Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering: Seagull Edge 540 + MT 50i PRO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Mitt ligger nok omtrent i midten av det som er anbefalt som er gitt fra 95-110 mm fra fremre del av vingetuppen. Synker svakt på rygg da og er ett godt utgangspunkt som var totalt trygt. Lange flare med halehjulet først var helt ukritisk!
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #17
      Kjekt og høre at den flyr noenlunde.
      Snart ferdig med en jeg også, og litt betryggende at oppgitt CG faktisk ikke er helt på vidda.

      Lars

      Comment


      • #18
        Nei, den flyr absolutt godkjent etter noen få turer. Litt tuning med annen propell og kanskje en smule mer høyretrekk.

        Her er video:

        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #19
          HVa er egentlig grunnen til at det blir oppgitt feil CG på enkelte modeller,, glemmer de å teste flyene før de blir lagt ut for salg??

          Fin blogg dette her, bra jobba
          All you need is love

          Comment


          • #20
            Originally posted by Ruduz View Post
            HVa er egentlig grunnen til at det blir oppgitt feil CG på enkelte modeller,, glemmer de å teste flyene før de blir lagt ut for salg??

            Fin blogg dette her, bra jobba

            Nei, det kan man jo lure på. Har hatt endel tilfeller opp gjennom årene og værst på en 50cc Ultimate som var helt spinnvilt. Men med CG riktig sted så fløy den som en drøm.

            Og takk for bloggskryt
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #21
              Ikke mye tvil om at flikkemonstret disse flyene en gang var er borte! Fin angrepsvinkel under landing!

              Hvilken propell er det? diam. og pitch altså? Hørtes litt tung ut ja.

              Sag ut gulvet og bakveggen i canopyŽen, ta ut piloten og du har spart nesten 100g.
              En lett trepropell og du sparer minst 50g til.
              Min er 5890g minus fuel med xoar 21x8 på en FTL45 kinamotor.

              Lars.

              Comment


              • #22
                Propellen er en MJ 20x10 og den er tung. Tror det er der den sliter litt. Skal teste TopFLite 20x10 og 20x8 og muligens ett par andre også.

                Kan nok lett kvitte meg med litt vekt, men den flyr utrolig "lett" i utgangspunktet så vet ikke om jeg vil legge så mye energi i det. Men canopy kan som du sier lettes veldig enkelt med sikkert 100 gram. I tillegg flyr jeg med 6V 3300 mah pakke og det trengs kanskje ikke, men deilig med litt ekstra synes nå jeg da.
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #23
                  Min fikk luft under vingene idag, den også. Fløy fint som bare det, men måtte gi meg etter bare to turer. Motoren ville ikke gå skikkelig. Antagelig pga en dårlig simring i framkant av motoren som drar falskluft.

                  Jeg satte cg på ca 10cm, men jeg må lengre bak ser det ut til. Måtte trimme endel opp for, og synker inverted.

                  Comment


                  • #24
                    Fin blogg Affa Hvor fikk du tak i de store servohornene du har brukt?
                    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                    Comment


                    • #25
                      De er fra Kjell Aanvik, Eureka-rc. Desverre er hullene i de litt for store og derfor må man på med kulelink noe som strengt tatt ikke er nødvendig. Du får også tak i de med kulelink ferdig montert.

                      Alternativet er Dubro sine HD horn, billige og fungerer bra på slike modeller.
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #26
                        Har nå flydd modellen idag med trepropell i 20x8 og den tacker da 6700 RPM så en klar forbedring. Masse krefter nå og den trekker ut av hover med god autoritet.

                        Ble bare med en tur da Modellflygruppa hadde styremøte på plassen og SYNSE DB målingene tydligvis var i høyeste laget.
                        Attached Files
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #27
                          Og 5 til................

                          I fin vårsol
                          Attached Files
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #28
                            I dag fløy jeg for første gang en MD 50 (med cannister og 20x10 trepropell). Motoren er montert i en extra 2x2 m (C-arf). Motoren gikk bra og hadde en utrolig rask respons på throttle. Imidertid så øket ikke turtallet nevneverdig fra 2/3 gass til full gass. Kan sikkert være for den er ny + justeringer. Men jeg ser at du bruker 20 x 8 og har godt pådrag så spørsmålet er om jeg bør bytte.


                            mvh Olav Aga
                            Olav Aga
                            Sekretær AHMFK

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by oag-ahmfk View Post
                              I dag fløy jeg for første gang en MD 50 (med cannister og 20x10 trepropell). Motoren er montert i en extra 2x2 m (C-arf). Motoren gikk bra og hadde en utrolig rask respons på throttle. Imidertid så øket ikke turtallet nevneverdig fra 2/3 gass til full gass. Kan sikkert være for den er ny + justeringer. Men jeg ser at du bruker 20 x 8 og har godt pådrag så spørsmålet er om jeg bør bytte.


                              mvh Olav Aga
                              (Imidertid så øket ikke turtallet nevneverdig fra 2/3 gass til full gass.)

                              Er ikke det vanlig med bensinmotorer?Min dl50 oppfører seg likens...
                              Ronny Andreassen
                              Sunndal/Vinnu
                              Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                              3DHs 33" EPP
                              JR 9303 2,4

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by ronnynorge View Post
                                (Imidertid så øket ikke turtallet nevneverdig fra 2/3 gass til full gass.)

                                Er ikke det vanlig med bensinmotorer?Min dl50 oppfører seg likens...
                                Det er nok helt vanlig med de aller fleste bensinmotorer. Hvis du har en radio med mulighet for throttlekurve så kan du legge den så lineær som mulig der....

                                Min 20x10 trekker 6600 etter 5 tanker og den kan godt få en større propell rimelig snart. Vurderer 21 eller 22"
                                ____________________________
                                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                                Comment

                                Working...
                                X