Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seilflyslep.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Stin View Post
    så på ventusen din at du har hjul ute på vingene, de var en lur måte og gjøre de at ikke vingene går nedi bakken, vi har kunn en asvalt stripe og fly på og har lurt litt på hvordan vi skal få gjort de med vingetupene tenkte på kansje en pianotråd i vær tupp eller en liten kloss men den lille ekstra vekta dine hjul veier har kansje ikke noe betydning?? kan du høre med kameraten din om han kan legge ut noen bilder av slepe koblingen på yak en hans? har samme flyet selv bare i 30% hadde vært gøy og se hvordan du gjorde de
    mvh stin
    De hjula er originale, og er så geniale at de burde være laget for alment bruk til alle seilfly for slep.
    Du kan godt bruke pianotråd, men da ville jeg først ha limt inn et rør for pushrod, da på skrå bakover . Da kan du demontere de to pianotrådene etter bruk. For å hindre at de glir ut, så gir du de en omgang med Swix skismurning.
    Hobbycity har noen "skids" som også kan brukes, men de er litt klumpete.

    Tore har jo flyet sitt nå, så han må legge ut bilde om jeg ikke får forklart:
    Jeg støpte inn en bakvegg tre-fire cm bak canopy, og la også på duk i området ca 20 cm bakover for å stive opp. Legg duken helt ned til treverket på sidene også, slik at det knytter området sammen.
    I bunnen av det nye spantet ligger det en 10 kilos analog servo som har en støtstang av sykkeleike gående i et 8mm messingrør. Røret er ca 10 cm langt og ender ut oppe bak canopy. I bakkant av røret kutter du et spor med en vinkelsliper og tar bort gradene som blir da. Støtstanga løser ut når den glir lengre ned enn det hakket. IGG har noen bedre forklaringer på det, ta en titt der om ikke det kommer bilder.
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

    Comment


    • #17
      Har lagd min aller første film.. Serva ut på YouTube og greier, happy liksom.
      Så kommer det er "warning" om at deler av det jeg har lasta opp ikke kan avspilles, og da er jo det selvfølgelig musikken..
      Men den passa så perfekt, at det blei rett slitsom å se på uten den. Oppløsning blei jo også bånn i bøtta.
      Men moro å boltre seg på ny pc med nye ting Veldig kjekt faktisk

      Så er det noen plass en kan laste opp der regulativet er endel mindre strengt, sånn at en kan faktisk sette på den musikken en har tenkt til det?

      Uansett, her er min første:
      Mvh
      Gudmund

      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

      Comment


      • #19
        Stilig film.Det er skikkelig tøft med seilfly slep synest eg.Har to rc kolega her på voss som driver litt med det,bruker en stor cub og sleper opp en sailer med 4m vingespenn.rallykåre har festet det på fpv på en av sine siste videoer.
        Bruk vimeo til å laste opp snuttene dine,her er ingen godkjenning av sound,og komprimeringen av filer gjøres på en annen måte,da blir ikke kvaliteten like crappy som på youtub.

        flyr du fpv i saileren? eller er det "bare"eit kamera som er montert.
        Alt som kan fjernstyres.
        ---------------------------------------------
        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
        Steinar Kvarme.

        Comment


        • #20
          Det blir Vimeo ja.
          Kameraet er et Sony håndholdt vanlig kamera, så FPV-kamera på den må forskes på først.
          Det blir isåfall bare til å få filmet ifra vingetipper, T-hale og denslags.

          Skal prøve å få lasta på nytt i kveld, for youtube var begredelig
          Takk for tips og kommentar
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment


          • #21
            Nytt forsøk: SD Yak 54 towing my LET Ventus 2c 6 meter sailplane.

            Det har muligens med gi og ta.. Blir vel adri bra
            Last edited by Soarer; 10-04-09, 02:52.
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment


            • #22
              Hjul til vingetipper, og sexy kobling.

              Hjul til vingetipper har jeg handla fra LET før. Små diskrete saker som hlder tippa fri for merker.
              Fant ei sexy slepekobling på ei sjappe i Bayern. Er Simprop som lager den. Står litt i stil med fueldoter...
              Attached Files
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #23
                Originally posted by joo View Post
                Hjul til vingetipper har jeg handla fra LET før. Små diskrete saker som hlder tippa fri for merker.
                Fant ei sexy slepekobling på ei sjappe i Bayern. Er Simprop som lager den. Står litt i stil med fueldoter...
                Har du noen nettsider til den slepekoblingen?? kan man handle direkte fra LET??
                mvh Stin
                Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                På vei inn i Hangaren.
                Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                Comment


                • #24
                  Sånn da skulle det være gode muligheter for et slepetreff på Vinnu flyplass i Sunndal.
                  Har fått klarsignal fra den lokale klubben om å disponere stripa 14,15 og 16 August. Hangar kunne kanskje også stilles, og muligheter for camping enten på stripa eller nærliggende campingplasser.

                  Mvh ToreG.

                  Comment


                  • #25
                    Wooohooo!! :d :d
                    Thomas Rongve

                    Comment


                    • #26
                      Det var en kjempe dag på skotten i dag, litt nord for Bud. ToreG var der med Extra 330 150cc å slept oss himmel høyt gang på gang. Hadde kjempe flott vær hele dagen, det blåste litt men var ikke så mye at det plaget oss. Området der oppe var bare helt sinnsykt! veldig åpent å etter måsene så var der bra med termikk. Traff ingen bobler selv som jeg la merke til iallefall men så var det ikke så lett å se det når man er 500-900 meter over bakken å flyet ser ut som en prikk å man er knall tørr på øynene for man vil jo ikke blunke for da mister du synet av flyet :P

                      Har en liten film snutt ifra da jeg teipet fast ett vanlig kamera på ryggen av DG'en min.
                      Thomas Rongve

                      Comment


                      • #27
                        Kjempedag, selv etter å ha glemt igjen senderen for n`te gang i år
                        Som du viser på filmen der, en STOR takk til Tore Gjøvikli som har skaffa seg TO fly, bare for å slepe opp seilflygere(!.

                        Før første gang med vario på storseiler jeg idag, og det var kjekt ja. Høyeste slep var 909meter, og er ny pers for meg. Enorm flyt i lufta idag.
                        Håper jo at så mange som mulig monterer kobling i nesa på seilflyet og tar kontakt, for Tore sleper opp hva som helst med Extraen sin. Alt ifra Blue Phoenix til så stort og tungt som helst.

                        Bra film Thomas, og bra musikk
                        Jo fler, jo bedre.
                        Mvh
                        Gudmund

                        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                        Comment


                        • #28
                          Kan du si noe om erfaringene dine med 2,4 i seilfly, Thomas?
                          Du har vel fått tegn på at ting ikke var slik de skulle være før det ble AHBU (a hard build-up)..
                          Og ja, har sett det før.. Men greit det, jo flere på 2,4, jo ferre på 35.
                          Mvh
                          Gudmund

                          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                          Comment


                          • #29
                            hehe. Jo kan jo medele min lille hendelse som skjedde denne helgen.

                            Skulle slepe opp 4 meter DG-500 som vi har gjort ett par ganger nå helt knirke fritt. Men i lørdag 20.juni var ikke dagen for meg for når jeg kom til ca 500meters høyde begynte flyet å bli veldig urolig bak slepeflyet å jeg klinket ut. etter jeg fikk klinket ut var det helt dødt. flyet gikk rett frem i ca 2 sek å så plutslig stupte det rett ned!!! Intet signal å fikk ikke noe konktakt med flyet på noen måte under hele stupet. Så traff det bakken å det var bare tusen biter.

                            Problemet var nok ikke 2.4gHz men senderen for helgen før så slepte jo vi opp til 7-800 meter å fly 1 km unna meg, med bare mindre dødsoner. så det må ha blitt noe galt med senderen min
                            Thomas Rongve

                            Comment


                            • #30
                              Hvorfor skal det være noe med senderen? Virker den ikke nå? Hvorfor kan det ikke ha vært noe feil i flyet?
                              Jo Grini
                              http://vimeo.com/jojoen
                              http://www.youtube.com/jojoenno
                              http://www.jojoen.no/

                              Comment

                              Working...
                              X