Announcement

Collapse
No announcement yet.

C-arf Yak 55 SP-3 meter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Modellen har vært montert for første gang nå. Med balansering som formål
    Modellen er sånn som den står nå, noe baktung, den balanserer akkurat inntil bakre del av vingerøret. Jeg har foreløpig ingen spinner på modellen, men regner med at jeg kanskje må inn med noen gram i nesa i tillegg til spinner. Hvertfall de første turene i lufta!
    Syntes det fremre anbefalte C.G ser fryktelig langt frem ut på vingen når jeg ser fra siden i forhold til hvor jeg har merket opp fremre C.G. Skal sjekke ut dette litt

    Mvh OJ
    Attached Files
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • Modellen har endelig fløyet!
      Jomfruturen ble tatt or et par uker siden og endte i katastrofe, fikk motorkutt i lav høyde og måtte nødlande i en nyharvet åker. Resultatet ble knekt understell på venstre side og kroppen ble revet i stykker ved venstre understell ben og bakover.
      Reparerte modellen igjen og har flydd den i dag. Den blåste katter og bikkjer men det kunne knapt merkes på modellen, den trillet ca 5 meter etter hjula tok bakken ved landing!Hadde mye motvind.Det er vel kanskje undødvendig og si at modellen fløy helt fantastisk og er definitivt den minst kritiske modellen jeg har hatt! Landet den en gang uten motor(kuttet med vilje) og halehjulet satt i grasset før hovedhjulene! Suksess
      Bildene er fra 1 flyforsøk og 1 av skaden som ble etter jeg har fikset den opp litt!

      Mvh OJ
      Attached Files
      Last edited by Olavjoergensen; 09-05-09, 15:14.
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • Ble noen turer på Yak`n i dag! Flyr flott

        Mvh OJ
        Attached Files
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • C_ARF YAK-55SP 3m

          Hei Olav,

          Godt å se Yak'en din i lufta igjen. Hadde maiden på min 3m Yak i dag på Maarud. Flyr helt suverent!
          Slenger også med et bilde av neste Yak prosjekt i skala skjema. Fikk den i forrige uke.

          Vi får møtes og fly en dag.

          mvh Rolf
          Attached Files

          Comment


          • Originally posted by Rolf Meum View Post
            Hei Olav,

            Godt å se Yak'en din i lufta igjen. Hadde maiden på min 3m Yak i dag på Maarud. Flyr helt suverent!
            Slenger også med et bilde av neste Yak prosjekt i skala skjema. Fikk den i forrige uke.

            Vi får møtes og fly en dag.

            mvh Rolf
            Grattis med jomfrutur da!
            Den er knall tøff den svarte og gule Yak`n, kunne tenkt meg en slik selv i enten 2,6 eller 3 meter!

            Mvh OJ
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment


            • Originally posted by Salte View Post
              Hei

              bukket under for presset og kjøpte meg en 3w 210 cs ts til yakken,blir spennende å se om den er like kraftig som zdz 210 som var den første motoren jeg hadde i flyet.

              Geir Salte
              Hei Geir

              Har du fått testet dette i luften enda?
              Er veldig spent på hvordan dette fungerer, da jeg har en slik motor liggende og liker den 3,3m versjonen litt for godt

              Mvh OJ
              Olav Jørgensen
              Low & fast

              Comment


              • Hei Olav

                Har ikke hatt så mange turene men har nå funnet den rette propen og kommet bra på vei med justeringene.Konklusjonen må være at dette funker bra så løp og kjøp.

                Mvh

                Geir Salte

                Comment


                • Originally posted by Salte View Post
                  Hei Olav

                  Har ikke hatt så mange turene men har nå funnet den rette propen og kommet bra på vei med justeringene.Konklusjonen må være at dette funker bra så løp og kjøp.

                  Mvh

                  Geir Salte

                  Så flott
                  Vet du hva modellen din veier med 210`n?

                  Mvh OJ
                  Olav Jørgensen
                  Low & fast

                  Comment


                  • Ca 22 kg med 1l bensin og 1l røyk.

                    Geir

                    Comment


                    • Herlig når gamle tråder "resirkuleres" Hvilken 2-blads propell vil være passende på denne modellen? Lurt på en Vess 32B, eller en Mejzlik 33/10.

                      Forslag?
                      Geir


                      3D plane - 1D brain

                      Comment


                      • Fløy mest med 3-blader på min. Engel 30*12 mener jeg å huske og biela 29*12.
                        Hadde vel på en 32*14 2-blads en liten periode som jeg ikke likte, støyet mye
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

                        Comment


                        • Ok. Tror jeg rett og slett satser på en 33/10 Mejzlik. 170`n burde takle det greit, og dessuten er det mye cowling der fremme Den blir litt "soft" med tanke på 3D med treblads.Click image for larger version

Name:	bilde (3).JPG
Views:	1
Size:	167.6 KB
ID:	583648
                          Geir


                          3D plane - 1D brain

                          Comment

                          Working...
                          X