Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blogg RCNET FM Ultimate 50CC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blogg RCNET FM Ultimate 50CC

    Da var den fremme allerede og det blir nok ikke så mye bygging i helgen, men full fart til uka. Lite jobb på den og overraskende god hardware. Sterke doble metall rorhorn og kulelinker i 3mm som ser bedre ut enn det meste jeg har sett.

    Kvalitet og film ser riktig bra ut så til denne prisen er jeg veldig overrasket.
    En liten transportskade på vei til RCNET har den fått så en sprekk i cowling og canopy, men det visste vi om og vi fikk valget om å teste den de hadde nå før de fikk ny ladning og få ettersendt deler eller å vente ..... Da er jeg ikke så sær Fly gjør den uansett!!

    Noen bilder før det hele er i gang, plass til cannister er det jammen også!
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Kommer denne fra samme fabrikk som bygger AeroWorks tro?
    Ser at rorhornene er helt like.
    Lars Henrik Kjølberg

    http://www.flickr.com/photos/larshkj/

    Klubber:
    Jets of Norway
    Nittedal modellflyklubb

    Comment


    • #3
      Ja, var det første jeg la merke til. Er ikke sikker. Men byggingen hos AW er nok hakket bedre og kanskje også kvalitetskontroll av balsa/tre etc.

      Veide alle dele rog endte opp på 4790 gram, ikke ille for en så stor dobbeltdekker.

      Håper og tror jeg skal klare meg på 7,5 kilo med GRPRO 50 med standardpotte.....
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Oppsett

        Blir så billig og enkelt oppsett som mulig på denne maskinen.

        HD Power 9150MG digitale servoer rundt baut
        Futaba FASST mottaker
        1 stk 2SA123 på tenning med 1 HD bryter
        2 stk 2SA123 rett i mottaker med 2 HD brytere
        Smart-Fly optisk killswitch

        Nada mer........ (skal vurdere cannister for støyens skyld)

        Motoren har kommet og den er velkjent for meg da jeg har en tilsvarende i min Yak 54.
        Trekker meget bra og flyr den med Vess 23A for øyeblikket. Dessuten lettstartet og enkel å ha med å gjøre.
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          I gang

          Da er jeg i full gang, har limt alle hengsler. Er rundhengsler som skal limes med epoxy. Selv bruker jeg Casco Polyurethan lim til slikt, ekspanderendem og sitter som fy. Og ikke like lett å få lim inn i selve hengsla som ødelegger. legger ved noen bilder av linking også. Hardware er utrolig god og identisk AW sin.

          Rorhornene er tyske og produsert i kombinert plast og karbon og skal være meget sterke. Dessuten er de kulelinket når de fungerer. Disse passer til 3mm stag som følger med modellen.
          Attached Files
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Har vurdert litt frem og tilbake med motormontering og tror nok det blir en vanlig inverted montering. Litt mer av motoren blir synlig, men den får med kjøling og installasjon av cannister blir mye enklere.

            Motoren er på plass med 60 mm standoffs og potte er på vei. Jeg brukte en tidligere mal og merket denne videre på firewall på ett kryss som er laget for å tilpasse senter av propellen siden firewall har innebygd høyretrekk.
            Attached Files
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Dette blir bra.

              Gøy å se at du går den lette veien ang utstyr. Disse servoene fungerer fremdeles meget bra i min store Yak.
              Jeg har lenge siklet på denne modellen selv, de selger den ganske rimlig fra Nitroplanes i Usa. Men nå venter jeg til du har testet din, så får vi se om det blir et lite vinterprosjekt på meg oxo.

              Når det gjelder produsent på disse Kina modellene, så tror jeg at de fleste modellene kommer fra mer eller mindre samme sted, da det er få variasjoner i byggeteknikk, manualer og hardware. Ser feks at Hangar 9 Ultimaten min, og SD Yak'n min, har identiske manualer og hardware. Ellers er jeg strax klar til å fortsette med storprosjektet, og da kommer det på nett
              Knut Erik
              But it flies, so who cares??
              www.torqueroller.com
              Steikje galen
              www.skalamodellflyklubb.no
              www.teamflyingcircus.com

              Comment


              • #8
                Ja, blir ikke mer dilldall enn det jeg trenger. Har vurdert killswitch, alternativt en chokeservo så får se hva jeg gjør der.

                Flyr du med killswitcher Eagle eller hvordan løser du det?

                Og gleder meg til prosjektet ja...............
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  Jeg bruker Smart Fly sin killswitch i Yak'n. Fungerer fint den. Kommer til å kjøpe en til Ultimaten oxo, da jeg ikke klarer å stoppe motoren ved å stenge gass spjeldet. Den suger litt falskluft et sted. Men det fine med det er jo at motoren ikke stopper på tomgang

                  Så som en fin av/på bryter synes jeg killswitch er greit.
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

                  Comment


                  • #10
                    Dette ser spennende ut!
                    Hvor kom de servohornene fra? Fulgte de med??

                    Også håper jeg du spanderer et par skruer til på de rorhornene...
                    Audun Thinn
                    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                    Comment


                    • #11
                      De kommer fra Kjell Aanvik;

                      404 Not Found
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har ikke sjekka UDSA prisen, men må jo si at snaue 3500 kroner hos www.rcnet.no for en modell som dette er grisebillig!! Kvaliteten er som sagt tidligere LAAANGT over forventning. Direktelink: http://rcnet.no/b2b/product_info.php?products_id=1229

                        Og håper den flyr knall til slutt. Vekta blir bra så alt ligger tilrette for det.
                        Litt høstferie ut uka, men fri neste uke så da er det bånn gass.
                        Last edited by affa; 01-10-08, 11:09.
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          Fant en video hos RCNET med samme konfigurasjon:

                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #14
                            Rakk endel før vi reiser på fjellet, alle servoer i vingene på plass med rorhorn og linking.
                            Motoren skrudd fast og hull for forgasser er skåret ut. Side og høyderorsservoene på plass sammen med 2 stk HD brytere i skutesiden.

                            Går fort så satser på jomfrutur i slutten av neste uke.....
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #15
                              hmmm. kanskje jeg kan være med på den jomfruturen?om det passer for deg og meg.
                              kunne kanskje tatt med meg en maskin også. eller om du har lyst til å ta en tur til hadeland?

                              Comment

                              Working...
                              X