Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyde mount - finnes det bra alternativer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hyde mount - finnes det bra alternativer?

    Driver å setter sammen Onyx 140 nå. Hadde tenkt å bruke Hyde mount men med dagens dollarkurs + frakt mm så blir den relativt kostbar.

    Har ikke tid til å lage Olas sin hjemmesnekrede variant heller, så det jeg trenger er ett eller flere gode tips om alternative motorfester.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    Hei Espen,

    Budd Engineering lager etterlikninger av Hyde Mount. De er en del rimeligere og kan kjøpes fra Singapore Hobby.

    Alternativet er jo bruktmarkedet.


    Mvh,
    Henning

    Comment


    • #3
      Hei Henning,
      Takk for tipset, har sjekket men litt usikker på hvilken størrelse som passer så jeg har send en email til Budd Engineering. Kan se ut som om den for YS 170 passer OS 140 RX.
      Om ikke halv pris så var det betydelig billigere. Prisen direkte fra Budd eller Singapore blir omtrent den samme.
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        Jeg bruker bare vanlig glassfibermotorbukk og scwhinggummis på mine fly, det har aldri svikta og du slipper nesering.

        Du kan bruke denne klassikeren for å finne ut av hva du kan få til:
        Bra Billig Kjapt - velg to
        MVH

        Jon Gunnar Wold

        Comment


        • #5
          Da er motorfeste fra Budd bestilt - tok med festebrakett for nesering også. Har nesering fra før så da ble ikke den bestilt. Total kostnad inkl frakt ble USD 131,65 - ca kr 925 før norsk mva og fortolling. Har spart ca kr 600 i forhold til Hyde mount.

          Fulgte rådet til Jon om Billig og kjapt.
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment

          Working...
          X