Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det noe dlg aktivitet i landet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er det noe dlg aktivitet i landet?

    Ja........... Er det det?

  • #2
    Drefser en sjelden gang, men kjedelig om vinteren
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      drefser????? kjedelig om vinteren???
      FORKLAR MANN!!!

      Comment


      • #4
        "Drefser" = kaster.
        "Kjedelig" = særs lite med termikk
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          hehe, daså.
          Har bare flydd dlg en gang.
          Det var forrige søndag, og må innrømme at jeg ikke fant noe termikk da.
          Men er gøy alikevel å se hvem av oss som klarer å fly lengst selv om det er død luft.
          Men jeg likte enkelheten på det. ikke noe avansert utstyr nødvendig, og ikke noe dommer nødvendig da alle kan ta tid eller se når man har landet avhengig av hva man bruker som konkuranseform.
          Lurte derfor på om det er noe aktivitet for dette eller om det er en veldig liten "nisjen" innen seilfly som ikke er serlig utbrett enda.

          Comment


          • #6
            dlg er vel ganske stort i usa og nedover i europa.
            Blir en hekta på dlg så kan det også bli dyrt.
            En Stobel Dlg koster vel rundt 6500kr i usa med dagens valutakurs, og det er før norsk moms. Selv flyr jeg en Hotshot 2 som er ganske rimelig.
            Flyr kun på egenhånd, ikke noe organisert her i Stavanger traktene.
            Jan Eric Klausen
            Forus RC Klubb

            Comment


            • #7
              ja. dyrt kan det bli.
              Er fristet av en fireworks 4.2 carbon lite edition. men 400euro pluss 41 i frakt og moms på dette igjen så er det ikke gratis.
              Men har forstått det som at dette er en av de beste dlg på markedet(eller kanskje jeg tar feil.).
              på pcm.at så ser dere den.

              for øyblikket flyr jeg en fireworks mini. men er veldig bra den og, men selvfølgelig som med alt annet: større er bedre.

              Comment


              • #8
                hvis du vil ha en 1,5m modell kan jeg sterkt anbefale Longshot 2 ( tror jeg kalte den Hotshot 2 i forrige tråd) koster ca 2000 kr og skal være ganske konkurransedyktig. Kjøpte min hos Rc-seilfly.no - Modellflysport
                Jan Eric Klausen
                Forus RC Klubb

                Comment


                • #9
                  som du sikkert har sett så skrev jeg jo en artikkel på min DLG.
                  noe av det bedre (letteste) som er på markede er vel de tyske herrig brødrene sin aspirin?
                  Seite nicht gefunden – TUD Modelltechnik
                  Jørgen Wake Stensen
                  Bodø MFK
                  Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                  Comment


                  • #10
                    Er dette noe for oss over 50....
                    Hver gang jeg prøver på noe som fysisk overgår en tur i parken får jeg en kommentar fra legen - du er ikke 18 lenger - finn deg en mer rolig hobby!

                    Comment


                    • #11
                      Mener å ha lest en plass at DLG kasteteknikken ikke legger noen store belastninger på ryggen. Siden en ikke bruker leddene i armen vesentlig under kastet så skal heller ikke dette utgjøre noe problem.
                      Jan Eric Klausen
                      Forus RC Klubb

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Ja9 View Post
                        Mener å ha lest en plass at DLG kasteteknikken ikke legger noen store belastninger på ryggen. Siden en ikke bruker leddene i armen vesentlig under kastet så skal heller ikke dette utgjøre noe problem.
                        Kommer ann på hvor man har problem i ryggen. Jeg som har prolaps i L4-L5 (nederst i ryggen) og avstivet der har store problemer med både DLG og Golf.. Har man problem lenger opp går det nok noe bedre vil jeg tro.
                        Så jeg holder meg til mini dlg (Nemo) og kaster bare med armen uten å snurre. Tar fart med kroppen fremover dog og får 30m alikevel.
                        Jo Grini
                        http://vimeo.com/jojoen
                        http://www.youtube.com/jojoenno
                        http://www.jojoen.no/

                        Comment

                        Working...
                        X