Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hang i Norge! Løst prat/Chat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Hehe, filming fra et hangfly er egentlig bare utrolig slitsomt å se på, vingler alt for mye, måtte bare teste
    Stemmer nok det du sier med trelinjen, og du mener sikkert til høyre for meg i "ovarennet" men der er det også et skogholt forran, dessuten tenkte jeg at hvis jeg står der oppe kan gutta i sandtaket se meg, og det er vel kanskje egentlig ikke lov å være der?
    Skal se om jeg kan lage noen frame grabs fra filmen så det er enklere å se omgivelsene...

    Prøve å huske på å si ifra neste gang jeg


    Regards Chris
    Sent from my iPad using Tapatalk

    Comment


    • #47
      Nei, mener fortsatt til venstre. Her har vi hatt dugnad og hugget masse trær på fremsiden for en del år tilbake, men nå har et vokst seg til litt igjen. De som driver sandtaker er veldig greie, og vi får lov og være der. Hvis du spør, så får vi som regel også lov til å kjøre bilen helt inn, men pass på at du har avtalt hvor lenge det er folk der eller så risikerer du å ikke komme ut igjen pga. stengt bom.

      De hjalp også til med å planere litt på toppen med hjullaster for å bedre landingsforholdene. Det var bare sand/stein på toppen, men vi sådde med litt viltblanding så nå er det litt mykere villniss å lande i.
      Attached Files

      Comment


      • #48
        Hmm, flyr dere på søndavind inn mot taket da?
        Jeg kjørte inn på baksiden og gikk opp derifra, slik at jeg ikke trenger klatre opp dynene, også trenger jeg ikke tenke på å bli låst inne... Skal se om jeg finner noen bilder.

        Er jo veldig hyggelig at de er så gjestfrie da


        Regards Chris
        Sent from my iPad using Tapatalk

        Comment


        • #49
          Flyr på nordavind. Har forsøkt å fly på sønnavind én gang men det var en turbulent opplevelse. Derimot er det glimrende å fly DS på sørsiden ved nordavind.

          Comment


          • #50
            Hmm, er fortsatt ikke sikker på hvor dere bruker stå, på bilde nr 3 her står jeg i grønn t-skjorte, shorts, og sandaler, sistnevnte er veldig upraktisk i den løse sanda

            Comment


            • #51
              Noen som har fløyet Slottsfjellet i Tønsberg før?


              Regards Chris
              Sent from my iPad using Tapatalk

              Comment


              • #52
                Slottsfjellet

                Hei, kom til å huske denne videoen når jeg så spørsmålet ditt. Lurte på å kjøpe den modellen en gang. Ultra Micro can sikkert fortelle noe om hvilke forhold som er brukbare.

                Comment


                • #53
                  Hei.

                  Ja jeg har flydd på slottsfjellet. Funker helt fint på vestavind. Litt av "problemet" jeg følte der er at man flyr jo rett over en vei med biltrafikk + boligbebyggelse som ligger ved foten av hangkanten.

                  Dvs. på svake forhold kan man fort komme i en klemme hvis man havner litt lavt og ikke klarer å krabbe seg opp igjen og lande på toppen. Da bør man nesten bare skli ut over vannet og håpe man rekker bort på en liten slette som ligger et stykke ut til høyre.

                  Flyet kan jo dette ned av andre årsaker også så det må jo bli en vurdering av hver enkelt om det er forvarlig å fly her.
                  Last edited by OAK; 23-09-11, 09:22.

                  Comment


                  • #54
                    Flyr på Slottsfjellet rett som det er, men som OAK påpeker foregår dette med respekt for farepotensialet som ligger i slike omgivelser. Sørger selvfølgelig for at utstyret er tipptopp og i all hovedsak flyr vi med Easyglider eller tilsvarende "ufarlige" modeller. Er det gode forhold kommer glassfiberen frem og jeg legger ikke skjul på at vi har hatt fine ettermiddager der oppe ved tårnet Send gjerne en PM hvis du er klar for flyging. Mye vestadrag for tiden.
                    Hangar:
                    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

                    "In thrust I believe"

                    Comment


                    • #55
                      Hei, takk, ja det har dere helt rett i, nå ble jeg litt mer skeptisk, men ok, jeg skal si ifra hvis fristelsen blir for stor


                      Regards Chris
                      Sent from my iPad using Tapatalk

                      Comment


                      • #56
                        Fant et minihang på 3m i min egen "bakgård" et langstrakt åpent jorde med et lite dalsøkke, kastet opp dlg min, og klarte presse den opp til 54m høyde på de beste boblene, og hadde flytid på 10-12 min på de lengste flightene, kunne tom ligge på kanten av sykkelstien som bare er 2m over jordet i det uendelige, sprøtt hvor lite som skal til
                        Lokasjon: Åsvn mellom Drøbak og Ås utenfor Logotrykk på sønnavind...
                        Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1316975651.812177.jpg
Views:	1
Size:	86.6 KB
ID:	582359

                        Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1316975784.858033.jpg
Views:	1
Size:	32.2 KB
ID:	582360


                        Regards Chris
                        Sent from my iPad using Tapatalk

                        Comment


                        • #57
                          Er det flybart så hvi det inn i Hang i Norge tråden sammen med en liten beskrivelse av stedet, tilkomst vei og et kart.

                          Comment


                          • #58
                            Hmm, jeg er jo nybegynner, så jeg er ikke sikker på hva som defineres som flybart, jeg stod nå iaf i nesten to timer og moret meg, men kastet alltid dlgn høyest mulig for å få lengst mulig flighter, men det er kanskje ikke å definere som hang selv om jeg kunne slikke kanten i 3m høyde opptil 10 min av gangen?


                            Regards Chris
                            Sent from my iPad using Tapatalk

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by daytonabeach View Post
                              Hmm, jeg er jo nybegynner, så jeg er ikke sikker på hva som defineres som flybart, jeg stod nå iaf i nesten to timer og moret meg, men kastet alltid dlgn høyest mulig for å få lengst mulig flighter, men det er kanskje ikke å definere som hang selv om jeg kunne slikke kanten i 3m høyde opptil 10 min av gangen?
                              .... da er det flybart!!!

                              Comment


                              • #60
                                Ok, lagt inn...

                                Comment

                                Working...
                                X