Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rotorshape autogyro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rotorshape autogyro

    I går fikk jeg en pakke fra USA. Lysten på autogyro har vært så stor at jeg nå måtte bestille et fra utlandet. Har prøvet å bygge noen fra tegninger, men har ikke vært så vellykkede. Har ikke fått startet byggingen enda og mangler noe elektronikk.
    Har lest at mange har satt på en Hyperion Z-2209 26Turn 1120Kv motor Siden finnes ikke Noen som kan hjelpe meg med å finne en regulator til denne? Et 3S lipo batteri hadde også vært greit og hatt. Hvis noen har forslag til et lett oppsett så vil jeg gjerne høre

    Noen bilder av det som lå i esken
    Attached Files

  • #2
    Originally posted by Java View Post
    I
    Har lest at mange har satt på en Hyperion Z-2209 26Turn 1120Kv motor Siden finnes ikke Noen som kan hjelpe meg med å finne en regulator til denne? Et 3S lipo batteri hadde også vært greit og hatt. Hvis noen har forslag til et lett oppsett så vil jeg gjerne høre
    Artig liten sak det der, hvilket firma kjøpte du den fra.

    Ser at Hyperion anbefaler denne 20 Ampers regulatoren på motoren, har du en annen 20A eller mer regulator så fungere den også.
    Vet ikke hvilken propell (har du størrelsen så hjelper det mye) du bruker men motoren er spesifisert for 2-3 LiPo celler og maks 6-11A strømtrekk (peek 14) så et 1500mA 3celle LiPo vil gi deg en minimum 10-15 minutter flytid uten og overbelaste noe.
    Det kan hende du kan bruke 2celle noe som gir mindre vekt men det er helt avhenging av propell størrelsen.
    Last edited by Quadrocopter; 20-01-09, 20:36.

    Comment


    • #3
      Den kjøpte hos ICARE / ICARUS - Sailplanes and Electrics og betalte rundt 870 kr for den med frakt, moms og ekstra blader. Skal få bestilt litt utstyr til uka da og få prøvd den etter vært. Trur jeg har en 25 A regulator liggende et eller annet sted når jeg tenker meg om

      Comment


      • #4
        Bruker Hyperion 2205-46 på min, med 10A regulator.
        Bruker Rhino 1250mAh, men de er akkurat litt for store.
        Men Rhino er veldig flate og brede. Prøv å finne et mer smalt og høyt batteri. Ca 1100-1200mAh.
        Med mitt utstyr må jeg ha 15g bli i nesa.
        Det kommer antagelig at jeg bygde sideror på den med en servo limt til halebommen og et depron-sideror.
        Jeg synes kanskje motoren og regulatoren din er litt store.
        Tyngdepunktet er viktig på denne.
        Glassfiberen i "kroppen" er nesten umulig å lime. Stabilit Express funker.
        (Prøvde CA, Super-Epoxy og JB weld - ingen funket.)
        For å få den i lufta er det ikke nødvendig å løpe som en gal. Snurr rotoren så fort du kan, hold den med rotoren vertikalt og gå fort. Du vil merke og høre når rotoren har lyst til å fly.
        Da løper du 5-6 skritt og sender den lett avgårde.
        Min fløy fint rett frem, men antagelig svingte jeg litt brått og den gikk i spinn.
        Etter det har jeg ikke fårr prøvd den....

        Lykke til.

        Comment


        • #5
          Åssen propell bruker du?

          Comment


          • #6
            Hei ..


            Gyro er bare helt rått.

            Er noe som står på ønske listen her
            Mvh.

            Fredrik

            Comment


            • #7
              Originally posted by Java View Post
              Åssen propell bruker du?
              Ta å se på post #2 i denne tråden, han har samme oppsett som deg - her er det også en mengde tips osv.

              Comment


              • #8
                Bruker 8x4 propell.
                Interessant lesing i den tråden Quadrocopter henviser til.
                Det er nok nødvendig å bruke mye høyderor i svingene og venne seg til at den ikke reagerer så kjapt som et vanlig fly.

                Comment


                • #9
                  Har fått satt sammen litt nå, er ikke de beste manualene som følger med, men det funker. Skal bli moro å få prøvd. Men jeg har et annet spørsmål til dere som har greie på regulatorer og motorer
                  Kan jeg bruke 3S lipo batteri på denne regulatoren Siden finnes ikke som har en 380 mabuchi motor (trur jeg den het) tilkoblet?

                  Comment


                  • #10
                    Du kan bruke 3-cellers LiPo, men du har ikke noe som sikrer at du ikke lader ut batteriene for mye. Det kan være farlig.
                    Du bør ikke bruke mer enn 80% av kapasiteten for batteriet dvs. har du et batteri på f.eks 1000mAh må du ikke bruke mer enn 800mAh.
                    Du ser på laderen hvor mange mAh den lader inn etter at du har brukt batteriet.
                    Du må heller ikke la batteriet gå under 3,2V pr. celle dvs. et 3 cellers batteri skal aldri være under 9,6V etter at du har brukt det.
                    Å lade ut et LiPo for mye kan føre til redusert levetid på batteriet, ødelagte batterier og verre ting.

                    Comment

                    Working...
                    X