Announcement

Collapse
No announcement yet.

Castle Creation ESC varmgang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Castle Creation ESC varmgang

    Har oppdaget noe som gjør meg bekymret, og håper noen kan fortelle meg hva som er normalt...

    Får nesten ta hele historien:
    Har en CC 60amp ESC. Hadde tenkt å bruke den innebyggede BEC`en for å drive elektronikken, deriblant 3x Hitec digitale 85 servoer på swash. Fant fort ut at det ikke var en god ide ettersom raske cyclic bevegelser medførte at BEC`en ikke klarte å levere varene.

    Mens jeg holdt på med dette ble ESC`en veldig varm. Koblet meg opp med en 3 Amp Western Robotics BEC, koblet vekk den innebygde CC BEC`en, og testet igjen. Alt fungerer bra og WR BEC`en holder romtemp, selv etter myyye servokjøring.

    Konklusjon: Den innebygde BEC`en til CC suger, selv om CC altså hevder noe annet....!!

    Det som imidlertid gjør meg usikker er at enkelte av de små komponentene på ESC`en fortsatt blir veldig varme. Dette uten at jeg starter motoren, eller belaster den på noen måte. Kobler kun til batteriet! Selve ESC`en holder normal temp, varmgangen gjelder bare enkelte komponenter.....

    Er dette normalt, eller kan jeg ha ødelagt noe når jeg overbelastet BEC`en over litt tid...??
    Olav.......
Working...
X