Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeblogg: Outrage G5 fra elefun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hmm, det var jo kjedelig...men syntes det er rart at halen skal ha så mye slark bare du mistet den mutteren, mutteren er kun der som en ekstra sikkerhet...skruen skal skrus fast i gjenger også i bunnen på braketten...jeg hadde snudd denne braketten feil vei og hadde ganske mye slark i halen til å begynne med fant fort ut at denne braketten skulle snus slik at gjengene var i bunnen...

    Sender du bestilling på deler fra Elefun får du de dagen etter som regel da de blir sendt som brevpakke.
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #32
      Håvard: FIkk du testet denne meg andre servoer, litt fint å vite, jeg kommer vel nærmre en bestilling dag for dag. Det er jo snart jul.
      Raymond Jakobsen
      Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
      Mikado Logo 400se,v-bar
      Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



      Only electric!!



      http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

      Comment


      • #33
        Jepp, gå for Hs-65MG, de er bedre til å sentrere og litt sterkere..
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #34
          Slakke i braketten er et ikke helt ukjent problem på G5'en. Løsningen er å dynke delen med vanlig blå gjengelås, slik at den blir helt tight.
          Mathias
          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

          Comment


          • #35
            Originally posted by flypilot View Post
            Hei Mathias,

            Har du testet din på de Hitec servoene ennå? Jeg skal bytte ut mine hyperion i morgen til vanlige HS-65Mg servoer og se om det er noe spesielt forskjell..
            Hei!

            Nei, har ikke testet enda, men planlegger å montere og forhåpentligvis teste et par turer i helga. Er ikke bare servoer jeg har tenkt å skifte, men også en del lagre etc.
            Mathias
            Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

            Comment


            • #36
              Blir nok ikke testing i helgen like vel... Har to Hitec-servoer som knitrer når jeg vrir på de, noe som kan tyde på defekte gir. Det rareste er at jeg har åpnet å sjekket og alt virket helt fint. Vet ikke helt hva som er galt egentlig. Forslag?

              I tillegg går halegripsene treigt som f#en (!), selv etter å ha satt inn nye lagre. Mistenker at jeg trenger nye, samt hub etc.

              Dobbeltæsj!
              Mathias
              Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

              Comment


              • #37
                Ettersom det er Digital servoer er det ikke unormalt at servoene gir fra seg en del lyd når man prøver å vri på de, det er helt normalt om det er det du hører da?

                Kjipt det med halen da..Du har ikke fått locktite inn i lagret bare da?
                - Håvard Glad Andreassen
                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                Comment


                • #38
                  Okei, da har jeg vært ute å flydd litt igjen i det flotte vinterværet og har landet på et oppsett som jeg føler fungerer veldig bra, for meg ihvertfall

                  Bruker 11T pinion og har satt flytiden til 6 minutter, da har jeg igjen rundt 20% av batteripakka når jeg lander.

                  Har satt opp hodet som beskrevet over i bloggen med et unntak av mixerarmene som jeg nå har satt opp til å få mest utslag i hodet, altså innerste hullet på ene siden og ytterste på andre, se bilde under.
                  Har ikke prøvd med padlene i bakerste hullet ennå men syntes helikopteret oppfører seg nå så bra så ser ingen betydning av å prøve det heller.

                  Gyroen er satt opp med cirka 30-40 i delay og Atv er satt til 85%, det gir en passe pirorate for min type flyging... Gain er fremdeles på 40%

                  Utslagene ellers er som default i radioen, dvs 60% i alle retninger og det gir meg rundt +/- 12 grader pitch og en bra rollrate. Syntes det er viktig å prøve å finne utslag som ikke bogger helikopteret for mye ved ekstremeutslag og ved disse utslagene bogger helikopteret ikke i det hele tatt

                  Bruker også 20% Expo på cyclic og hale.

                  Håper å kanskje få laget litt video i morra, vi får se hva vi kan få til...

                  .
                  Attached Files
                  - Håvard Glad Andreassen
                  - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                  Comment


                  • #39
                    Heldiggris! Vet du hvilken HS du kjører på?

                    Kjører som deg på mest ekstreme utslagene på mikserarmene, men ikke på paddlerne. Har +/-13 i pitch og rundt 8 grader cyclic hvis husker jeg ikke husker feil. Kjører ingen expo. HS på min er 2600.

                    Tror kanskje du har rett i det at servoene lager litt lyd siden de er digitale. Er sikkert meg som er for paranoid.

                    Er helt sikker på at det ikke har kommet gjengelås inn i lagrene på halegripsene. Hadde disse treghetene også før jeg skiftet lagre, så tror derfor at de muligens er maskinert feil. Husk at jeg fikk min fra første batch, slik at det var en del barnesykdommer. Ta f.eks. paddlerne som nå kommer som standard i kitene - jeg fikk ikke programmerbare. Fikk heller ikke to par ulike dempere i hodet pluss en hel del mer småting. Har derfor prøvd å holde tritt med oppdateringene som har kommet i kitene, og oppgradert underveis.


                    Mvh
                    Mathias
                    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                    Comment


                    • #40
                      Hei igjen...ja var digg å fly i dag, ike så veldig kaldt heller.... 1 pluss grad hehe ....

                      Har desverre ikke fått målt HS ennå, men håper å få gjort det snart, må bare få med meg en som har utstyret til å gjøre det

                      Kjipt det der med haleen din da, men om det er maskineringsfeil burde du jo få nye syntes jeg, har du sendt mail til Outrage for å høre?

                      Eneste som jeg savner på helikopteret nå er Torque Tube, det vil gjøre et dritbra helikopteret bare enda bedre.....håper de kommer med det snart.. Er jo tross alt det som er inn for tiden...Align kommer jo med en 450 V3 med TT og Rave kommer også med TT fra starten av så det er helt klart at det er noe i det..Jeg kommer ihvertfall til å oppgradere så fort Elefun får det inn...
                      - Håvard Glad Andreassen
                      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                      Comment


                      • #41
                        Skal få av gårde en mail til Greg Alderman hos HeliDirect. Han ordner uten tvil opp ut i fra tidligere erfaringer.

                        Testing av TT er i følge ryktene i gang.
                        Mathias
                        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                        Comment


                        • #42
                          Lastet opp en video av problemservoen for kort tid siden. Er litt vanskelig å se, men i rolige bevegelser kan man antyde at den "stutrer" litt. Er altså servoen nærmest kamera.

                          [YOUTUBE]jxwNhh0BAi4[/YOUTUBE]
                          Mathias
                          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                          Comment


                          • #43
                            Når jeg først er i farta... Klipp fra i høst. Ikke noe spesiell flyging.

                            [YOUTUBE]sXDvFXNfIZs[/YOUTUBE]
                            Mathias
                            Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                            Comment


                            • #44
                              Hei,
                              Nei kunne ikke si jeg hørte noe feil i den første videoen i det hele tatt jeg...

                              Og kult med video, du flyr jo mye bedre enn meg Har ikke fått flydd noe i dag da det har snødd på østlandet i hele dag og i morgen skal jeg på familiemiddag så da blir det heller ingen ting...får bare håpe været neste helg blir brukbart..
                              - Håvard Glad Andreassen
                              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                              Comment


                              • #45
                                Nei... det var det jeg fryktet - er forferdelig vanskelig å se noe i videoen. Det er sikkert slik at man må å se det i egne øyne før man kan se det på video.

                                Takker for det!
                                Mathias
                                Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                                Comment

                                Working...
                                X