Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 50 Titan enda en gang.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Raptor 50 Titan enda en gang.

    Hva er det man fester halerotorakslingen med (på motsatt side av rotorsiden)? Jeg ser den i åpningen av halehuset med gjenger inn. Akslingen er pent avrundet der, men jeg klarer ikke av monteringsanvisningen å se hva den skal låses/festet med. Mvh Rolv B
    Flisespikkeri er gøy!
    Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
    Dyrøy MFK
    ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
    http://rolv.info

  • #2
    det er en liten set skru 3x4 m
    vises som nr 10 i manualen side 15

    Comment


    • #3
      Inni akslingen er det en 1,5mm brako settskrue som holder på plass splinten som igjen holder på plass det røde reimhjulet om jeg husker rett.

      Comment


      • #4
        OK, da er det bare å skru opp igjen, hehe. Takk for hjelp.
        Flisespikkeri er gøy!
        Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
        Dyrøy MFK
        ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
        http://rolv.info

        Comment


        • #5
          Og den splinten er roten til alt ondt om den løsner.
          Jeg står ikke rett bak Raptoren lengre etter at den har løsnet 2 ganger.

          Lag et tittehul i tailcase eller bytt til "åpen" tailcase.
          ---------------
          Falcon 3D
          T-rex 450 SE
          Raptor 50 Titan
          Align 700 N
          JR 9XII
          ---------------

          Comment


          • #6
            Originally posted by yak View Post
            det er en liten set skru 3x4 m
            vises som nr 10 i manualen side 15
            Hei igjen. Nå har jeg skrudd opp og jeg hadde gjort alt iflg monteringsanvisningen. Men når alt er på plass, kan hele halerotorakslingen bevege seg ca 2-3mm. Når jeg dytter akslingen helt inn blir drivhjulet, dvs det røde som driver akslingen rundt, stående i sentrum, men akslingen kan da trekkes litt tilbake igjen. Det virker som om det skulle være noe mellom sideplata (12) og lageret (1) . Med andre ord, det er 2-3mm slark inn/ut på selve akslingen inne i halerotorhuset. Vi er nå nede på side 15. Skjønner ikke hva som er feil.
            Flisespikkeri er gøy!
            Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
            Dyrøy MFK
            ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
            http://rolv.info

            Comment


            • #7
              Originally posted by lupus49 View Post
              Hei igjen. Nå har jeg skrudd opp og jeg hadde gjort alt iflg monteringsanvisningen. Men når alt er på plass, kan hele halerotorakslingen bevege seg ca 2-3mm. Når jeg dytter akslingen helt inn blir drivhjulet, dvs det røde som driver akslingen rundt, stående i sentrum, men akslingen kan da trekkes litt tilbake igjen. Det virker som om det skulle være noe mellom sideplata (12) og lageret (1) . Med andre ord, det er 2-3mm slark inn/ut på selve akslingen inne i halerotorhuset. Vi er nå nede på side 15. Skjønner ikke hva som er feil.
              Da kan du ha satt den ene (flate) halvdelen av den røde feil vei. Har hatt akkurat samme feil selv...
              Jan Fredrik Bjordal
              www.JetsOfBergen.no

              This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

              Comment


              • #8
                Slarkete aksen

                Heisann

                Hadde samme problem på en raptor jeg hadde en gang,
                sannsynligvis har du fått snudd den ene løse siden på det røde reimhjulet.
                Det er en liten forskjell på det,men det kan monteres begge veier,hvis dette er snudd feil vei vil du kunne få en slakk.

                Mvh Roar

                Stå på

                Comment


                • #9
                  Originally posted by JanFredrik View Post
                  Da kan du ha satt den ene (flate) halvdelen av den røde feil vei. Har hatt akkurat samme feil selv...
                  Nei, skulle du ha sett! Den flate halvdelen var snudd. Merkelig at jeg ikke tenkte det selv, hehe. Takk skal du ha, nå sitter den tight.
                  Mvh Rolv B
                  Flisespikkeri er gøy!
                  Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                  Dyrøy MFK
                  ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                  http://rolv.info

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by lupus49 View Post
                    Nei, skulle du ha sett! Den flate halvdelen var snudd. Merkelig at jeg ikke tenkte det selv, hehe. Takk skal du ha, nå sitter den tight.
                    Mvh Rolv B
                    Ante jeg det ikke!
                    Jan Fredrik Bjordal
                    www.JetsOfBergen.no

                    This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

                    Comment

                    Working...
                    X