Announcement

Collapse
No announcement yet.

NM F3A 2009 - Ungdomsprofilering!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Selveste Hanno Prettner?? Som i den kjente Hanno Prettner med egne modeller (om jeg husker riktig) fra rundt slutten av 80-tallet?
    Med vennlig hilsen
    Asbjørn Kristiansen, Ski
    -------------------
    Teori er når man skjønner alt,
    men ingenting fungerer som det skal..

    Praksis er når alt fungerer som det skal,
    men ingen skjønner hvorfor..

    Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
    ingenting fungerer som det skal,
    og ingen skjønner hvorfor..
    ------------------------------
    http://www.f-16.net/

    http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

    Comment


    • #17
      Originally posted by G-Force View Post
      Selveste Hanno Prettner?? Som i den kjente Hanno Prettner med egne modeller (om jeg husker riktig) fra rundt slutten av 80-tallet?
      Jeg gleder meg vel mer til å se flyet han skal bruk, en Curare Ugly II, siden det står "15" bak henviser vel det til motoren, sikkert en vass liten sak kalt OS .15 FP!

      Spøk til side. Håper det går i boks med Hvam og internatet. Dette kan bli en stor opplevelse.
      Hadde det ikke vært for at jeg da nettopp hadde tilbrakt en drøy uke på Starmoen, skulle jeg tatt en tur.
      Men jeg tror konas tålmodighet da er strekt langt nok når det gjelder bruk av dyrebar ferie på modellfly.
      Mvh Terje Martinsen
      leder Modellflyseksjonen/NLF
      www.modellfly.info

      Comment


      • #18
        Jah, greit å ha "regjeringa" på sin side Men denne Prettner, vant han noe stort innen F3A "back in the days", som det heter på nynorsk, eller husker jeg feil? Husker Modellers hadde noen modeller med hans navn på tilbake i 87 eller der omkring.

        EDIT: Sorry for O.T, måtte bare spørre om dette da jeg så navnet i lista. Flott tiltak, håper alt går i boks, skal ta meg en tur opp og myse når det går av stabelen.
        Med vennlig hilsen
        Asbjørn Kristiansen, Ski
        -------------------
        Teori er når man skjønner alt,
        men ingenting fungerer som det skal..

        Praksis er når alt fungerer som det skal,
        men ingen skjønner hvorfor..

        Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
        ingenting fungerer som det skal,
        og ingen skjønner hvorfor..
        ------------------------------
        http://www.f-16.net/

        http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

        Comment


        • #19
          Deltok i 7 VM F3A og vant samtlige
          Vant 16 EM F3A
          8 ganger vinner av T.O.C.

          Sannsynligvis den beste/mestvinnende modellflypilot noensinne.

          Nå skal vi ikke glemme f.eks. Espen Torp med ca 25+ NM i diverse seilflyklasser, men det er jo litt forskjell på NM og EM/VM/TOC da!
          Mvh Terje Martinsen
          leder Modellflyseksjonen/NLF
          www.modellfly.info

          Comment


          • #20
            Her er han forresten avbildet (t.h.) sammen med en tidligere ikke helt ukjent størrelse innenfor en annen sportsgren, som også hadde en glødende modellflyinteresse og egen flyplass på eiendommen sin.

            Nå blir det kanskje litt off-topic fra NM, men.....
            Attached Files
            Last edited by tema95; 17-04-09, 10:41. Reason: Skrivefeil
            Mvh Terje Martinsen
            leder Modellflyseksjonen/NLF
            www.modellfly.info

            Comment


            • #21
              Originally posted by G-Force View Post
              Jah, greit å ha "regjeringa" på sin side Men denne Prettner, vant han noe stort innen F3A "back in the days", som det heter på nynorsk, eller husker jeg feil? Husker Modellers hadde noen modeller med hans navn på tilbake i 87 eller der omkring.

              EDIT: Sorry for O.T, måtte bare spørre om dette da jeg så navnet i lista. Flott tiltak, håper alt går i boks, skal ta meg en tur opp og myse når det går av stabelen.
              Det KAN hende det er noen tøyse- og tullenavn på den lista... Tviler på at W.Matt kommer også...
              Audun Thinn
              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

              Comment


              • #22
                Originally posted by tema95 View Post
                Her er han forresten avbildet (t.h.) sammen med en tidligere ikke helt ukjent størrelse innenfor en annen sportsgren, som også hadde en glødende modellflyinteresse og egen flyplass på eiendommen sin.

                Nå blir det kanskje litt off-topic fra NM, men.....

                Ayrton Senna, min største favoritt innen F1 noensinne. R.I.P.
                Med vennlig hilsen
                Asbjørn Kristiansen, Ski
                -------------------
                Teori er når man skjønner alt,
                men ingenting fungerer som det skal..

                Praksis er når alt fungerer som det skal,
                men ingen skjønner hvorfor..

                Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
                ingenting fungerer som det skal,
                og ingen skjønner hvorfor..
                ------------------------------
                http://www.f-16.net/

                http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

                Comment


                • #23
                  Tenkte bare å minne på påmelding til NM... Vi har satt en frist til 1.juli (Ja, man kan melde seg på senere også..).

                  Det er nå kommet på en del reelle navn, deriblant Stian på 13år!! Så nå er lista satt for ungdommer... Bare å melde dere på
                  Audun Thinn
                  Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                  Comment


                  • #24
                    Vingtor Storeslem?

                    Blir det storeslem for vertskapet på NM??
                    Av i dag 13 påmeldte er det 10 fra Vingtor!! Jippiiiii!
                    Audun Thinn
                    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                    Comment


                    • #25
                      VI HAR "GO" FRA HVAM!!

                      Da venter vi bare på tilbakemelding fra Internatet ang priser på overnatting og mat!
                      Audun Thinn
                      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                      Comment


                      • #26
                        Bump bump...

                        Velkommen til NM F3A 2009!

                        (SEND DENNE INFOEN TIL ALLE DERE KAN TENKE DERE KAN VÆRE INTERESSERT!)

                        Som kanskje mange allerede har fått med seg arrangerer Vingtor RC-Club NM i F3A i år fra onsdag 5. august til søndag 9. august. Onsdagen blir ofisiell treningsdag, så selve konkurransen starter på torsdag morgen. Vi kommer til å gjennomføre klassene Sport-07, Nordic N-09, og F3A P-09 & F-09.

                        Vi har fått leid fantastiske Hvam videregående skole, like ved Vormsund ( Hvam videregående skole – se beskrivelse under).

                        Dette blir en utrolig flott ramme rundt arrangementet, og vi kan også tilby særdeles rimelig overnatting på skolens internat med alle måltider inkludert! (Serveres fra skolens eget kjøkken). De som ønsker internat bes pakke pute, dyne og sengetøy.
                        Dersom ikke dette er innbydende nok, vil vi også kunne tilby reduserte priser på Vormsund golfhotell.
                        Vi kliner til og byr på bankett fredag kveld, der grilling ute i landlige omgivelser står på menyen. Er været imot oss rusler vi inn i skolens ”restaurant”…

                        Flymessig har vi en hel golfbane å boltre oss på, så det blir golfgreen ”så langt øye kan se”… Sola har vi klokelig plassert bak oss.
                        Det er også mulig vi kommer til å disponere en eller annen form for hangar for de som måtte ønske dette. Det oppfordres også til depron-flaksing på kveldstid.

                        Planen er å tilrettelegge spesielt for ungdom under dette NM. Alle under 18 slipper da startkontigenten, pluss at vi jobber med redusert pris på overnatting. Overnattingen må vi ta noe forbehold mot. Vi vil også forsøke å ha en fadderordning, der yngre piloter følges opp tett av seniorene. Vi håper også å få til noe sosialt på kveldstid.

                        Så ikke nøl, kast deg over nettet/telefonen/mailen og meld deg på et minne for livet!

                        Påmelding: En modellflyklubb for Oslo og omegn (Fristen er satt til 01.07.2009).

                        Gi beskjed om når du dukker opp i tillegg til om du ønsker overnatting eller ikke. De som allerede er påmeldt oppfordres også til å gi beskjed om dette (gjerne en gang for mye enn en for lite…), da vi må kartlegge behov for rom på internatet samt mat.

                        Kontaktperson:
                        Audun Thinn
                        Tlf.: 93223419 (mob) / 64952417 (priv) / 22884019 (jobb)
                        Mail: audun{attattata}ingenium.no / anthin{attattata}online.no
                        (Får dere ikke tak i meg nå blir jeg imponert )

                        Priser:
                        F3A – 300kr
                        Nordic – 250
                        Sport – 200
                        Ungdom (t.o.m. 18 år) – GRATIS!

                        (Startkontigent betales til konto 9722 309 4124 Vingtor RC-Club, Bernt Knudsens vei 4 D, 1176 Oslo. Merk betalingen med medlemsnummer og navn.E-post: vingtor@start.no)

                        Overnatting:
                        Internatet – 400kr/pers./natt (inkludert frokost, selvsmurt lunch og middag – Ta kontakt for detaljert meny..).
                        Vormsund Golfhotell – Dette kommer vi tilbake til.

                        Program (foreløpig):
                        Onsdag 05.08.2009 – Ofisiell treningsdag
                        Torsdag 06.08.2009 – Registrering & åpningssermoni. 2 runder F3A P-09, 2 runder N-09
                        Fredag 07.08.2009 – 1 Runde F3A P-09, 2 runder N-09, 2 runder Sport
                        Lørdag 08.08.2009 – 1 Runde F3A P-09, 2 runder F3A F-09, 1 runde N-09, 2 runder Sport. Premieutdeling*
                        Søndag 09.08.2009 – Reserve*

                        * Slik det ser ut i dag mhp påmeldte blir søndagen flittig brukt. Beregn premieutdelingen og muligens F3A F-09 til søndag.
                        __________________________________________________ _________________________

                        Veibeskrivelse til Hvam VGS (tatt direkte fra deres nettsider – beregn ca.30-45min fra Oslo):

                        Hvam ligger i Nes på Romerike, Akershus. Skolen ligger vis-à-vis gamle Hvam museum.

                        KJØRERUTE FRA E6

                        Sving av E6 ved kløfta og kjør østover på riksvei 2 mot Kongsvinger. Etter at nye riksvei 2 er slutt, kjør to kilometer videre og ta av til høyre (sørover) ved å følge skilting til " Gamle Hvam" (severdighet).

                        Kjør 4 km. rett frem, og ta til venstre (fortsatt mot " Gamle Hvam" i T-krysset. Etter noen svinger ser du skolen ligge på venstre side av veien.

                        Du kan også bruke interaktive karttjenester som Google Maps eller Gule Sider for å finne frem.
                        __________________________________________________ __________________________________________________ ______________

                        Mvh
                        Audun Thinn
                        Sjefs-Über-organisator og selvutnevnt hoggestabbe i forbindelse med alt som ikke måtte gå etter planen...
                        Audun Thinn
                        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                        Comment


                        • #27
                          dette blir bra!!

                          hallo Vingtor!
                          gleder meg som vanlig som en drittunge til f3a stevner og da kvalifiserer det sikkert bra nok til gratis deltager avgift!!!
                          holdt på å gå skit med ferien men rodde det hele i land...
                          Da er det bare å få tid til noen turer frem mot NM
                          stå på gutter
                          Rune Gjelsnes
                          Vikersund
                          92624841

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by surpass View Post
                            Hei! Jeg er 18 år og dette er noe jeg skal være med på! Gleder meg!
                            - Da er det på tide å melde seg på...! -Kan ikke se å ha mottatt påmeldingen din enda..?

                            Vi er pr. i dag 32 påmeldte piloter(!), og 19 av disse har allerede bestilt rom på internatet på skolen. Detta blir knall! Regner med dette blir en av de virkelig store sosiale og lærrerike langhelgene dette året.

                            Her kommer siste oppdatering:
                            __________________________________________________ _

                            Tidsskjema: (Se våre nettsider.... En modellflyklubb for Oslo og omegn).

                            Det er lagt opp til en stram tidsplan for arrangementet. Vi mener likevel vi skal klare å gjennomføre planen med velvillig og god innsats fra deltakere. Tidsplanen er avhengig av at alle følger med på hvor langt stevnet er kommet og alltid er klar i god tid før en selv skal fly.

                            Prøveflyging:
                            Flyplassen (Golfbanen) er dessverre ikke tilgjengelig for oss før etter onsdag 5. august kl 1200. Etter dette klokkeslettet starter prøveflyging etter liste på flyfeltet. Frekvensklypestativ benyttes.
                            NB! INGEN FLYGING FØR KL 1200 PÅ ONSDAG.

                            Overnatting/bespisning:
                            Vi kan tilby rimelig overnatting på skolens pensjonat til kr 400,- pr. døgn. Det er enkle rom men i prisen inngår frokost, lunsj og middag.

                            NB! ALLE SOM SKAL BO TAR MED DYNE, LAKEN OG PUTE SELV.

                            For de som ordner egen overnatting, er det mulig å få kjøpt middag på plassen og betale enkeltvis. Det er hyggelig om alle kan samles til middag hver dag.

                            Bestilling av overnatting skjer ved å sende en e-postmelding til Audun Thinn: <audun.thinn[at]ingenium.no>. Oppgi antall rom, hvilken dag du kommer og når du reiser.

                            Hvam VGS er en flott NM arena. Vi får disponere en hel golfbane til flyplass. 40 meter unna depotet ligger en butikk/kiosk samt parkering og plass til sekretariat. Skolen stiller også med eget internat med rom til leie med eller uten måltider.

                            Se også Hvams egen hjemmeside her: Hvam videregående skole
                            __________________________________________________ _______________

                            Vi håper å se flere nye fjes på NM, og spesielt velkommen er jo de på 18 eller yngre! Vi lover tett oppfølging av nye og unge fjes

                            Audun Thinn
                            Audun Thinn
                            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                            Comment


                            • #29
                              Var og tittet på fasilitetene i går og alle som skal delta har noe å glede seg til. Flott åpent område å fly på, selv vår eminente mesterklipper Morten får konkurranse her når det gjelder striglet gress.

                              Håper at værgudene vil ta ferie neste uke og trykke på knappen for pent vær. Gleder meg til arrangementet selv om treningen før NM har vært så som så.
                              Espen Kvien
                              Gruppeleder F3A
                              Vingtor RC Club
                              f3a.norge@gmail.com

                              Mange fly og mye moro

                              Comment


                              • #30
                                Ferdig!

                                Da var NM F3A 2009 gjennomført!
                                En stor takk til alle som bidro, og til alle deltakerne som stilte opp! Masse god flyging i strålende vær!

                                For resultater og bilder, følg med på Vingtor sine hjemmesider; En modellflyklubb for Oslo og omegn

                                Legger ved ett stemningsbilde som sier det meste egentlig.....
                                Attached Files
                                Audun Thinn
                                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                                Comment

                                Working...
                                X