Announcement

Collapse
No announcement yet.

Høst og vinterprosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Høst og vinterprosjekt

    Da er sesongen unnagjort og har deltatt på mine første stevner i Sport 07. Skal sette sammen en Protech Onyx 140 i løpet av vinteren.

    Foreløpig er vingeservoer anskaffet - Futaba 9154, mottaker JR/Graupner SMC 19, Motor OS 140 RX med twin top, og Hatori og Greve pipe. Så da mangler servoer for trothle/høyde og sideror, Hyde mount og blitt anbefalt MK sine tanker - så da skal det også innkjøpes. Kommer også til å skifte ut linker og overføring til høyderor - muligens en pull/pull løsning der også i tillegg til sideroret.

    Det som er det morsomme med dette prosjektet at det har gått litt sport i å gjøre det så billig som mulig. Flyet fikk jeg for 1500, Motoren for 1000, pipene for 1000, vingeservoene for 900, mottaker for 300. Det betyr at jeg har spart mange høvdinger allerede - skal regne på det når alt er ferdig.

    Ville vært spennende å høre hva andre har på gang i den mørke årstiden.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    Hei Espen,

    Takk for sist, ( Chivas-cup ).
    Du trår jo til med bare god-saker med prosjektet ditt

    Rykte-børs og nye leker er gøy
    Enda en Integral er på vei hit... Familie forøkelse mao.. Blir da to like for neste sesong. Det tar likevel ikke 9 mndr som man kansje tror, men dog litt tid da den nye får custom-farger fra Carf. Nye eksotiske biter her og der, samt elektro her også.

    kjell Olav

    Comment


    • #3
      mitt vinter prosjekt blir ett 2 meter akro/3d fly med bensin motor. har plukket ut cmpro sin extra på 196 i vs og skal ha en mt 50 bensin motor i nesa. motoren har jeg allerede liggende fra før så innkjøp av fly, servoer, mottaker og batteripakker blir vel julegave og bursdagsgave til meg selv i løpet av vintern.. gleder meg til og få dette i luften til sommern. mitt første bensinfly.
      Lower, Lower, oops.
      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

      Comment


      • #4
        Hei Kjell Olav og takk for sist.

        Du måtte bare ha en til skjønner jeg! Hva har du tenkt å putte i snuta på den nye?

        Tenkte å begynne å trene på nordic gjennom vinteren men fly sport en sesong til. Må jo slå brodern i en konkurranse før han eller jeg rykker opp en klasse. Målsettingen for neste år er å delta på alle Norges Cup stevnene.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Hei igjen,

          ... blir el-motor i den,som den forrige ,gearet innrunner type ...
          Skjønner at dere trår til for fullt på Ås, supert . Stillte jammen opp selv for en gang skyld ( truet ) .
          Pattern er gøy

          Kjell Olav

          Comment


          • #6
            ... Snik foto fra hobbyrommet ( noen kaller det stue ); flyparken med eieren i forgrunnen ...

            Kjell O
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Godt å se at andre også har sofa og tv på hobbyrommet!
              Espen Kvien
              Gruppeleder F3A
              Vingtor RC Club
              f3a.norge@gmail.com

              Mange fly og mye moro

              Comment


              • #8
                Originally posted by Superstar40 View Post
                Da er sesongen unnagjort og har deltatt på mine første stevner i Sport 07. Skal sette sammen en Protech Onyx 140 i løpet av vinteren.

                Foreløpig er vingeservoer anskaffet - Futaba 9154, mottaker JR/Graupner SMC 19, Motor OS 140 RX med twin top, og Hatori og Greve pipe. Så da mangler servoer for trothle/høyde og sideror, Hyde mount og blitt anbefalt MK sine tanker - så da skal det også innkjøpes. Kommer også til å skifte ut linker og overføring til høyderor - muligens en pull/pull løsning der også i tillegg til sideroret.

                Det som er det morsomme med dette prosjektet at det har gått litt sport i å gjøre det så billig som mulig. Flyet fikk jeg for 1500, Motoren for 1000, pipene for 1000, vingeservoene for 900, mottaker for 300. Det betyr at jeg har spart mange høvdinger allerede - skal regne på det når alt er ferdig.

                Ville vært spennende å høre hva andre har på gang i den mørke årstiden.
                heisan
                det er ikke den gamle min du har fått tak i???
                jeg hadde og fløy en mange turer F.Hovland lånte den og fløy enda fler turer så ble den solgt i Audun Thinn og hvor den er nå vet ikke jeg .

                Jeg satte den opp slik brukte bakplate med vanlige gummidempere og lavet en finer "kasse" slik at jeg hadde noe å feste neseringen i funka helt fint.
                ellers bytta jeg ut som du sa linker osv.
                fløy fint litt dårlig limt sammen her og der gå over med hvittlim der det ser litt tynt ut .
                blir gjerne litt tung så se opp for vekta.

                Selv er en ny Integral på plass i kjellern ZN versjon denne gang hel ving osv....velger og planke vinger og stabber selv ...skal ut nå om en time og fly Helios 63 GLOW...sitter en YS 63 i nesa på den ...konvertert fra el til glow ..kjerringa mot strømmen ..men skitt au...motoren er sprek som fy .

                morro og se hvordan det er ..mest sannsynelig blir jeg litt skuffa da den helt sikkert ikke flyr så godt som Integralen......men men
                Rune Gjelsnes
                Vikersund
                92624841

                Comment


                • #9
                  Originally posted by RGJ View Post
                  heisan
                  det er ikke den gamle min du har fått tak i???
                  Nei det er ikke den - men det var Audun som tipset om denne modellen. Det er en i klubben som har limt stabbe og finne samt motorfeste og fant ut at det var ikke sånn modell han vil ha.

                  Det blir spennende og se til våren hvordan nyanskaffelsen din flyr.
                  Espen Kvien
                  Gruppeleder F3A
                  Vingtor RC Club
                  f3a.norge@gmail.com

                  Mange fly og mye moro

                  Comment


                  • #10
                    høst/vinter prosjekt ja.
                    driver å setter sammen igjen yak 101''(blir ny komplett kropp).
                    gikk i bakken gitt.

                    utpå vinteren kommer det også en ny 50cc fra somenzini som ikke er lansert enda.
                    skal være klar til(sommer)sesongen.

                    Comment


                    • #11
                      he he. men det er jo ikke pattern da! sorry.

                      Comment


                      • #12
                        hehehe

                        noe skal en jo drive med !!!
                        Rune Gjelsnes
                        Vikersund
                        92624841

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by anders e View Post
                          utpå vinteren kommer det også en ny 50cc fra somenzini som ikke er lansert enda.
                          skal være klar til(sommer)sesongen.
                          Fortell! Spent på hva geniet kommer ut med denne gangen....

                          Ellers så holder jeg på å sette sammen en SD 35% Yak, samt andre småting som å fikse seilfly...
                          William Jul Ringkjøb
                          Bodø MFK

                          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                          Comment


                          • #14
                            det kommer vel i første omgang en 50cc pitts ti-12.
                            han har faktisk lovet meg en av de første som blir produsert(antagelig veldig lik den 200cc på bilde)

                            han kommer også med flere nyheter i 2009.
                            Attached Files
                            Last edited by anders e; 19-11-08, 20:50.

                            Comment


                            • #15
                              hva slags utstyr blir det i 35% da william?

                              Comment

                              Working...
                              X