Announcement

Collapse
No announcement yet.

SebArt Su29S 30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SebArt Su29S 30

    Hei.
    Nå trenger jeg hjelp (igjen...).

    Jeg vurderer denne modellen sterkt, har selv Katanen i .50 size og ønsker en "lillebror".
    I den forbindelse har jeg noen spørsmål.
    1. Hvem selger denne her i Norge? TecnoFlight er jo ikke tilbake i drift enda.
    2. Hvor er den evt billigst?
    3. Hadde helst tenkt meg gjennbruk av noe utstyr og ønsket derfor å bruke min Hacker A30-12L. Er denne lempelig? Ser at A30-10XL er den anbefalte her men blir ikke særlig klok når jeg ser på specs. Blir denne for klen? Funker denne på 4S?
    4. Anbefalt oppsett med denne motoren (hvis anbefalt da), batteri og prop.

    Jeg må ha "sprekt" oppsett for 3D, ca 500W tenker jeg.

    Som vanlig takk for all hjelp, og godt nytt år!

    Peter
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

  • #2
    Originally posted by Propepperell View Post
    Hei.
    Nå trenger jeg hjelp (igjen...).

    Jeg vurderer denne modellen sterkt, har selv Katanen i .50 size og ønsker en "lillebror".
    I den forbindelse har jeg noen spørsmål.
    1. Hvem selger denne her i Norge? TecnoFlight er jo ikke tilbake i drift enda.
    2. Hvor er den evt billigst?
    3. Hadde helst tenkt meg gjennbruk av noe utstyr og ønsket derfor å bruke min Hacker A30-12L. Er denne lempelig? Ser at A30-10XL er den anbefalte her men blir ikke særlig klok når jeg ser på specs. Blir denne for klen? Funker denne på 4S?
    4. Anbefalt oppsett med denne motoren (hvis anbefalt da), batteri og prop.

    Jeg må ha "sprekt" oppsett for 3D, ca 500W tenker jeg.

    Som vanlig takk for all hjelp, og godt nytt år!

    Peter
    1 - RC-pro, Thorbjørn&Kåre
    2 - utlandet - hjem via posterestante og svinesund
    3 - du trenger det du kan få av motorkraft - Sukhoi'en er buttere og tyngre enn Katanaen (30 size), 12L er for liten!

    4 - flyr med 10XL, Spin 66, 3300mA 3s og APC15X8E.
    Jeg vet at prop'en er for stor i.h.t. hva som er spesifisert av Hacker, men Sebart anbefaler den og jeg har prøv begge og 15X8 er riktig

    Egentlig skal du ha et 2500mA batteri - flyet blir noe lettere og mer 3D villig men flytiden havner ned mot 5min noe som jeg synes er lit lite.

    Ikke vær redd for CG - Sukhoi'en tåler å være veldig baktung - har aldri hatt noe som har flydd mer stabilt.

    Kan absolutt anbefales!
    Last edited by Quadrocopter; 31-12-08, 21:19.

    Comment


    • #3
      Rcpro.no og T&K selger Sebart og det nermeste utlands er vel Siden blev ikke fundet - El Fly som jeg kan annbefale på det sterkeste.

      Comment


      • #4
        Ser du bor i Oslo - vi kan møtes på Ekeberg en dag og du kan sjekke oppsettet mitt.

        -Frank-

        Comment


        • #5
          Rc Pro har ferdige pakker med Hacker motor/regulator som er ferdig tilpasset ,er det noen sak, evolite batt 3300mah gjør seg her.
          Øyvind

          www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

          Comment


          • #6
            Originally posted by Quadrocopter View Post
            Ser du bor i Oslo - vi kan møtes på Ekeberg en dag og du kan sjekke oppsettet mitt.

            -Frank-
            Hei Frank, takk for hjelp. Det var vel strengt tatt hva jeg trodde...
            Ja treffer deg gjerne på Ekeberg en dag. Har jo truffet deg og flydd med deg såvel på Spydeberg som på Ekeberg før. Vet ikke om du husker meg...

            Gi beskjed når du skal dit.

            Selv var jeg en tur på Gjersjøen i dag, bra forhold med stålis som knaket, vindstille men steike kaldt...

            Peter
            Peter Rahm
            Siggerud
            Cirrus RCFK

            Comment


            • #7
              Styr unna Hacker X-55-SP Pro ESC'en, kjenner flere som har kjøpt "pakker" hvor de bundler denne og de er missfornøyd. Velg Jeti hvis du har mulighet noe dyrere men definitiv bedre.

              Velg også HS65MG så slipper du å bytte servoer i fleng - det er store rorflater og carbonite dreve fyker for et godt ord.

              Batterier er forbruk - du trenger dem i bøtter å spann for å få en hyggelig dag ute på stripa, bruker Zippy-H fra HC, $40 pr stykk gjør at det er moro å handle en 10 stykker av gangen
              Last edited by Quadrocopter; 31-12-08, 21:46.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Propepperell View Post
                ...Gi beskjed når du skal dit.

                Selv var jeg en tur på Gjersjøen i dag, bra forhold med stålis som knaket, vindstille men steike kaldt...

                Peter
                Stakk en tur innom Frognerparken, monolitten å fløy litt småsaker.
                Var nede på Gjersjøen i går med det var ingen der så jeg dro ned til Årungen hvor det var mengder med folk og mye moro!

                Har også vurdert en tur opp til Maridalsvannet - det skal være et bra flysted som ligger innenfor kort avstand fra Oslo sentrum.


                Tar vel en tur opp på sletta i.l.a helgen hvis været tillater det men det frister også med en tur ned på isen igjen.
                Send meg en PM med mobilnummeret så kan jeg sende deg en SMS når jeg drar
                Last edited by Quadrocopter; 31-12-08, 21:51.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Quadrocopter View Post
                  Styr unna Hacker X-55-SP Pro ESC'en, kjenner flere som har kjøpt "pakker" hvor de bundler denne og de er missfornøyd. Velg Jeti hvis du har mulighet noe dyrere men definitiv bedre.

                  Velg også HS65MG så slipper du å bytte servoer i fleng - det er store rorflater og carbonite dreve fyker for et godt ord.

                  Batterier er forbruk - du trenger dem i bøtter å spann for å få en hyggelig dag ute på stripa, bruker Zippy-H fra HC, $40 pr stykk gjør at det er moro å handle en 10 stykker av gangen
                  Takk, har en del gode regulatorer liggende. HS65-MG er mitt førstevalg og batterier fra HC har jeg allerede mange dusin av, likevel har jeg altid en sending i posten (dog ikke akkurat denne så her må jeg dra kortet igjen ser jeg!)

                  Peter
                  Peter Rahm
                  Siggerud
                  Cirrus RCFK

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Quadrocopter View Post
                    1 - RC-pro, Thorbjørn&Kåre
                    2 - utlandet - hjem via posterestante og svinesund

                    Har på en måte særdeles gode forbindelser m Sverige.
                    Hvem selger SebArt i gammla Svedala, eller tenker du på levering fra det store utlandet til Sverige?

                    Peter
                    Peter Rahm
                    Siggerud
                    Cirrus RCFK

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Propepperell View Post
                      Har på en måte særdeles gode forbindelser m Sverige.
                      Hvem selger SebArt i gammla Svedala, eller tenker du på levering fra det store utlandet til Sverige?

                      Peter
                      Bare for å publisere det vi snakket om for noen dager siden.
                      Kjøp fra en eller annen plass innen EU, sende det med lav frakt (innen EU) og 0 moms til Sverige (f.eks Strømstad) merket Poste Restante.
                      Ta en dagstur eller et døgn i Sverige så du kan ta lovlig med for "12timer" 3000,- eller "24timer" 6000.- inn i landet.
                      Gå på grensen få moms retur papirene stemplet.
                      Send papirene tilbake til forhandler og få landets moms tilbake.

                      Selvfølgelig - du kan også kjøpe den i Sverige med samme muligheter.
                      Last edited by Quadrocopter; 05-01-09, 21:42.

                      Comment

                      Working...
                      X