Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har prøvd Telemaster?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som har prøvd Telemaster?

    Lurer på om det er noen her på forumet som har prøvd Telemaster, det ser ut som et artig og snillt fly for en nybegynner. Har 4 fly men ingen har blitt airborne ennå.
    Hva vil dere anbefale å starte med av art-tech cessna 182 el, eller Ready 2 med JBA 56 totakt?

    Hilsen helt fersk, aldri fløyet annet enn på simulator.

  • #2
    Brukeren "Trollet" her inne har hatt en av de STORE telemasterne, og selv har jeg et sett liggende i kjelleren i påvente av uanede mengder pågangsmot, og ellers sier alle at den flyr som en drøm uansett størrelse.
    Art-Tec sin cessna skal du under noen omstendigheter IKKE prøve å fly før du er 100% sikker på at dette er noe du kan! Flyet er skummelt undermotorisert og staller/detter ned som en skiftenøkkel hvis du mister for mye fart under stigning eller i en sving. Flyet ser pent, men egner seg best på hylla i hobbyrommet!!!
    Readyen er et meget bra førstefly. Hvis du føler deg trygg på at du ikke får motortrøbbel, samt at alle ror går riktig vei og med fornuftige (små) utslag, i tillegg til at du klarer å fly i et par minutter for så å lande uten å krasje på simulator er det bare å hoppe i det! Readyen har en tendens til å droppe en vinge hvis du flyr for sakte inn mot landing, så ha littegrann fart, og gjerne legg inn 20-30% flaps på balanseror hvis du har mulighet til dette.
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

    Comment


    • #3
      Hei ville anbefalt en big stik 40 som begynner fly, denne er snill som dagen er lang og flyr både veldig sakte og fort. og når du begynner og få dreisen på ting er det bare og skru opp utslaga på rora så har du et roken roll fly.
      BOOMA Intelliswitch

      Odd A Eriksen

      Comment


      • #4
        Det finnes helt sikkert mange her som har prøvd den. Det er jo en klassiker som har eksistert ihvertfall i 30 år. Som du ser av denne siden http://www.hobby-lobby.com/telemaster.htm så finnes det nå et stort utvalg i størrelser.

        Av de to du foreslår så vil nok Readyen være greiest å begynne med. Jeg har ikke prøvd den, men har forstått at den tåler en del. Og min erfaring er at store fly flyr bedre enn små.

        Jeg aner ikke noe om modellflymiljøet i Roan, men det ser ut til at det er en rimelig organisert gjeng i Åfjord. Sjekk http://www.crashandburnrc.net/index.html
        Jeg har ikke vært i kontakt med de, men jeg følger med på kalenderen deres for å se om de har noe på gang når jeg har et ærend i de trakter.Vil tro at de kanskje kan hjelpe deg med en vellykket jomfrutur.....
        Olav Moe

        -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

        Innholdet i min hangar, sånn ca

        Comment


        • #5
          Hei og takker for svar alle sammen.

          Ja ser at de har 5 forskjellige Telemastere,frister litt med den 6 fots ARF utgaven.
          Blir nok til at Readyen blir den første som må ut i test her ja.
          Sliter litt med den JBA 56F en,får den ikke til å gå stabilt ennå, så er det første glowmotoren jeg starter da, er vel uerfaren med disse gløde motorene.
          Noen som har tips om dette?

          Comment


          • #6
            Her kan du lære mye

            Justere motorer?? - (MFN) ModellflyNytt.no

            Comment


            • #7
              Jeg har en telemaster Med 3,6 meter vingespenn (12 fot)
              Og det er et skikkelig kosefly.
              Jeg bruker det til skoling i klubben. Det har en 50ccm bensinmotor og kan ta av på 1 meter. Landingene er morsomme med 90 grader flaps (brems). den lander nesten vertikalt.
              Anbefales!!
              Tor Helseth
              Ålesund og Omegn Modellflyklubb

              Comment


              • #8
                Takker for svar. Ja har fått et godt inntrykk av Telemastrene, lurer på om den 6 fots utgaven har omtrent de samme egenskapene som denne 12 fotern?. tenker da på elektro oppsett til den.

                Comment

                Working...
                X