Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeblogg: Outrage G5 fra elefun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Takker for fin bygge tråd Eg er nå ferdig med min G5 og sitter med litt spørsmål..... Har ein Jazz 40-6-18 som er programert til mode 4 er det alt? Har ikkje noko programerings kort treng ein det?

    Ellers så har eg ein Spartan DS760 med Ino-Lab HG-261HB på halen og det funker veldig bra for min flygning, samt Ino-Lab HG-D202MG på swash og 1700KV motor......

    Har eit problem ved hovring, virker som halen er veldig tung slik at den kommer mot meg heile tida.. CG ser ut som er ok Heliet er i vater når det henger etter flybar... Er det noken som har anelse ka det kan vera???


    Nå er eg ingen 3D pilot men fekk nå til looper, roller og diverse med Trex450`en min. Slitter med å få samme følingen med G5 er den vanskeligere å flyge???? Har satt alt i hodet til Beginner... Ellers så er Thro og pitch kurver linjære ......
    ¨

    Mvh

    Ansgar
    Attached Files

    Comment


    • #62
      Hallo..

      Vel, ang. Jazz har jeg ikke peiling da jeg aldri har hatten slik, men det er sikkert mange andre som har det her på forumet så jeg hadde bare laget en ny tråd og hørt om noen har noen tips..

      Når det gjelder problemet med hovringen kan det være at du ikke har fått trimmet det skikkelig rundt hoverpitch eller om muligens kanskje ikke servoene sentrerer skikkelig?

      Når det gjelder flygingen så skal den helt klart ikke være vanskligere å fly enn 450, etter min erfaring er den både enklere og bedre å fly...mer stabil rundt senter samtidig som den har mye mere power...
      Prøv å endre noen settinger i hodet og se om ikke det gir deg den rette følelsen..
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #63
        Jazzen settes i heli-mode, så kan du glemme resten, bare husk å bruke flate throttle-kurver, siden soft-starten virker hele veien, og governoren er ypperlig.

        At halen føles tung kan kanskje skyldes lav piro-rate?

        Hvor bor du? Sikkert noen i nærheten som kan hjelpe...
        Hilsen Rune Marcussen

        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

        Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

        Comment


        • #64
          En liten video fra litt flyging på Sørumsand i dag..Beklager at det til tider er vanskelig å se helikoptert, men det var vanskelige lysforhold som gjorde at det lille helikopteret til tider ble "borte" i skauen.

          - Håvard Glad Andreassen
          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

          Comment


          • #65
            En liten film fra i dag:

            Outrage G5 in Norway

            Enjoy
            - Håvard Glad Andreassen
            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

            Comment


            • #66
              Har et lite spørsmål angående G5.

              Har kjøpt meg en sånn som jeg straks er ferdig med å sette sammen. Men hvilken vei skal rotoren gå?
              På bilder og videoer ser det ut som om den går begge veier, avhengig av hvem som flyr.

              Kan jeg la den gå den veien jeg vil, så det bare er å snu bladene avhengig av retning?

              Comment


              • #67
                Heisann,
                Nei den er kun ment til å rotere med klokka, altså til høyre om du ser den ovenfra.

                Viktig å følge manualen når det gjelder slikt sån at mekanikken fungerer som den er tenkt, tenker da spesielt på autorotasjonslager og drift av halen. Bare følg manualen du så vil det gå bra.
                - Håvard Glad Andreassen
                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                Comment


                • #68
                  Fader Håvard, du har blitt fæl til å fly heli

                  Comment


                  • #69
                    Takker for svar!

                    Jeg er helt nybegynner på heli så trenger litt veiledning. Men da får jeg hjem og bli ferdig i løpet av dagen håper jeg

                    Så får vi se hvordan jeg flyr.. Hehe

                    Comment


                    • #70
                      Grunnen til at de roterer forskjellig vei, er forresten ett uønsket "filmtriks" det går på frameraten, eller bilder pr sekund på kameraet, når rotoren har like mange omdreininger som frameraten på kameraet, står den "i ro", og det ser ut som om den går forskjellig vei hvis den har litt høyere eller litt lavere hastighet.

                      Hvis du har sett på motorsport, spesielt rally og rallycross, så ser du samme effekten på hjulene, av og til ser det ut som om de rygger.
                      Hilsen Rune Marcussen

                      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                      JR DSX9

                      Fitjar Modellflyklubb
                      ---------------------------------------------------------------------------
                      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by anders e View Post
                        Fader Håvard, du har blitt fæl til å fly heli
                        Fæl er vel et stikkord her ja haha, helikopter er gøy det og skal du se Anders

                        Jeg har jo det problemet at jeg syntes så mye forskjellig er gøy, hadde jeg bare vært velsignet men kun en interesse, ie kun heli, imac, osv.. så hadde livet vært mye enklere....
                        - Håvard Glad Andreassen
                        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by Loddebolten View Post
                          Takker for fin bygge tråd Eg er nå ferdig med min G5 og sitter med litt spørsmål..... Har ein Jazz 40-6-18 som er programert til mode 4 er det alt? Har ikkje noko programerings kort treng ein det?

                          Ellers så har eg ein Spartan DS760 med Ino-Lab HG-261HB på halen og det funker veldig bra for min flygning, samt Ino-Lab HG-D202MG på swash og 1700KV motor......

                          Har eit problem ved hovring, virker som halen er veldig tung slik at den kommer mot meg heile tida.. CG ser ut som er ok Heliet er i vater når det henger etter flybar... Er det noken som har anelse ka det kan vera???


                          Nå er eg ingen 3D pilot men fekk nå til looper, roller og diverse med Trex450`en min. Slitter med å få samme følingen med G5 er den vanskeligere å flyge???? Har satt alt i hodet til Beginner... Ellers så er Thro og pitch kurver linjære ......
                          ¨

                          Mvh

                          Ansgar
                          Hei!

                          Det ble ikke Hyperion-servoer på deg, da altså?
                          Mathias
                          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                          Comment


                          • #73
                            Hei

                            Nei det blei ikkje det er veldig fornøyd med Ino-Lab har dei på Trex 250èn og... Men over til G5èn så sliter eg enda med å få den til å flyge bra Må få fagfolk til å sjå på det

                            Er det noken på Haugalandet som har G5??? Hjelp......

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by Loddebolten View Post
                              Hei

                              Nei det blei ikkje det er veldig fornøyd med Ino-Lab har dei på Trex 250èn og... Men over til G5èn så sliter eg enda med å få den til å flyge bra Må få fagfolk til å sjå på det

                              Er det noken på Haugalandet som har G5??? Hjelp......
                              Hvor på Haugalandet holder du til da? Jeg har ikke G5, men det er da ikke SÅ stor forskjell på helier.... jeg bor på Stord.
                              Hilsen Rune Marcussen

                              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                              JR DSX9

                              Fitjar Modellflyklubb
                              ---------------------------------------------------------------------------
                              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by roadrune View Post
                                Hvor på Haugalandet holder du til da? Jeg har ikke G5, men det er da ikke SÅ stor forskjell på helier.... jeg bor på Stord.

                                Nei det er vel ikkje det Eg bor i Etne ikkje så langt fra Stord det Har dåken noken dager dere samles?

                                Comment

                                Working...
                                X