Announcement

Collapse
No announcement yet.

reversere servo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • reversere servo?

    Hei.

    Noen som veit hvordan man kan få to servoer på en y-kabel til å gå hver sin vei?
    Er det bare å bytte om to ledninger på den ene kontakten? i såfall hvilke ledninger?

  • #2
    Det vil ikke funke no serlig å bytte kabler i servokontakten, siden dem MÅ sitte der dem sitter.
    Det du trenger er en liten dingseboms kalt serve reverserer
    404
    Roy Harald Amundsen
    Alias skjefen

    u-can-do 3d Giant med FTL45
    Reactor 3d med 55AX
    hobbico twin star med 2X GMS40
    Extra funtiger med 46 AX
    Flip 25 med 25 FX
    katana v2 70 med 70T
    telemaster med 61.

    edge 540 depron
    no liemit depron

    Esky lama v4
    Kyosho consept 30

    flere crawlere og masse 1:18 biler.

    Comment


    • #3
      Du kan kjøpe en sånn som dette.....
      Siden finnes ikke

      Mvh. Rein Lepson
      mine fly;
      Noen kommer
      noen går.

      Comment


      • #4
        Hei Godtfolk
        Sliter akkurat med det samme i disse tider...Har en 30% Yak med dl50 som har 2 elevator-servoer. Har en Futaba 6EX og oppdaget at den ikke har støtte for det..
        Ja sjønner no at man sku ha hatt bedre radio...Og flere kanaler..
        Har jo kill-switsh og røkannlegg så slit litt hær med litt lite kanaler.
        Har en MX12 (35mhz) som jeg bruker på noen av mine fly og den hadde støtte for dual elevator. Men med dette flyet vil jag helst kjøre på 2.4 Fasst systemet.
        Noen som vet om disse servo-reverserer unitene tåler mye strømmtrekk???
        Har jo muligheten og bruke y-Kabel og en slik men ville helst unngå det...
        Eller så er alternativet ny Radio..

        Mvh V.Lorentsen

        Comment


        • #5
          Originally posted by Deltadeville View Post
          Hei Godtfolk
          Sliter akkurat med det samme i disse tider...Har en 30% Yak med dl50 som har 2 elevator-servoer. Har en Futaba 6EX og oppdaget at den ikke har støtte for det..
          Ja sjønner no at man sku ha hatt bedre radio...Og flere kanaler..
          Har jo kill-switsh og røkannlegg så slit litt hær med litt lite kanaler.
          Har en MX12 (35mhz) som jeg bruker på noen av mine fly og den hadde støtte for dual elevator. Men med dette flyet vil jag helst kjøre på 2.4 Fasst systemet.
          Noen som vet om disse servo-reverserer unitene tåler mye strømmtrekk???
          Har jo muligheten og bruke y-Kabel og en slik men ville helst unngå det...
          Eller så er alternativet ny Radio..

          Mvh V.Lorentsen
          hei.
          har en i klubben som testet y-kabel og reverserer på ett jetfly med 27 kg digitalservo. det gikk greit helt til nabokanalene på mottakern ble brukt. da ristet det litt i det høyderoret som reverseren satt i. regner med den ikke var så bra der. det du evt kan gjøre er og snu servoen så vil den gå samme vei som den andre. ellers kan du alltids bytte sender da.
          Lower, Lower, oops.
          Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

          Comment


          • #6
            Skikkelig sender der man fritt programmerer alt er det beste.. men;

            Kan du lodde skikkelig? Da åpner du den ene servoen og lodder om på 4 ledninger. Hvis det er en servo det kan gjøres på. Du bytter om på ledningene på motoren, og bytter om de to ytre på potmeteret. Vips og den er reversert.
            Kan ikke gjøres på alle servoer, f.eks om motoren sitter sært på et print etc.

            "Snu" servoen? Hvordan får det servoen til å gå motsatt veg?
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Går det ikke med å sette linken på motsatt side av servoarmen?
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"


              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

              Comment


              • #8
                ved og snu servoen går fortsatt servoen samme vei, men hornet vil da gå motsatt vei der linken kommer. kan også sette linken på andre siden av servohornet, men da blir linken skjev, og rorutslagene blir ikke like på begge servoene da.
                Lower, Lower, oops.
                Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by audifrik View Post
                  ved og snu servoen går fortsatt servoen samme vei, men hornet vil da gå motsatt vei der linken kommer. kan også sette linken på andre siden av servohornet, men da blir linken skjev, og rorutslagene blir ikke like på begge servoene da.
                  Nei, den vil fortsatt gå samme vei, den eneste løsningen blir å sette linken på andre siden, eller reversere servoen.
                  Hilsen Rune Marcussen

                  MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

                  Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                  Comment


                  • #10
                    ok. mente det at hornet ville gå andre veien jeg da... da vil det være å sette linken på andre siden eller evt bruke reverserer kabel som enkleste utvei.
                    Lower, Lower, oops.
                    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by AVIATor-Olav View Post
                      Hei.

                      Noen som veit hvordan man kan få to servoer på en y-kabel til å gå hver sin vei?
                      Er det bare å bytte om to ledninger på den ene kontakten? i såfall hvilke ledninger?
                      Er det en bra hitec digital servo så er det jo bare å bruke en servoproggramerer får å få snudd den!
                      Funker på di fleste hitec digitale det !
                      Mvh Geir Mogstad
                      ---------------------------------------
                      slapp av det kommer helt sikkert ned!

                      Comment


                      • #12
                        synkronisere

                        hei hei

                        her er din løsning på problemet

                        FUTABA MSA-10 Multiservo synkronisere

                        den fåes hos impx artikel nr er FUT-MSA10 søk på den så får du den opp

                        denne her er genial den bruker du kun en kanal til a den synkronisere servoenne helt likt
                        å reverserer de å du kan pluge i 4 servoer i den er vert wer å ei krone den syns jeg


                        http://www.impx.no/
                        sven arne johansen

                        mine fly

                        radioer
                        futaba 9c super
                        spektrum DX7

                        pitts s12 wspan 1.75 da 50R
                        aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
                        sagitta projekt zwo 2.20 wspan
                        funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
                        nanofloo
                        termick star
                        stiletto F3F 2.54 wspan
                        lancair360 mk2 os50sx 2t
                        Enforce os 108 2t
                        + en haug til
                        http://www.lillehammer-mfk.org/


                        viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen

                        Comment


                        • #13
                          Hei igjen. Ja har sett på den Futaba msa-10...Skal vurdere den.
                          Har en Pitts Phyton med dual elevatorservo og snudde den ene servoen...Funka helt greit med det blir vel litt feil på "geometrien"..
                          Men så tok jeg og programmerte stikka rett, med god hjelp av dette forumet.
                          På den bruker jeg 35mhz JR MX12...Så regnet med det skulle gå med 2.4ghz.Futabaen og....Men dengang ei
                          Vet at det skal gå ann og lodde om 4 ledninger i servoen og men har ikke gjort dette ennå.
                          Mulig at man sku skru opp og se.
                          Har og hørt om digitale hi-tec servoer som er programmerbar...
                          Skal vurdere hva jeg skal gjøre.Har vel over 20 fly så jeg er flybar Er jo lite minne ledig på mine 2 radioer..Så man vurderer absolutt ny radio.

                          Mvh V.Lorentsen

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by lancair View Post
                            hei hei

                            her er din løsning på problemet

                            FUTABA MSA-10 Multiservo synkronisere

                            den fåes hos impx artikel nr er FUT-MSA10 søk på den så får du den opp

                            denne her er genial den bruker du kun en kanal til a den synkronisere servoenne helt likt
                            å reverserer de å du kan pluge i 4 servoer i den er vert wer å ei krone den syns jeg


                            http://www.impx.no/
                            Jeg skal ha Y-kabel med reversering på både elevator og flaps (bruker 4 kanaler til dette i dag :P ) Blir litt i overkant med 2 slike MSA-10 dingser for å få til dette synes jeg, men den så fin ut ja!

                            Comment

                            Working...
                            X