Announcement

Collapse
No announcement yet.

bor i 4,7 mm eller 3/16"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bor i 4,7 mm eller 3/16"

    Er det noen av dere som vet om forhandlere som fører godt utvalg av trebor. jeg har laget meg et system på hvordan en skal jigge flykropper som ikke har vinkelrette sider. I prinsippet en innstillbar vinkelhake med magneter som fester vinkelhaken til et stålbord. ved å stille vinkelen på haka kan jeg bygge helt rette kropper til skalamodeller etc. problemet mitt er å feste magnetene permanent til vinkelhaka de har en borring på 3/16" dvs bor på ca 4,7-4,8 mm trenger jeg. Jeg fikk tak i et på 4,6 men det blir litt for trangt for å få skruene igjennom. Magnetene er keramiske så de tåler ikke at jeg strammer skruene for hardt da, da knuser de og det tillates ikke noe slark mellom magneten og trearmen som denne skal festes i. Er det noen som vet om forettninger som fører alle slags bor i nærheten av Oslo/Bærum eller en webshop? magnetene som brukes er de samme som vises på
    Airfield Models - Radio Control Flying Aircraft and Display Models
    Mange takk MVH
    Roffe_ek

  • #2
    Alle velassorterte jernvarehandler bør ha, eller kunne skaffe bor på hver tidel fra 1mm og oppover, da helst stålbor, men det er ingenting i veien for å bruke de på tre...
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment

    Working...
    X