Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hang i Norge! Løst prat/Chat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Det er like ved Mysen. Jeg skal forhøre meg litt i forhold til om det blir tillatt og kanskje ta noen bilder.
    I hangaren:

    SpeedFire F5B
    X-plane fra www.yuri-models.com
    Hawk F5B
    MiniHawk (2stk)
    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
    UM Stryker Q 180
    FPV Raptor
    EPO Cessna (156cm)

    Comment


    • #32
      Hah, da ser jeg hvor det er, rundkjøringen v Måna, enden av 4 felten før Mysen, men der tror jeg du kan glemme å prøve, du får ikke lov, dels pga at det er farlig å stå på kanten av et sandtak som dette, en annen ting er at vinden blåser mer "gjennom" istedenfor for på, og blåser det nord tror jeg det blir uren vind grunnet kammen på motsatt side av veien.
      Kan jo ikke garantere dette, men det er hva jeg tror


      Regards Chris
      Sent from my iPad using Tapatalk

      Comment


      • #33
        Jeg frykter at du har veldig rett...
        I hangaren:

        SpeedFire F5B
        X-plane fra www.yuri-models.com
        Hawk F5B
        MiniHawk (2stk)
        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
        UM Stryker Q 180
        FPV Raptor
        EPO Cessna (156cm)

        Comment


        • #34
          Originally posted by Arcteryxxx View Post
          Jeg er en fersking på området så derfor har jeg et banalt spørsmål: Hva skal til for at en skråning kan betegnes som et "Hang"?
          Sjekk denne videoen, er ikke mye som skal til før det kan gå grisefort

          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

          Comment


          • #35
            Vi har brukt noen hang sørover fra Hanstholm som bare er 2-4 meter høye skrenter. Fungerer som knusk, men grunnen er nok at det er hav foran. Altså flott vind inn som er fri for turbulens osv osv. Og så er det deilig om man kan lande modellene, da først kan man bruke et hang...
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #36
              Hva med Norefjell, helt på toppen av fjellheisene, der er det jo noen alvorlige lange strekker med store flater og sikkert ganske ren vind, noen vært der?


              Regards Chris
              Sent from my iPad using Tapatalk

              Comment


              • #37
                Originally posted by daytonabeach View Post
                Hva med Norefjell, helt på toppen av fjellheisene, der er det jo noen alvorlige lange strekker med store flater og sikkert ganske ren vind, noen vært der?
                Vi prøvde å finne noen Hangglider starter der i gamledager men uten hell.

                En utfordring med de fleste daler er at vinden blåser langs dalen ikke på tvers og dermed ender man fort opp med å få vinden 90° inn på starten

                Den beste plassen på Østlandet er Lifjell

                Comment


                • #38
                  Prøv Sundvollen ! Her er det Hang i bøttevis ved vind ifra nordvest -vest .....kluet her er at man må kunne Hillside modellen på Paragliderstarten som har god plass uten busker og kratt ...den ligger nedenfor startrampa til hangliderpilotene, ja de flyr her mest på vinterstid
                  Øyvind

                  www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Litespeed View Post
                    Prøv Sundvollen ! Her er det Hang i bøttevis ved vind ifra nordvest -vest .....kluet her er at man må kunne Hillside modellen på Paragliderstarten som har god plass uten busker og kratt ...den ligger nedenfor startrampa til hangliderpilotene, ja de flyr her mest på vinterstid
                    Kult, noe mer konkret posisjon på det stedet?


                    Regards Chris
                    Sent from my iPad using Tapatalk

                    Comment


                    • #40
                      Gule Sider® Kart
                      Du kjører inn ved bensinstasjonen, så skal du opp i det lille feltet og inn på en grusvei som det var bom på for en del år siden da jeg fløy PG der sist.

                      Tror det er den 180-graders sløyfa det står "Øvre Grøndokkvei" over...
                      Når du får HG-rampa på venstre hånd er PG-starten på andre siden av vegen.


                      Edit:
                      her er et nærbilde av P-plassen, du ser rampa og PG starten nedenfor veien Gule Sider® Kart
                      Last edited by Quadrocopter; 09-09-11, 22:09. Reason: Lagt til nærbilde
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #41
                        Click image for larger version

Name:	IMG_1822sunnvollenhang.jpg
Views:	1
Size:	101.0 KB
ID:	582069

                        Sånn ca her?

                        Den lille grusveien er nå asfaltert hele veien opp, med betal bom.
                        Temmelig bratt utpå kanten der, fikk følelsen av å skli på hælene nedover når jeg stod i skråningen der, men for et høyde drag...

                        Comment


                        • #42
                          Og her litt artige vindforhold i Hemsedal
                          Nederst i venstre hjørne, i bakken nedenfor Skarsnuten ser det faktisk ut til å kunne være et fint sted for hang, den pekker nedover dalen og ikke på tvers, i starten kan man se tåka trekke oppover bakken, oppdaget det rett før neg skulle dra, så jeg fikk ikke testet min Skua...



                          Regards Chris
                          Sent from my iPad using Tapatalk

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by daytonabeach View Post
                            Og her litt artige vindforhold i Hemsedal ...... den pekker nedover dalen og ikke på tvers, i starten kan man se tåka trekke oppover bakken....
                            Ja -men for en rotor (0:11 - 0:14) - nesten DS muligheter

                            Comment


                            • #44
                              Hadde min første hangflyging helt på egenhånd idag, nydelige vindforhold, kanskje litt mye for den lille Skua, eller kua mi som jeg kaller den, 6-7ms.
                              Slang sammen en video, ikke noe spennende, mest for å vise frem stedet, det er absolut et sted jeg kommer til å dra flere ganger til og kan anbefale.
                              Verket på Hurum, norsiden av sandtaket, mulig jeg stod litt i grenseland på hva som er tillat der, men iaf langt fra kanten til å unngå fare for noe ras, stor slette på toppen der som er hardpakket... Perfekt vindretning, rett på.

                              Comment


                              • #45
                                Hehe, kul "trailer". Ser at du står å flyr på nedsiden av der hvor vi vanligvis flyr. Når du står vendt mot drammen pleier vi å gå opp bakken da på din venstre side. Her kommer du til et platå noen titalls meter høyere over vannet.

                                Har aldri prøvd å fly der du stod å fløy da denne hangkanten nylig har blitt til (etter hvert som de har gravd i sandtaket), men jeg la merke til denne nye muligheten da jeg var på verket sist. Dog vurderte jeg det som så lavt og med trelinjen foran at det sannsynligvis var lite løft og/eller turbulent. Men nå har jo du bevist at det gikk fint å fly der så kanskje jeg må teste neste gang.

                                PS! Klarer ikke alltid å følge med på vindvarselet i en travel hverdag, men hvis du ser det er meldt frisk nordavind så gi gjerne et hint her i tråden eller PM. Er ikke forhold oftere enn at man må prøve å få med seg det som er.

                                Comment

                                Working...
                                X