Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tiger Moth 1:2,6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tiger Moth 1:2,6

    Hei alle sammen,

    Tenkte jeg ville dele mitt nye innkjøp med dere. Har i flere år hatt lyst på stort fly! Liker å bygge men det blir litt mye på en gang å skulle starte på et sånt stort prosjekt. Gjorde da en fin handel med Mr. Solberg, som forøvrig er en kjempetrivelig fyr Lenge har jeg syns at Moth`n er et flott fly og jeg har en liten forkjærlighet til oldtimere.

    Flyet er bra bygd og det har riktig motor, liker ikke de gira ensylindra greiene som vibrerer i stykker diverse saker og ting. Selv om det blir fin lyd i en sånn gira sak så hjelper ikke det når alt fra throttlestag til skaladetaljer detter ifrahverandre.

    Her sitter det en 3W 150 2syl inline, dette blir overkill i effekt... så mye at Moth`n kan hovre egentlig. Det er jo bare bruke throttelen med fornuft, flyet trenger vekten i nesen også da.

    Jeg er litt over gjennomsnittet når jeg tenker sikkerhet så jeg skal bytte alt av elektronikk i flyet, det som sitter der nå funker helt fint men jeg må vite historien bak servoer og strømforskyning så da blir det nye greier tenker jeg.

    Legger ved noen bilder med junior sittende i flyet, han er i samme skala om dagen

    Legger også med et bilde som viser mine planer om hvordan jeg vil ha den.
    Attached Files
    Christen
    http://jetsofnorway.com/

  • #2
    Sinnsykt tøft Hvor mye ca måtte du legge ut ifra lommeboka på den der da?
    Thomas Rongve

    Comment


    • #3
      Sinnsykt tøft!
      Nå er det bare å montere ei stikke i flyet, og la junior fly litt når han sitter oppi
      Er en garantert suksess.
      Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
      Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

      Comment


      • #4
        Hei Christen.

        Godt å høre at du er fornøyd med Moth`n når jeg ser på flyet jeg fikk av deg så kan jeg skjønne at du "må" gjøre noe med elektronikken i den du fikk av meg. Rafalen var utrolig ryddig og pent behandlet. Jeg har ikke fått testet den enda, heldigvis så er det for dårlig vær til det
        Ønsker deg bare lykke til videre med Moth`n
        Last edited by Thor Arne Solberg; 20-10-08, 23:35.
        Mvh
        Thor Arne Solberg
        Team F4C Norway
        www.skalamodeller.com

        "Ekte fly hovrer ikke"

        Comment


        • #5
          Så det var der den havnet Syntes det var rart at en så utrolig fin modell stod såpass lenge på rcmarkedet. Prøv å få lagt ut en video etterhvert, da..
          Geir


          3D plane - 1D brain

          Comment


          • #6
            Hehe, trenger ikke lommebok jeg.... den er alltid tom... Thor Arne ble fornøyd og jeg ble fornøyd

            Lykke til med deg og Thor Arne! fint å høre at du er fornøyd med innstallasjonen i Rafalen.

            Det skal monteres inn stikke/r i flyet men guttungen blir nok igjen på bakken, tryggest det

            Skal prøve å få til at noen filmer litt. Vet ikke helt når jeg får tid til å starte på småplukket som står igjen, jeg legger i så fall filmen ut her så fort som mulig.
            Christen
            http://jetsofnorway.com/

            Comment


            • #7
              Instrument panel.

              Hei igjen
              Innimellom alt annet har jeg sittet å puslet litt med instrumentpanelene til Moth`n, må begynne i det små. Starta med å vippe av instrumentene og kappet til plata i riktig størrelse. Kappet så åpningen til kompasset.

              Til kompasset satt jeg å fikla litt med tynn messing og fikk til slutt klipt og bøyd til et feste som ser litt bedre ut. Jeg har stående en sprayflaske med Rubber Guard fra KENT, dette er understellsmasse til bilbruk (du trodde jeg spora helt av nå eller) neida

              Denne er helt genial til å lage struktur med! La instrumentpanelet på gulvet oppå ei papp plate og spayer med 1 meters avstand. Fin struktur men litt for grov, lar den tørke i en times tid og sprayer med matt svart over. Etter 5min så er det på med varmepistol sånn at lakken tørker, i samme slengen blir strukturen under myk så da er det bare å stryke over med hånda til strukturen har den grovheten man vil ha.

              Malte så alle instrumentene med mattsvart humbrol og fikk dette på plass på plata etterhvert. Så var det infoskilt. Word, litt papp, rød og svart penn og en linjal så ble det greit syns jeg. Ser at det ikke stemmer helt men pytt pytt... er bare et modellfly! som en jeg kjenner godt pleier å si
              Det som står igjen nå er å få dette til å se brukt ut! Forslag tas i mot med takk.

              Noen bilder før og etter:
              Attached Files
              Last edited by -GAS-; 28-10-08, 23:41.
              Christen
              http://jetsofnorway.com/

              Comment


              • #8
                Det som står igjen nå er å få dette til å se brukt ut! Forslag tas i mot med takk.
                Løsning på den utfordringen har du alt skissert på de tre første bildene du la ut i den første posten hehe
                Espen Melby

                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                Comment


                • #9
                  Originally posted by esmel View Post
                  Løsning på den utfordringen har du alt skissert på de tre første bildene du la ut i den første posten hehe
                  Spørs om det hadde blitt litt vel "mye" brukt da kanskje

                  Begynner å glede meg til all denna opptenningsveden skal fly! Men jeg tror jeg skal bytte skjema på den først. Vi får se....Har lyst til å gjøre den min, hvis dere forstår hva jeg mener.
                  Christen
                  http://jetsofnorway.com/

                  Comment


                  • #10
                    Hei og gratulerer så mye...

                    med flott nytt fly... Tror det blir veldig flott når du blir ferdig. Vi snakkes...
                    Hans-Peter Röder
                    http://www.phoenix-rc.org/
                    www.jetsofnorway.no

                    Comment


                    • #11
                      Takk for det Hans Peter Får håpe jeg blir ferdig da.... er det ikke noe som heter: skalafly blir aldri ferdige, man bare slutter å bygge på dem. Har fått opp dampen litt igjen nå, så jeg har bare tre jet`r som skal bli ferdige nå. Etter det så skal jeg begynne for alvor med Moth`n.

                      Jeg kan liste opp litt av det jeg vil gjøre:

                      Flytte eksos anlegget. Må da lodde nye eksosrør. Eksosen skal ut som på orginalen, dette blir en skikkelig knotete affere og blir vel kanskje utdannet rørlegger i samme slengen.

                      Flytte siderors armen som går igjennom kroppen. Denne sitter nå foran fremre stol. Skal sitte rett bak fremre stol.

                      Fullføre cockpitene med stoler, stikker og instrumenter+ div.

                      Nye wire til alle ror.

                      Lage nye deler til understellet sånn at bredden blir riktig.

                      Rigge den opp på nytt. Sånn den er nå har vingene nesten ikke V-form.

                      Lage luken i siden på turtledekket, der tenkte jeg at radioutstyret skulle ta plass.

                      Lage div. skala detaljer.

                      Pluss litt småfiks og lakke den om

                      Legger ved flere bilder av hvordan jeg har lyst å lakke den. Har noen et annet kult skjema i ermet så kom med det! Åpen for forslag
                      Attached Files
                      Christen
                      http://jetsofnorway.com/

                      Comment


                      • #12
                        Oj...
                        Grattis med flott fly!
                        Har jeg noe du vil ha?

                        Deler smaken din på skjema..
                        Mvh
                        Gudmund

                        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                        Comment


                        • #13
                          Gratulerer med flott modell Christen!
                          Tom Erik Smedal
                          www.artistic3D.net
                          www.photopia.no

                          Comment


                          • #14
                            Takk for det Tom Erik og Gudmund Fint å se at det ikke er bare jeg som liker dette skjemaet. Jeg syns at Tiger Moth`n kommer til sin rett i kamodrakt. Tenkte litt på å male den i Norske farger for patriotismen sin skyld men da må jeg gjøre noen forandringer på flyet som blir litt for mye jobb. Feks. den Norske utgaven har ikke turtledeck, siden modellen min er delt i kroppen blir det mye jobb og skal få dette til å stemme fint.

                            Legger ved et bilde av den Norske jeg kunne tenkt meg isåfall
                            Attached Files
                            Christen
                            http://jetsofnorway.com/

                            Comment


                            • #15
                              Gul

                              Hei Christen

                              Kan du ikke bare lakkere den Cub gul?

                              Christian
                              Mvh.
                              Christian

                              Jets Of Norway

                              Comment

                              Working...
                              X