Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hang i Norge! Løst prat/Chat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Noen som har fløyet på Lifjell før?
    Finnes det noen potensielle steder syd for oslo nedover langs østfoldkysten?


    Regards Chris
    Sent from my iPad using Tapatalk

    Comment


    • #62
      Er det noen som har testet Hauganeåsen utenfor Stavern för? Et stykke å gå, men 45 meter rett opp av flatt terrenget, med meget god utsikt over terrenget og sjöen. Mye brukt av fjellklatrere. Er skog under, så sikkert turbulent. Et kornjorde i närheten for nödlanding. Vind er dominerende fra SV, men vrir seg mot S over land. Heng er vendt mot S.
      Ellers er jeg meget interessert i tips om gode steder i Söndre Vestfold.

      Comment


      • #63
        Originally posted by truls-a View Post
        Er det noen som har testet Hauganeåsen utenfor Stavern för? Et stykke å gå, men 45 meter rett opp av flatt terrenget, med meget god utsikt over terrenget og sjöen. Mye brukt av fjellklatrere. Er skog under, så sikkert turbulent. Et kornjorde i närheten for nödlanding. Vind er dominerende fra SV, men vrir seg mot S over land. Heng er vendt mot S.
        Ellers er jeg meget interessert i tips om gode steder i Söndre Vestfold.
        Har ikke prøvd stedet men det så ut til å være dårlig med landing på toppen - kanskje et sted for modeller som tåler en landing i busker etc.

        Comment


        • #64
          Det var her du skulle vært, Q! Seiflygutta i Ålesund på sightseeing i Sveits

          Click image for larger version

Name:	544461_10151669453770980_947176206_n.jpg
Views:	1
Size:	121.3 KB
ID:	602458

          Click image for larger version

Name:	969995_10151669453550980_821843105_n.jpg
Views:	1
Size:	149.4 KB
ID:	602459

          Click image for larger version

Name:	970452_10151669453625980_1853686320_n.jpg
Views:	1
Size:	154.4 KB
ID:	602460

          Comment


          • #65
            Originally posted by Trulsen View Post
            Det var her du skulle vært, Q! Seiflygutta i Ålesund på sightseeing i Sveits
            OMFG - vakkert, her er det noen som har havnet på rett plass! Hvor er bildene tatt?

            Sveitserne har forstått det - de anlegger bilvei opp på toppen og slipper kuene ut slik at de flatbeiter hele området!!!
            Fly en del hanggliding nede i syd Tyskland, Sveits og Østerrike da jeg var ung og sprek, kjenner til hvor suverent det kan være på enkelte starter.

            Fikk dere flydd noe - hva med en liten "teaser" artikkel her på MFN - det blir forhåpentligvis en sommer til neste år også.

            Comment


            • #66
              Jeg var ikke med. Kom bare over bildene på gruppa til Ålesundklubben på Facebook.

              De hadde med seilfly, men KLM nektet å frakte disse og lipo batteriene. Så det ble vist bare sightseeing dessverre! Synd for gutta på tur. Tror de var 6 stk som reiste. Mulig du kjenner noen av de som har vært i Ålesund på hanget deres?

              Comment

              Working...
              X