Announcement

Collapse
No announcement yet.

C-arf Yak 55 SP-3 meter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by Olavjoergensen View Post
    Skrur på canopy glasset med mange små skruer også. Ca 3 cm i mellom hver skrue
    Blir veldig ålreit egentlig, litt røffer utseende enn å lime den inn med silikon som enkelte gjør!

    Mvh OJ
    Ikke bare litt,men meget mye røffere
    Ronny Andreassen
    Sunndal/Vinnu
    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
    3DHs 33" EPP
    JR 9303 2,4

    Comment


    • #77
      Da er bafflingen ferdig. Tror ikke jeg skal slite med varm motor hvertfall.
      Kan hende jeg må dremle bort noe av den øverste delen for å få litt større luft gjennomstrømning der! Måler motor temp med IR-måler når jeg flyr så vet jeg med sikkerhet at det fungerer.

      Mvh OJ
      Attached Files
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • #78
        Er det noen av dere som har brukt 3w sine fylle nipler på denne modellen?
        Hadde tenkt å montere fylle nippelen på turtle deck foran canopy men syntes ikke det virker som at anleggs flaten blir flat nok p.g.a rund kropp. Vil ikke ta hull før jeg vet om det blir bra!Hvilken løsning har dere andre valgt?

        Mvh OJ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • #79
          Får gjort litt i kveld.
          Cowling er ferdig montert, alle bensin og røykveske slanger er ferdig lagt opp og koblet til under cowling og frem til tankene/pumpa. Har loddet noe kabler ved tennings anlegg også.

          Mvh OJ
          Attached Files
          Olav Jørgensen
          Low & fast

          Comment


          • #80
            Nærmer seg slutten nå.
            Har bare igjen montering av hjul foran og bak, feste tankbrettet, sette inn røykpumpe, lodde et par kabler i halen og balansere modellen.... Litt radio setup, og så ut og fly
            Har programmert ferdig throttle,choke og kill switch.

            Mvh OJ
            Attached Files
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment


            • #81
              Modellen har vært på vekta, dog ikke montert sammen men en del deler hver for seg.
              Havner på rett under 20 kg omtrent, kanskje den runder 20 kg etter de siste tingene er på plass.
              Ser manualen sier fra 18-18,5 kg. For å komme ned dit tror jeg man må sløyfe cannistere og fly med blikkboks potter, kutte ut powerboks, kanskje en lettere/mindre motor?, og droppe sikkerheten ved å ha flere batterier.

              Mvh OJ
              Last edited by Olavjoergensen; 07-03-09, 23:51.
              Olav Jørgensen
              Low & fast

              Comment


              • #82
                Valgte å feste tankbrettet med skrue å mutter så det enkelt kan tas ut om nødvendig.
                Har bare igjen å montere røykpumpa i kroppen nå, så er kroppen ferdig.

                Mvh OJ
                Attached Files
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • #83
                  Det er rimelig trangt i flyet ditt.
                  (hvertfall i forhold til det jeg er vant med)

                  Men det ser veldig ryddig og fint ut.

                  Comment


                  • #84
                    Ja, du bygger fint OJ! Alt er på stell, synes det blir betryggende også ser det jo mye finere ut.

                    Hva er den nippelen bak på røyktanken til?
                    William Jul Ringkjøb
                    Bodø MFK

                    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by william123 View Post
                      Ja, du bygger fint OJ! Alt er på stell, synes det blir betryggende også ser det jo mye finere ut.

                      Hva er den nippelen bak på røyktanken til?
                      Takk for det.
                      Den nippelen bak på røyktanken har jeg også på bensin tanken. Pleier å sette inn påfyllings nippelen der, det gjør det så enkelt hvis tanken skal tømmes via fyllenippelen. Modellen heller jo også litt nedover mot halen på bakken, så all væske vil jo ligge bakerst. Har kappet av nippelen på innsiden av tanken, slik at den er flush med selve tanken og ikke stikker utover innvendig!

                      Mvh OJ
                      Last edited by Olavjoergensen; 08-03-09, 18:33.
                      Olav Jørgensen
                      Low & fast

                      Comment


                      • #86
                        Originally posted by anders e View Post
                        Det er rimelig trangt i flyet ditt.
                        (hvertfall i forhold til det jeg er vant med)

                        Men det ser veldig ryddig og fint ut.
                        Sies med en teskje humor : Syntes det er fryktelig god plass jeg, etter å ha montert en del F3J og F3F seilere så får man et annet syn på hva som er dårlig plass....

                        Jo, takk! Ryddig og oversiktlig har det blitt ja.

                        Mvh OJ
                        Last edited by Olavjoergensen; 08-03-09, 18:12.
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by Olavjoergensen View Post
                          Takk for det.
                          Den nippelen bak på røyktanken har jeg også på bensin tanken. Pleier å sette inn påfyllings nippelen der, det gjør det så enkelt hvis tanken skal tømmes via fyllenippelen. Modellen heller jo også litt nedover mot halen på bakken, så all væske vil jo ligge bakerst. Har kappet av nippelen på innsiden av tanken, slik at den er flush med selve tanken og ikke stikker utover innvendig!

                          Mvh OJ
                          Smart! Det er ikke få gangene jeg har vært noe småirritert over å ikke ha fått ut de siste dråpene av tanken. Er jo ikke ofte man tømmer fueltanken, men røyktanken blir tømt etter hver tur. Skal gjøre slikt jeg også på neste fly med røyk.

                          Anders, du har ikke peiling på hva trangt er før du har montert F3B/F seilfly. DET er trangt det!
                          William Jul Ringkjøb
                          Bodø MFK

                          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                          Comment


                          • #88
                            Ja da er det godt jeg ikke har den interessen! Da er muligheten for sint mann stor
                            Site Template – Just another rnn.yqe. site
                            Og søppelkassa full av carbon-flis.

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by william123 View Post
                              Smart! Det er ikke få gangene jeg har vært noe småirritert over å ikke ha fått ut de siste dråpene av tanken. Er jo ikke ofte man tømmer fueltanken, men røyktanken blir tømt etter hver tur. Skal gjøre slikt jeg også på neste fly med røyk.

                              Anders, du har ikke peiling på hva trangt er før du har montert F3B/F seilfly. DET er trangt det!
                              Tankene mine ser slik ut.
                              Påfylling bakerst i bunnen, luftingen lengst frem oppe på toppen av tanken. Har også kuttet vekk nippelen på innsiden av tanken så den er flush med selve tanken(på luftingen).
                              Henter ut veske fra nippelen i korken.

                              Mvh OJ
                              Attached Files
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

                              Comment


                              • #90
                                Hvor kommer tankene fra?

                                Comment

                                Working...
                                X