Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hang i Norge! Løst prat/Chat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    .......
    Har dere noen Ok hang i nærheten
    Last edited by Quadrocopter; 12-01-11, 18:19.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #17
      Originally posted by joo View Post
      Backup, hørte jeg backup?
      Har dere noen Ok hang i nærheten
      du bor nærmere det "gode" hanget vi har enn det vi gjør

      Comment


      • #18
        Aha, så det blir på Verket

        Storsand var brukbart, men nå har de satt opp gjerder sånn at det blir litt mer presisjonsarbeide å komme seg ned med "fragile models"...
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #19
          Har de satt opp gjerde langs kanten, når skjedde det?!?

          Går gjerde ned langs hele kanten (mot ferge kaia) slik at det er problemer på vest siden også?

          Ikke bra!
          Last edited by Quadrocopter; 12-01-11, 20:15.

          Comment


          • #20
            Ikke ved fergeleiet, men hvis du kjører ned til venstre i den skarpe høyresvingen der vegen begynner å gå nedover en kilometer eller to før fergeleiet (vegen ned til Muren/Jateen) er det et morsomt lite hang der du flyr ut mot båthavna. Bare 10-15 meter høyt, men det er perfekt for solgangsbrisen som kommer inn nesten hver sommerdag med OK varme. Og på SSØ. Har mange flotte timer der
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #21
              Kan du plotte dette hanget inn i "hang i Norge" tråden
              Last edited by Quadrocopter; 12-01-11, 21:53.

              Comment


              • #22
                Ahhhh nå forstår jeg - tok sin tid - vi snakker om stedet hvor du kan se over til Drøbak - ikke sant


                Huff - trodde det var kommet et gjerde på verket
                Last edited by Quadrocopter; 12-01-11, 21:56.

                Comment


                • #23
                  Har ikke sett på hangmuligheter ute ved fergeleiet... Må ha hatt skylapper. Har vært der og fløyet på flottører siden der er en liten "molo" i sjøen som gir ganske flatt vann med småkrusing selv om der er litt bølger i fjorden.
                  Har prøvd å legge inn det lille hanget på Storsand i tråden, håper det fungerer siden jeg la inn og begynte å bruke Firefox i går. Ikke sikker på at jeg har full kontroll.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Quadrocopter View Post
                    vi snakker om stedet hvor du kan se over til Drøbak - ikke sant
                    Stemmer det. Du har Drøbak rett i mot når du kjører ned
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by joo View Post
                      Har ikke sett på hangmuligheter ute ved fergeleiet... Må ha hatt skylapper. Har vært der og fløyet på flottører siden der er en liten "molo" i sjøen som gir ganske flatt vann med småkrusing selv om der er litt bølger i fjorden.
                      Glem det - det var meg som tok feil - trodde du var en annen plass når jeg nevte dette

                      Comment


                      • #26
                        Beste område med gode og store landingsplasser for hang ferskinger i oslo/akershus/buskerud?


                        Regards Chris
                        Sent from my iPad using Tapatalk

                        Comment


                        • #27
                          Jeg er en fersking på området så derfor har jeg et banalt spørsmål: Hva skal til for at en skråning kan betegnes som et "Hang"?
                          Selv bor jeg 45 minutters kjøretur fra Oslo og 5 minutter fra hva jeg tror (ut ifra bilder, videoer etc.) kan være en fin spot for hangflyging. Området på kartet (i ringen) er ca 40 meter høyt og 200 meter bredt. Hva tror dere?
                          Click image for larger version

Name:	Hang_1.jpg
Views:	1
Size:	93.0 KB
ID:	582034
                          I hangaren:

                          SpeedFire F5B
                          X-plane fra www.yuri-models.com
                          Hawk F5B
                          MiniHawk (2stk)
                          3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                          UM Stryker Q 180
                          FPV Raptor
                          EPO Cessna (156cm)

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Arcteryxxx View Post
                            Jeg er en fersking på området så derfor har jeg et banalt spørsmål: Hva skal til for at en skråning kan betegnes som et "Hang"?
                            Selv bor jeg 45 minutters kjøretur fra Oslo og 5 minutter fra hva jeg tror (ut ifra bilder, videoer etc.) kan være en fin spot for hangflyging. Området på kartet (i ringen) er ca 40 meter høyt og 200 meter bredt. Hva tror dere?
                            [ATTACH=CONFIG]45480[/ATTACH]
                            Vestlendingene hadde vel smilt fælt, men vi som bor her østpå kan ikke velge å vrake i kystheng så her tar vi imot alle forslag så lenge det er mulighet til å få "noe" til å henge på kanten.

                            Er det offentlig tilgjengelig?
                            Hvordan er det med landing (på toppen)?

                            Du kan legge inn stedet i "hang i Norge" tråden (link finnes i innlegg #1)
                            Last edited by Quadrocopter; 07-09-11, 23:40.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Quadrocopter View Post
                              Vestlendingene hadde vel smilt fælt, men vi som bor her østpå kan ikke velge å vrake i kystheng så her tar vi imot alle forslag så lenge det er mulighet til å få "noe" til å henge på kanten
                              Ja det er hardt å innrømme dette for en som er født og oppvokst i Molde, men geografien her har har også sine fordeler.... Det er eksempelvis få fjelltopper bygene henger seg fast i.......
                              Men dette er bare en fattigmanns trøst

                              Vi har plenty vind, så jeg tror jeg skal få en modell til å henge fint over skrenten på bildet - time will show...

                              Q&A:
                              Er det offentlig tilgjengelig? Veldig tilgjengelig. Veien du ser på bildet er E-18. Må spørre grunneier men tror det går greit.
                              Hvordan er det med landing (på toppen)? Flatt parti med sand og busker på toppen. Ca 60x20 meter.

                              Du kan legge inn stedet i "hang i Norge" tråden
                              Må kvalitetssikres først....
                              Last edited by Arcteryxxx; 07-09-11, 23:44.
                              I hangaren:

                              SpeedFire F5B
                              X-plane fra www.yuri-models.com
                              Hawk F5B
                              MiniHawk (2stk)
                              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                              UM Stryker Q 180
                              FPV Raptor
                              EPO Cessna (156cm)

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Arcteryxxx View Post
                                Jeg er en fersking på området så derfor har jeg et banalt spørsmål: Hva skal til for at en skråning kan betegnes som et "Hang"?
                                Selv bor jeg 45 minutters kjøretur fra Oslo og 5 minutter fra hva jeg tror (ut ifra bilder, videoer etc.) kan være en fin spot for hangflyging. Området på kartet (i ringen) er ca 40 meter høyt og 200 meter bredt. Hva tror dere?
                                [ATTACH=CONFIG]45480[/ATTACH]
                                Fersking her også, hvor nærmere bestemt er dette?

                                Skal tiø Hemsedal i helgen med Leif sin gamle Skua, har noen vært der oppe å flydd i sommerhalvåret?
                                Lurer på om det er mulig å ta seg opp mot fjellheisen med bil via grusvei, isåfall er det jo enorme områder der som burde være fine...?!


                                Regards Chris
                                Sent from my iPad using Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X