Announcement

Collapse
No announcement yet.

Obs! Helikopter + div. stjålet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Obs! Helikopter + div. stjålet

    Stjålet fra hobbyforretning i Oslo.

    1 Helt ny raptor 50 med original TT MD 530 skala kropp. Den er i sivil utgave i fargene hvit med blå/brun dekor.

    1 T-rex 600 pro med TT redline motor. Digitale futaba servoer og JR Synth mottager.

    Diverse fly fra Multiplex.

    Diverse biler er også stjålet. Blant annet.:

    HPI Baja 5b 1/5 bensin bil

    Diverse HPI og Traxxas nitro biler.

    Tips taes imot med takk!

    Send PM
    Geir Bjelkarøy

    http://www.phoenix-rc.org

    "Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

  • #2
    Er dette tilfeldig tro. Leste akkurat på forsida til nortrading.no at de hadde hatt innbrudd en natt i forrige uke.
    Vi får være på vakt alle og melde ifra om ulumskheter.

    Comment


    • #3
      Følgende ble stjålet fra Nortrading i Mysen:

      Savage XSS HPI 1:8
      E-Savage HPI 1:10
      Havoc Schumacher 1:10
      BSD Racing 907 T 1:10
      BSD Racing 903 T 1:8
      Tamiya "Mighty Bull"

      May those guys burn in hell!!

      Terje
      Terje Pedersen

      Indre Østfold Modellflyklubb

      91399490

      Comment


      • #4
        Jobber med "tyvefanging" i Oslo og lurer litt på om dette skjedd i åpningstid som tyveri eller som inbrudd?

        Peter
        Peter Rahm
        Siggerud
        Cirrus RCFK

        Comment


        • #5
          Trist...

          Havner vel som alt annet som blir stjålet her i byen en eller annen plass nede i øst Europa.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Propepperell View Post
            Jobber med "tyvefanging" i Oslo og lurer litt på om dette skjedd i åpningstid som tyveri eller som inbrudd?

            Peter
            Det som ble tatt på Mikronor, ble tatt natt til søndag... ingans partiet ble helt ramponert....
            Mikromonsters i oslo har også slitti med men mange inbrudd siste tiden.
            Men POLITIET i Oslo gidder ikke å gjøre noe med disse sakene. Di bare henleger sakene. Dem gidder ikke å ta finger avtrykk en gang..
            Så hvis man skal ha sakene sine i fred så må man bygge et bombe sikker bygg da...
            Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
            Viking-Smackdown.com

            Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
            PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

            Jerofuel
            Lynx Heli Innovations

            Comment


            • #7
              Nei. Politiet prioriterer heller å ta dem som kjører 10 km. for fort i trafikken.
              Mye enklere det og mer innbringende.
              Last edited by Mademan; 03-02-09, 17:56.
              Go Lower! Lower.... To Low!

              Comment


              • #8
                Balltremetoden

                OT, men dog relevant...

                For 2 uker siden ble min sønn eier av sin første bil, stor stas.

                For 1 uke siden ble den stjålet, ikke så stor stas.

                I helga pågrep politiet 2 unge menn etter en biljakt, ny stor stas.

                I går besiktiget vi bilen. Den var ettertrykkelig kollisjonsskadet etter at politiet hadde måtte gå hardhent til verks for å stanse tyvene. Ikke så stor stas.

                Tyvene slipper unna med en skrape i lakken, mens den unge bileier taper mange tusen, selv om bilen var forsikret.

                I slike stunder får man lyst til å ty til balltremetoden for å inndrive de sårt opptjente kronene, men fornuften seirer heldigvis alltid. . .
                http://www.phoenix-rc.org/
                http://www.glamdalrck.net
                http://www.scalewarbird.org/
                ---------------------------------------------------
                Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                Comment


                • #9
                  De burde fått tredd en vindpølse over hodet, og bli banket opp med de gamle flisete karbonbladene.

                  Beklager mitt "voldelige" utbrudd, men slike pøbler gjør meg så forb......

                  Mvh
                  SveinB.
                  www.micro-hobby.com

                  Comment


                  • #10
                    Det sies at de lærer etter at de har blitt pisket med en flisete wire på ballene!!!!
                    Børge G Hansen

                    Futaba 10C 2.4FASST
                    Optic6
                    C17E
                    Dassler
                    T-Rex
                    T-Rex 600 N Pro
                    U-CAN-DO 46
                    Cessna Cardinal
                    Cessna 182 skyline
                    cap 232 27% alitalia
                    edge 540 vince

                    Comment


                    • #11
                      For noen år siden var det en som truet lensmannen på Dokka med "BÆLLKNUS". Det i seg selv var vel ikke å regne for noen genistrek, men disse hersens småkriminelle, ja de kunne kanskje hatt godt av såkalt "BÆLLKNUS".

                      Når man i mange tilfeller ser hvordan politiet håndterer saker, og ikke minst hva som får prioritet så sier jeg ingenting på at folks rettsoppfatning kan bli noe forvridd!

                      Den dagen det glipper for oss normale og vanlige, så ekskluderes vi vel egentlig fra muligheten til å kunne klage på noe som helst......som Jan Petter sier, så seirer som regel fornuften og det er bra.......eller er det det?
                      Anders Bruneberg
                      Raufoss

                      Comment


                      • #12
                        Jeg hadde innbrudd i bilen for 2 år siden, mistet en del utstyr til hobbyen, en laptop, en gps etc.. Må vel innrømme at jeg ble litt skremt over meg selv - jeg hadde aldri i livet trodd jeg skulle klare å bli så sint - og er i dag jævlig glad for at jeg faktisk ikke fikk tak i de som gjorde det der....
                        Dessverre opplevde jeg det samme når det gjaldt politiet. De kom for syns skyld bortom, konstaterte at bilen var brutt opp og dro igjen. Etter en stund kom standardbrevet med henleggelse...
                        Og jeg leiter fremdeles etter ting og tang som jeg tror jeg har rota bort helt til jeg kommer på at de ligger i den verktøykassa som ble borte.....
                        Last edited by Zniila; 03-02-09, 22:10.

                        Comment


                        • #13
                          Av og til skulle det vært lovlig å ha samme "rettssystem" som den kriminelle underverden har. Trør du noen på feil fot der å blir tatt, så har du ett sinnsykt STORT problem.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Lars Odland View Post
                            Av og til skulle det vært lovlig å ha samme "rettssystem" som den kriminelle underverden har. Trør du noen på feil fot der å blir tatt, så har du ett sinnsykt STORT problem.
                            En ulempe med dette er at vi kan få det slik som disse to førstebokstaveneialfabetetgjengene i Oslo legger opp til. Tror ikke det er så kult det heller.

                            Comment


                            • #15
                              Norwegian Modellers hadde innbrudd i helga..
                              Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                              Comment

                              Working...
                              X