Announcement

Collapse
No announcement yet.

C-arf Yak 55 SP-3 meter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • C-arf Yak 55 SP-3 meter

    Skal i gang med montering av en Composite Arf Yak 55 SP som jeg tenkte å dele med dere.
    Dette farge skjemaet : Home - 飛躍財經資訊分享平台

    Har åpnet esken og såvidt påbegyndt monteringen i dag, så bilder kommer senere i kveld.
    Modellen får en 3w 170 CS TS med Krumscheid cannistere og røykanlegg fra powerbox.
    Bruker Seiko servo på sideror, og stort sett Hitec 5955 TG på alt annet.
    Bruker en Emcotec powerbox og Duralite sine Li-mn batterier, 14 kanals 2,4 ghz mottaker fra Futaba og noen volt display for å holde et øye med batt spenning.

    Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

  • #2
    Spennende den modellen var bare NYDELIG :P men ikke prisen hehe
    Oi en perfekt landing

    Comment


    • #3
      Jeg ville ventet til det kom en modell som er finere................................LOL
      (Håper du tok den)

      Grattis med RÅ modell.

      Comment


      • #4
        Originally posted by anders e View Post
        Jeg ville ventet til det kom en modell som er finere................................LOL
        (Håper du tok den)

        Grattis med RÅ modell.
        Hehe.... jada, litt ironi tåler man!

        Mvh OJ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • #5
          Noen bilder.
          Har såvidt kommet igang med litt montasje, kommer til å holde på litt i kveld.

          Mvh OJ
          Attached Files
          Olav Jørgensen
          Low & fast

          Comment


          • #6
            Hei

            Gratulerer med fin modell.Jeg har storebroren med samme motor som du,tror du skal bli bra fornøgd .

            Geir Salte

            Comment


            • #7
              Hei og hå, dette blir rått. Må si at jeg er litt småsvak for disse glinsende maskinene fra Comp Arf, men prisen er ikke helt den jeg kan tenke meg. Siden jeg oxo har en 14MZ, så lurte jeg på om du har vurdert å sette opp modellen uten powerbox, og kjøre pluss og minus kablene direkte i batteriene, og signal til mottaker. For du kan jo sette opp alle servoene i vingene og stabben og sideror direkte fra sender, og på den måten unngå powerbox og spare vekt og dollar.

              Siden du allerede har Emcotecen, så forstår jeg at du ikke har tenkt å droppe den, men jeg ser selv nå etter å ha brukt powerboxer ialle år, at det ikke er nødvendig lenger, og spesielt ikke når man har 14MZ. Dette er iallefall noe jeg kommer til å prøve i min neste balsa/finer skute.

              Blir artig å følge med videre, kommer du til Fagernes med denne?
              Knut Erik
              But it flies, so who cares??
              www.torqueroller.com
              Steikje galen
              www.skalamodellflyklubb.no
              www.teamflyingcircus.com

              Comment


              • #8
                Lekkert fly! Skulle selv ha hatt en slik en hvis jeg hadde kronasjer nok. Den Emcotec dingsen med display var tøff...!

                PS: liker motorer med røde topper...!
                William Jul Ringkjøb
                Bodø MFK

                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by william123 View Post
                  Lekkert fly! Skulle selv ha hatt en slik en hvis jeg hadde kronasjer nok. Den Emcotec dingsen med display var tøff...!

                  PS: liker motorer med røde topper...!
                  William: På Biltema har de rød motorlakk, den farger alle topper røde
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Eagle View Post
                    Hei og hå, dette blir rått. Må si at jeg er litt småsvak for disse glinsende maskinene fra Comp Arf, men prisen er ikke helt den jeg kan tenke meg. Siden jeg oxo har en 14MZ, så lurte jeg på om du har vurdert å sette opp modellen uten powerbox, og kjøre pluss og minus kablene direkte i batteriene, og signal til mottaker. For du kan jo sette opp alle servoene i vingene og stabben og sideror direkte fra sender, og på den måten unngå powerbox og spare vekt og dollar.

                    Siden du allerede har Emcotecen, så forstår jeg at du ikke har tenkt å droppe den, men jeg ser selv nå etter å ha brukt powerboxer ialle år, at det ikke er nødvendig lenger, og spesielt ikke når man har 14MZ. Dette er iallefall noe jeg kommer til å prøve i min neste balsa/finer skute.

                    Blir artig å følge med videre, kommer du til Fagernes med denne?
                    Hei

                    Er faktisk første stor modellen jeg skal bruke 14 MZ radio`n på, så det du nevner har jeg ikke tenkt på. Og som du nevner så hadde jeg Emcotec`n fra før....
                    Kommer nok ikke til fagernes i år selvom jeg har veldig lyst, har eksamens periode både uka før og etter fagernes med Luftfarttilsynet.

                    Mvh OJ
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by william123 View Post
                      Lekkert fly! Skulle selv ha hatt en slik en hvis jeg hadde kronasjer nok. Den Emcotec dingsen med display var tøff...!

                      PS: liker motorer med røde topper...!
                      Den Emcotec dingsen er en elektronisk bryter som takler 10A kontinuerlig. Ved bruk av denne så slår jeg på strømmen til sideroret fra sender`n, jeg slipper på å ha en egen bryter i skroget som er til sideroret siden denne har egen strøm forsyning.

                      Mvh OJ
                      Olav Jørgensen
                      Low & fast

                      Comment


                      • #12
                        Har vært en meget produktiv kveld så langt.

                        Har fått laget lufte hull på undersiden av tunnelen til cannistere, og montert inn cannistere. Motoren er også montert inn så i morgen skal jeg sølvlodde bend med glødet kobbertråd til røykanlegget.

                        Skal sies at jeg har jukset litt, hadde laget til siderors brettet og det brettet med Emcotec og batterier på forhånd.
                        Lading av batterier i modellen gjøres på de grønne MPX pluggene som er plassert ved hvert batteri, både til servoer, tenning og siderors batteri.

                        Mvh OJ
                        Attached Files
                        Last edited by Olavjoergensen; 13-02-09, 23:34.
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Salte View Post
                          Hei

                          Gratulerer med fin modell.Jeg har storebroren med samme motor som du,tror du skal bli bra fornøgd .

                          Geir Salte
                          Hei

                          Har sett på denne også, men syntes den ble hakket for stor med tanke på transport.
                          Hvor mye krefter har du i din modell med denne motoren? Og hvilken propell
                          Din hadde nok vært helt rå med en 210, har 210`n i en 50% Challenger. Bak der blåser det noe helt j....

                          Mvh OJ
                          Attached Files
                          Last edited by Olavjoergensen; 13-02-09, 23:41.
                          Olav Jørgensen
                          Low & fast

                          Comment


                          • #14
                            C-ARF Technoavia SP55m

                            Hei Olav,

                            Gratulerer med grom flyet. Som du ser av tittelen min så er det egentlig ikke en YAK. YAK har ikke bygget disse maskinene, men et designbyrå med navn Technoavia i Moskva har tatt utgangspunkt i en Yak 55m og designet en ny maskin.
                            Min er så å si ferdig, bare å montere powerbox royalen, mottagere og batterier. Viktig å få med seg at powerboxen "amplifier" signalene til servoene. Greit når det er lange servokabler.
                            Jeg har modifisert hengslene i halen med de samme foringene som du hentet hos meg. Det ble helt kanonbra! Det var enkelt å instalere. Gutta boys i junaiten har over 700 flighter med dette oppsettet nå uten å få slark!
                            Regner med å fly min et stykke uti mars eller begynnelsen av april.
                            Mvh Rolf

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Rolf Meum View Post
                              Hei Olav,

                              Gratulerer med grom flyet. Som du ser av tittelen min så er det egentlig ikke en YAK. YAK har ikke bygget disse maskinene, men et designbyrå med navn Technoavia i Moskva har tatt utgangspunkt i en Yak 55m og designet en ny maskin.
                              Min er så å si ferdig, bare å montere powerbox royalen, mottagere og batterier. Viktig å få med seg at powerboxen "amplifier" signalene til servoene. Greit når det er lange servokabler.
                              Jeg har modifisert hengslene i halen med de samme foringene som du hentet hos meg. Det ble helt kanonbra! Det var enkelt å instalere. Gutta boys i junaiten har over 700 flighter med dette oppsettet nå uten å få slark!
                              Regner med å fly min et stykke uti mars eller begynnelsen av april.
                              Mvh Rolf
                              Hei Rolf

                              Hadde ingen anelse om at den hitorien lå bak.
                              Skal prøve å få innstallert de foringene i kveld eller i morgen, tror det blir knall bra som du sier. Bare send meg en PM eller ring meg når du vet hvor mye jeg skylder deg.

                              Har laget til et bend i dag, og loddet på røykanlegg samt lakkert bendet. Har skrudd inn servoer i ene vingehalvdelen også.

                              Mvh OJ
                              Attached Files
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

                              Comment

                              Working...
                              X