klunkslange som ikke tåler bensin. den hadde ramlet av på både røret og selve klunken Ny tank er på vei i posten
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #86
                        Bra den stoppet når du hadde bra høyde og ikke i hover over stripa
                        Jeg bruker aldri de medfølgende tankene på bensinmodellene, bruker kun transparante "bottle" type med ventiler på toppen i messing og O-ringer. Bytter ut slangen med neoprenslange og klunken med en stor keramisk.
                        Så stripser jeg som oftest neoprenslangen på ventil og klunk fremfor de i metall, for jeg innbiller meg i hvertfall at strips kanskje er litt snillere med slangen (mekanisk slitasje).
                        Fin modell du har fått deg!

                        Comment


                        • #87
                          har montert en slik tank som på bildet. og motoren er startet og justert. alt fungerer mye bedre nå. starter lettere og lettere å justere. så hvis det ikke blir alt for kaldt eller kommer mer snø i løpet av natta blir nye forsøk i morra
                          Click image for larger version

Name:	23472941_10156040176957625_3859105069411317072_n.jpg
Views:	1
Size:	109.1 KB
ID:	617056
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #88
                            fløy noen turer i dag og gjorde noen tester på cg. når jeg fløy oppover i 45grader og la den på rygg. vill den ned. så den trengte ende mer dykkror. Det skulle vel tillsi att den er fremtung. Men hvis jeg prøver å fly knifeedge så drar den veldig mye mot understellet. så da må jeg holde høyderor. det tillsier vel att den er baktung hehe. Men kommer til å prøve med litt vekt i snuta for å se om den blir bedre i knifeedge.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by tyor View Post
                              har montert en slik tank som på bildet. og motoren er startet og justert. alt fungerer mye bedre nå. starter lettere og lettere å justere. så hvis det ikke blir alt for kaldt eller kommer mer snø i løpet av natta blir nye forsøk i morra
                              [ATTACH=CONFIG]88250[/ATTACH]
                              Bra! Det er eksakt den type tank jeg mente, bortsett fra de Aeroplus tankene jeg bruker har kork i aluminium, men det spiller ingen rolle. Hvilke produsent/eller hvor har du kjøpt disse?
                              Har aldri hatt noe som helst problem med de, tette, lav vekt, lett å inspisere innvendig om noe evt. er i ferd med å løsne innvendig etc.

                              "Tygon" type plastslange har en tendens til å bli stiv over tid, så om du ikke bytter den ut med neopren (for eksempel Dubro sin), så ville jeg ha skiftet klunkslangen årlig.

                              Comment


                              • #90
                                Disse er 6star som de selger på sdshobby og på ebay. er metalkork på disse også

                                Har hatt slik tank før og ikke noe problem med att klunkslangen ble stiv på den. Men har kjøpt noe sullivan proflex slange nå. den skal tåle all slags fuel uten å bli stiv. og er veldig myk i utgangspunktet

                                Sullivan 2' 2 Feet Proflex Pro Flex 3/16 Large Size Fuel Tubing S215 215 for sale online | eBay
                                Tom Nohr
                                Tennisveien 9
                                2450 Rena

                                Frsky taranis 9+
                                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                                + diverse små ting

                                Comment

                                Working...
                                X