Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeblog CompARF Eurosport Evolution

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byggeblog CompARF Eurosport Evolution

    Jeg har startet monteringen på mitt første jet-prosjekt. For at det skal være kjapt og enkelt for meg å oppdatere (ellers blir det gjerne ikke gjort...) har jeg valgt å legge det ut i mitt eget system. Det er mye lettere for meg siden bilder skaleres av seg selv, ingen begrensninger i størrelser, kan legge ut ha jeg vil (video/filer/tegninger osv), og det er kjapt for meg å slenge ut noen linjer.

    Dere finner den her: http://rc.andersh.com/html/showartic...olution&Page=1

    Sidene oppdateres etterhvert som prosjektet skrider frem.
    Anders Hauge

    www.hang.no - Norges nye HANG-side!

    www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

    Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

    There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

  • #2
    Hei Anders

    Grattis med ny jet, Eurosport er et godt valg. Denne byggetråden burde vel snart være ferdig Jeg brukte seks dager på den jeg har nå, og da lagde jeg hengslet motorluke oppå ryggen av flyet også. Synes du burde ha jomfrutur neste helg

    Christian
    Mvh.
    Christian

    Jets Of Norway

    Comment


    • #3
      Hehe.. ja jeg hørte fra Morten at du var kjapp med å få din på hjulene. Det kommer vel mer an på hvor mye jeg har mulighet for å jobbe med den da. Jeg får neppe jobbet på modellen daglig, og jeg har litt andre småting jeg må se på innimellom. Men jeg ser vel allerede at det ikke er allverdens arbeid med å få denne modellen i lufta. Det som kommer til å ta litt tid er ledinger, slanger og elektronikk. Det er en del av det i en slik modell.

      Så er dette også første gangen jeg er borti luftretracts, bremser og denslags, så jeg må vel trå litt forsiktig når jeg begynner med det...

      Siste jeg så på i går var at det fulgte med en tynn blank slange som heter "Brake tubing", i tillegg til festoslanger i 4 farger. Den blanke er så tynn at jeg sliter med å få den på nipplene. Antar at den skal brukes på bremsene, kanskje for at slangen ikke skal være så synlig nedover leggen? Eller er det noen funksjon i at den er så tynn? Skal jeg presse den på nipplene, eller skal jeg bare bruke grå festoslange i stedet?
      Anders Hauge

      www.hang.no - Norges nye HANG-side!

      www.JetsOfBergen.no
      rc.andersh.com

      Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
      Byggeblog for Eurosporten
      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

      There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

      Comment


      • #4
        Hei Anders

        Ja den tynne er til bremser. det er ikke noe problem og bruke vanlig slange heller. Det jeg synes er fint med den tynne, er at den er veldig fin og legge rundt mekanismen etc. uten at den kommer i konflikt med bevegelsen på leggene.

        mvh
        Christian
        Mvh.
        Christian

        Jets Of Norway

        Comment


        • #5
          Varmer du den eller noe for å få den på nipplene på bremsene/koblingene, eller klarer man det med nok tolmodighet?
          Anders Hauge

          www.hang.no - Norges nye HANG-side!

          www.JetsOfBergen.no
          rc.andersh.com

          Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
          Byggeblog FPV SailCam Easyglider
          Byggeblog for Eurosporten
          Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

          There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

          Comment


          • #6
            Varmer du den, så mister den evnen til å klemme tett over tid.
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment

            Working...
            X