Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeblogg: Outrage G5 fra elefun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by Loddebolten View Post

    Er det noken på Haugalandet som har G5??? Hjelp......
    Har du vært i kontakt med noen i HMK?
    Ellers kan du ta kontakt med helikopter guruen i klubben som har lang ferdstid.
    Last edited by LarsO; 28-01-09, 12:22.

    Comment


    • #77
      Hei,
      Ta turen til Haugesund førstkommende søndag, da er HMK i Vardhallen fra 14,00 til 16,30
      (inne flyging) Sikkert noen som har noen tips til deg der..
      http://www.modellfly.us/main/
      Karsten
      Haugaland Modellklubb
      T-rex 600
      T-rex 450
      Cap 232
      At 40
      Piper J-3 Cub
      Cessna 182
      2 stk motorseilere
      Zagi
      Minium
      Lazy bee
      Diverse andre ting med propell

      Comment


      • #78
        Originally posted by Loddebolten View Post
        Nei det er vel ikkje det Eg bor i Etne ikkje så langt fra Stord det Har dåken noken dager dere samles?
        Nei, vi har ingenting fast og jeg for min del reiser på jobb i nordsjøen idag, så jeg blir borte ett par uker.

        Det er nok ikke dumt å ta en tur til gjengen i Haugesund hvis du har tid
        Hilsen Rune Marcussen

        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

        Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

        Comment


        • #79
          Har et lite problem med G5'n min..

          Slideren på halen går veldig tregt, først trodde jeg at jeg hadde sølt noe Loctite på akslingen, men pussa den grundig ned med stålull, og kjøpte ny slider siden jeg dro i filler gjengene på den som var der...

          Men fortsatt syntes jeg den går tregt, av de jeg har snakka med sier noen man skal bruke olje, andre sier det er unødvendig. Har ikke smurt opp ennå, siden jeg bare fikk satt det sammen igjen i går.

          Så er det noen med noen tips?

          Alt av mekanikk er riktig montert, og sjekket mange ganger mot bruksanvisningen.

          Comment


          • #80
            Hei, på min måtte jeg være veldig forsiktig med å skru til for hardt de skruene som sitter i slideren. Jeg løsnet litt på alle skruene som hadde med overføringen av pitch å gjøre og kjørte mekanismen til ytterpunktene noen ganger og så skrudde jeg de lett til igjen. Skrudde de ikke hardt til men bare greit nedtil, her skal locktiten gjøre jobben, og etter det var den smooth as silk..
            - Håvard Glad Andreassen
            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

            Comment


            • #81
              Jeg forstår. Da får jeg prøve å gjøre som du sa i kveld, og satse på at det er feilien.

              Takk for hjelpen!

              Comment


              • #82
                Jepp, som Håvard sier, kan det være lurt å slakke litt på skruene som går inn i pitch-slideren.

                Dette står det forøvrig noe om her. Se post 7.
                Mathias
                Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                Comment


                • #83
                  Yes!

                  Da har jeg endelig fått luftet både G5 og Logo noen turer etter et langt opphold fra flygingen grunnet radiotrøbbel (lang historie). Det hele endte med at jeg skaffet meg en ny Spektrum DX7SE.

                  Setup:

                  Medusa MR-028-040-1700kV V2 m/10T Pinjong
                  Outrage XP25 6S 1300mAh
                  Kontronik Jazz 40-6-18
                  Medusa 6V 2A BEC
                  3x Hitec HS-5065MG
                  Spartan DS760 m/DS3500G
                  RotorTech 350mm
                  Spektrum DX7SE m/AR6200

                  Litt rusten etter måneder uten flyging, men begynner å få det inn i fingrene igjen. Dette er fra forrige helg på stripa til Innherred Modellflyklubb.

                  [YOUTUBE]aAeXPBllROQ&[/YOUTUBE]

                  Dobbelklikk på video for stort bilde (HD).


                  Mvh
                  Mathias
                  Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                  Comment


                  • #84
                    Heftig flyging, har selv hatt et lite opphold på en måned eller to og startet igang igjen med g5 for noen uker siden, flyr like godt Ser frem til sommerens heli begivenheter
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                    Comment


                    • #85
                      Flott flyging! Sliter med det samme, har hatt et opphold fra hobbyen på noen mnd nå, så gleder meg virkelig til sesongen begynner igjen. Med en G5, som eg ska ta første turen på i helgen hvis regn-gudene tillater det
                      Morten Smøraas

                      Comment


                      • #86
                        Da var endelig første turen tatt. Var ute å flydde opp to batterier isted, i herlig solskinn, varm temperatur og null vind på Stend.

                        Førsteinntrykket av G5 er meget positivt. Siden dette var første flyging på noen mnd. satt eg den opp litt mild, med lave dualrates og 30% ekspo. Utifra ka eg har lest regnet eg med at den kom til å være med er følsom nok da. Opp i hover med den, ett par knepp med trim, og den hovret så stabilt som en maskin av denne størrelsen kan gjøre. Tok noen rolige runder og gjorde meg kjent med maskinen. En ting er ihvertfall sikkert, G5 flyr som på skinner! Veldig imponerende. Den var heller ikke veldig hurtig på cyclic, ble nesten litt skuffet.

                        På det andre batteriet skrudde eg opp dualrate til maks, økte AIL og ELV i swash-menyen og behold ekspo. Fy fa..!!! Var ikke forberedt på den voldsomme raske cyclic'en denne maskinen har. Var ikkje langt unna å smelle den i bakken når eg tok den inn i hover etter en runde over jordet. Her er det bare å justere ned igjen, så rask på tomlene er eg ikke enda

                        Alt i alt er eg kjempefornøyd med G5. Selv om den for meg ikke ga den "store" følelsen andre snakker om iforhold til en Trex 450, så flyr den meget bra og er lettere å se i luften. Den har også mere power, og går som på skinner både ved hurtig flyging og under mild 3D.
                        Attached Files
                        Morten Smøraas

                        Comment


                        • #87
                          Hadde et lite uhell med min G5 i dag..

                          Fløy første batteriet, og etter noen minutter kjente jeg at halen hadde noen rare tendenser, jeg var passe høyt og skjønte jeg burde få den den, og i det jeg begynte å nærme meg stripa så hører jeg et smell, og det får en meget ufrivillig og høy pirorate på vei ned..

                          Når den treffer bakken med bommen først så går jo en del av halemekanikken og bommen såklart, i tillegg til servoen.

                          Så ser jeg at halebladet er borte, inkl bladholder.
                          Den ble funnet igjen mye seinere på dagen.

                          Så noen andre har som har erfart at bladholderen har løsnet? Skruen satt igjen, så er hele holderen som har tatt kvelden.

                          Litt kjipt siden Yak'n min måtte en tur i plenen på lørdag, og jeg ikke har mere operativt før jeg får limt\skrudd litt.

                          Comment


                          • #88
                            Jeg opplevde at akslingen som går gjennom haledrivegiret knakk under flyging i forrige helg. Halen fikk en ukontrollbar piro rate, og jeg måtte slå på throttle hold og se at G5'en gikk ned...

                            Har hørt om flere som har vært plaget med lignende problemer. Tror nok Outrage umiddelbart er nødt til å ty til et par drastiske tiltak for å forbedre kvalitetskontrollen.

                            Mathias
                            Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                            Comment

                            Working...
                            X