Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har erfaring med graupner lader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som har erfaring med graupner lader

    Har en ultramat 14 med separat balanserer(lipo balanserer 6 pluss). Når jeg prøver å lade lipo batteriene mine får jeg beskjed om connection break. Hva er det jeg gjør galt, eller er det noe galt? Noen som har erfaring med denne type lader?

  • #2
    Har selv en ultramat 25 og bruker "blinky" balanseringsenhet kjøpt på Smallsize og aldri hatt problemer med det. Connection break er en melding som gis når du drar ut kontaktene før ladingen er ferdig.

    Når i ladeprosessen får du denne feilmeldingen? For normalt så stiller du inn på type batteri = lipo, setter ladestrøm til angitt mAh, trykker enter/start - får opp bekreftelse på antall celler og trykker enter/start en gang til og så er ladeprosessen i gang.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Jeg kjenner ikke din lader, men mener å ha hørt om enkelte ladere som kommer med denne meldingen hvis spenningen på batteriet er for lav.
      Hilsen Rune Marcussen

      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

      Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

      Comment


      • #4
        Har nettopp fått balansereren. Men det jeg gjør er å stille inn laderen på lipo og rett ladestrøm, så kobler jeg batteriet til balanserer og aktiverer denne. Dette er jeg usikker på. Jeg forstår det slik at lyset ved siden av aktiveringsknappen skal blinke. Da er balansereren klar. Men så er det jo dioder for hver celle som også skal blinke. De blinker ikke. Når jeg så trykker på laderen får jeg beskjed om å anngi antall celler og trykker enter, da skal jo ladeprosessen starte etter som jeg forstår, men da får jeg connection brake

        Comment


        • #5
          Det er Hyperions sin 6+ balanserer du snakker om? Jeg har den og husker det var ett eller annet med de problemene du snakker om, fikk ikke startet laderen med balansereren i midten mellom batteri og lader. Det hjelper å grave i de små grå. Hvis jeg husker riktig så var det grunnen til at jeg kjøpte blinky i steden.
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment


          • #6
            Balansereren er av merket Graupner og i tillegg står det lipo balansrerer 6 pluss. Får besked om at ladingen er ferdig i tillegg til at den gir beskjed om connection brake

            Comment

            Working...
            X