Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tiger Moth 1:2,6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by The banned View Post
    Hei Christen

    Kan du ikke bare lakkere den Cub gul?

    Christian
    Teit eller?

    Siden jeg har deg her nå Christian, veit du noe om hva slags maling som er enkomp. og blir matt? Når jeg var i forsvaret brukte vi sånn maling når vi malte bilene men jeg husker ikke hva den heter.... FS koder tror jeg at jeg skal klare å få tak på.

    Alterativet er acrylmaling på Maxbo og gulvlakk på toppen, men dette blir mye styr syns jeg. Billig er det da.
    Last edited by -GAS-; 31-10-08, 00:01.
    Christen
    http://jetsofnorway.com/

    Comment


    • #17
      Originally posted by Christen View Post
      Teit eller?

      Siden jeg har deg her nå Christian, veit du noe om hva slags maling som er enkomp. og blir matt? Når jeg var i forsvaret brukte vi sånn maling når vi malte bilene men jeg husker ikke hva den heter.... FS koder tror jeg at jeg skal klare å få tak på.

      Alterativet er acrylmaling på Maxbo og gulvlakk på toppen, men dette blir mye styr syns jeg. Billig er det da.


      Jeg teit???
      Nei. Synes alle tørkestativer burde være gule jeg Den malingen kan jeg desverre ikke hjelpe med. Kan du ikke bare dra på Maxbo og kjøpe noe Trebitt eller Drygolin???

      Christian
      Mvh.
      Christian

      Jets Of Norway

      Comment


      • #18
        Originally posted by The banned View Post
        Jeg teit???


        Christian
        Ja, du er teit!!!

        Kjell Aanvik (Aureka RC) skal skaffe maling til meg. Det blir første gangen jeg skal prøve Warbirdscolor, spennende Takk så langt Kjell.
        Christen
        http://jetsofnorway.com/

        Comment


        • #19
          Fornøyd!!!!

          Og jeg som trodde at du var fornøyd med modellen Christen ..................



          "Flytte eksos anlegget. Må da lodde nye eksosrør. Eksosen skal ut som på orginalen, dette blir en skikkelig knotete affere og blir vel kanskje utdannet rørlegger i samme slengen.

          Flytte siderors armen som går igjennom kroppen. Denne sitter nå foran fremre stol. Skal sitte rett bak fremre stol.

          Fullføre cockpitene med stoler, stikker og instrumenter+ div.

          Nye wire til alle ror.

          Lage nye deler til understellet sånn at bredden blir riktig.

          Rigge den opp på nytt. Sånn den er nå har vingene nesten ikke V-form.

          Lage luken i siden på turtledekket, der tenkte jeg at radioutstyret skulle ta plass.

          Lage div. skala detaljer.

          Pluss litt småfiks og lakke den om"
          Mvh
          Thor Arne Solberg
          Team F4C Norway
          www.skalamodeller.com

          "Ekte fly hovrer ikke"

          Comment


          • #20
            Originally posted by Thor Arne Solberg View Post
            Og jeg som trodde at du var fornøyd med modellen Christen ..................
            Her trengs det en oppklaring Thor Arne Hvis jeg forstår deg rett så tror du at jeg egentlig ikke er fornøyd med byttehandelen vår. Bare så det er helt klart, jeg så fornøyd som det er mulig å bli. Jeg er helt sikker på at om dette hadde vært en modell som hadde dratt med seg 1.premie i skala VM så måtte jeg ha gjort noe med den da og. Det er uansett alltid noe mere man kan gjøre. Det meste av det som er feil med modellen er produsenten sin skyld. For å si det sånn.... jeg er glad for at det er litt å gjøre med den! Da blir modellen min, og jeg må også si det at jeg elsker å lage skala detaljer. Da har jeg lagt litt av skjela mi i modellen og jeg får et forhold til den som man skjelden får til et ferdigbygd fly. Jeg tror jeg har med meg mange på akkurat denne biten av hobbyen.

            Så Thor Arne..... jeg er så! blid
            Christen
            http://jetsofnorway.com/

            Comment


            • #21
              Det var godt å høre, ble nesten litt nervøs nå....kjekt å høre at du koser deg med den, den er tross alt en nydelig modell

              """Så Thor Arne..... jeg er så! blid [/QUOTE]"""
              Mvh
              Thor Arne Solberg
              Team F4C Norway
              www.skalamodeller.com

              "Ekte fly hovrer ikke"

              Comment


              • #22
                Originally posted by Thor Arne Solberg View Post
                Det var godt å høre, ble nesten litt nervøs nå....kjekt å høre at du koser deg med den, den er tross alt en nydelig modell

                """Så Thor Arne..... jeg er så! blid
                """[/QUOTE]
                Gi Christen en gråstein (eller diamant for den del) så tar det ikke lang tid før du hører'n hamre løs med meisel hehe

                Skulle gjerne likt å samle alt du har skrevet, gjort og tatt bilder av ang. instrumentlaging å slik Christen
                Last edited by esmel; 05-11-08, 10:04.
                Espen Melby

                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                Comment


                • #23
                  Bare å samle Espen trenger du noen tips og jeg har dem, så skal du få dem av meg. Det jeg lager blir ikke super skala, men bedre enn klistremerke er det uansett.
                  Christen
                  http://jetsofnorway.com/

                  Comment


                  • #24
                    Ja nå braker det snart løs med Tiger Moth`n. Har fått samla inn det meste jeg trenger til restaureringen. Det jeg har kjøpt inn nå er Emcotec BIC, fire stk. Futaba 3306 servoer som skal på balror og høyderor, Spektrum AR7000 mottaker, til sideroret blir det en Futaba 5050 som jeg har hatt liggende.

                    De fem store servoene skal få maten sin utenom motakeren med en enkel hjemmelaget strømskinne. Grunnen til at jeg velger BIC som strømforskyning er at man kan lese av forbruk og diverse. Jeg syns den er helt genial.

                    Jeg har styra fælt med hjulproblemet og i et svakt øyeblikk var jeg en hårsbredd fra å handle hos glennis. Jeg har nå hatt noen telefoner med Steve hos Bob`s hobbycenter, han har prøvd alt han kunne for å hjelpe meg men utfallet ble det samme der og desverre. Han kunne røpe hvordan glennis lager hjulene sine da

                    Han kjøper industri hjul som han demonterer og fryser ned i nitrogen for så å bearbeide gummien til ønsket form. Dette må prøves! har ikke nitrogen da, men det må da hjelpe å putte dem i fryseren. Ja de blir sikkert tunge, men om flyet veier 20 eller 25kg tror jeg ikke det spiller noen nevneverdig rolle.

                    Skulle kjøpe maling hos MR. Aanvik men det ble vist noe problemer der med leveranse så turen gikk ned til Maxbo. Fikk blanda farver som stemte nesten, resten justerte jeg til selv så nå stemmer det veldig nesten.

                    Gleder meg til å få starta på flyet, er halvferdig på jet`n som skal være først ute så det er ikke lenge igjen nå.
                    Christen
                    http://jetsofnorway.com/

                    Comment


                    • #25
                      Tror nitrogen er litt kaldere enn fryseren!

                      Tom

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by jettom View Post
                        Tror nitrogen er litt kaldere enn fryseren!

                        Tom
                        Sitter du å kjeder deg nå eller Tom? Har ikke du noe å bygge på?
                        Christen
                        http://jetsofnorway.com/

                        Comment


                        • #27
                          Da har jeg kjøpt hjul på Jula... Borra av naglene i felgen og satte gummien i dreibenken. Vinkelsliper med sandpapirskive i 40 korning funka helt topp! Pussa så over med med finere papir for hånd etterpå, glatt og fint ble det, gjorde dette uten å kjøle ned gummien.

                          Neste steg er å lage en kniv forma som en U, som jeg varmer opp sånn at jeg kan skjære ut noe av gummien innvendig for disse hjula er tuuunge. Som nevnt tidligere så har dette lite å bety i henhold til vingeareal, men det er jo greit å få de så lette som mulig.

                          Det blir en bra differanse i pris i forhold til Glennis. Skulle jeg kjøpt hjul av han så hadde de kostet ca 4000kr ferdig hjem i postkassa. På Jula ga jeg 99kr stykket det blir litt jobb med dem da, men som sakt jeg syns det er gøy å fikle til ting sjøl.
                          Attached Files
                          Christen
                          http://jetsofnorway.com/

                          Comment


                          • #28
                            J... bra tips

                            Christen... Det er godt å se at noen tenke og finner gode løsninger. Gleder med til å flyte nå det blir ferdig. Vi snakkes!

                            Hans-Peter
                            Hans-Peter Röder
                            http://www.phoenix-rc.org/
                            www.jetsofnorway.no

                            Comment


                            • #29
                              Da er jeg i gang. Har montert ny servo i den ene vingen nå, måtte da lage nye fester siden denne servoen er dobbel størrelse. Vingene er trekt med plastfilm så dette rives av og 16 meter med solartex dumpa ned i postkassa i dag Vil ha markeringslys som forbildet så dette passet jo fint på alle måter. Øvre ving har slats på orginalen, dette har jeg lyst til å lage på modellen min også. Får se hva som skjer

                              Bilder kommer snart.
                              Christen
                              http://jetsofnorway.com/

                              Comment


                              • #30
                                Da er den ene vingen ferdig med servo, trekk og grunning.
                                Attached Files
                                Christen
                                http://jetsofnorway.com/

                                Comment

                                Working...
                                X