Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeblogg T-Rex 500 ESP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Snart ferdig!

    Etter et par timers knoting i går begynner jeg å nærme meg ferdig..

    Det som mangler nå er gyro, motor, esc, mottager, paddles.. Kjenner jeg begynner å bli utålmodig etter å få det i lufta
    Attached Files
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • #32
      Hei Brumm,
      For å inspirere deg litt mer til å få 500'en din ferdig, legger jeg inn litt bilder og kommentarer fra min egen jomfrutur.
      For nå har jeg fått delene jeg fikk ødelagt, og i dag fikk jeg den i lufta for alvor

      Jeg måtte trimme veldige mye forover elevator for å få den til å hoovre hands off. På aileron var det nok med ett klikk høyre. Utgangspunktet var helt rett swash.

      Jeg prøvde først uten expo, men syntes det ble klart mykere og bedre å fly når jeg la på 20% expo på aileron og elevator.
      Er ikke helt fornøyd med halen ennå, men må leke litt mer med gain så kommer det nok.

      Jeg synes canopyen er litt vanskelig med tanke på synlighet. Spesielt mot mørk bakgrunn som trær etc. Men jeg har anskaffet en ny, så får jeg se om den er bedre.

      For å unngå å rippe halen min sånn med en gang igjen har jeg jukset litt ved å sette på en 2 cm. lengr halefinne jeg kjøpte hos Infinity Hobby.
      Loading...

      Det var ikke mye jeg fikk prøvet med bare to batterier. Mesteparten av flytiden gikk med til trimming og justering av gain. Men førsteinntrykket er veldig bra, og jeg ser frem til å prøve igjen.
      Fløy ca. 5 min pr. batteri, og det tappet ca. 1500mAh med dagens rolige flyging.
      (Legger også med et bilde av storebroren T-rex 600 for sammenlikning.)
      Attached Files
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #33
        hva slags batterier har du arhennie?
        hva slags merke?
        dx7

        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
        Løten MFK
        Stay Frosty

        Comment


        • #34
          Originally posted by Øyvind M View Post
          hva slags batterier har du arhennie?
          hva slags merke?
          Til 500'en kjøpte jeg to Zippy 3300 mAh 6S 20-30C Zippy batterier.
          http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...0C_Lipoly_Pack

          Men vær oppmerksom på at disse passer ikke i maskinen. Man får ikke på canopyen. Skal man bruke slike må man senke batteriplata. Jeg senket den 10mm og det gav meg mer enn nok plass.
          Batteripakka er bredere enn plata, og går ikke mellom rammesidene. Så ramma må kappes ned tilsvarende.

          Jeg har sett det har kommet noen 2650 mAh 6S 30C som skal være bedre tilpasset T-rex 500.
          http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...0mAh_6S1P_30C_

          Disse er 3 mm lavere, så det er mulig disse går inn uten modifikasjoner. Det vet jeg ikke. Men de er like brede som 3300 batteriene, så om disse også er for høye må ramma kappes på tilsvarende vis.

          Jeg kjøper alltid Zippy eller Rhino. De gir mest for pengene.
          I en Logo 500 har jeg både Zippy og Flightpower EVOLITE, og jeg merker ingen forskjell på de to. Eneste er at man ofte kan få ned vekten på mer kostbare batterier, men for meg er ikke det verd pengene. Jeg er ute etter flytid.

          (Skal man spare vekt er heller ikke 3300 noe å satse på da de er langt tyngre enn f.eks 2200.)
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #35
            Jeg bruker de samme 3300 Zippy i min og de går akkurat hvis du setter batteriene lengre ned på batt platen og trer canopy på "oversiden av sporet" i bunnen på ramma.
            Fung glimrende og man får på canopy.
            Har også tre flight power 2500 25C og de fungerer helt glimrende og er lettere....
            T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
            Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
            GS Storm CL1 Pro
            CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
            Multiplex Funjet
            Reichard proxima II
            ExtremeFlight RC Extra EXP 48"

            Comment


            • #36
              Plassering av antenner til Rx?

              Da har jeg kommet så langt at jeg driver og rydder opp i ledninger.. Jeg har en futaba rx av denne typen: Siden finnes ikke

              Jeg har tenkt å montere den på mottagerplata bak.. Hvordan er det vanlig å feste antenneledningene? Er det sånn at de helst ikke skal ligge inntil karbonramma?

              Kanskje noen kan linke til et forklarende bilde..
              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

              Comment


              • #37
                Bilde av hvordan jeg har løst det. Antennene skal jo ligge i 90 grader vinkel. Så jeg festet den ene langs hale-servo og den andre festet jeg i bom-støtten nedover. Funker fett
                Attached Files

                Comment


                • #38
                  Løsningen min ble noe lignende.. Men jeg fjernet mottagerplata for å få bedre plass til ledningssalaten

                  Så da er heliet ferdig!! Bare litt justering igjen
                  Attached Files
                  Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                  Comment


                  • #39
                    Ser en ledning nærme giret der? den har ikke mulighet til å gå inni? Hvis det er det noe dritt hvis det er en servo som kutter midt i lufta. Det skjedde med meg hehe

                    Ser sykt bra ut det heliet der!

                    Legg ut en video så fort du får tatt jomfrutur
                    dx7

                    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                    Løten MFK
                    Stay Frosty

                    Comment


                    • #40
                      Jeg er enig at den ligger litt nærme, Øyvind.. Men den står i svakt bend bort fra giret, så jeg tror det skal gå greit.. Jeg får god hjelp til å se over ting før jomfruturen (som forresten blir i morgen eller lørdag ) så da får vi se om det er noe som må endres på.. Gleder meg sykt!!

                      Har litt nerver, så jeg er ikke helt sikker på om jeg skal fly den første pakka selv eller om jeg skal la en med mer erfaring få æren
                      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                      Comment


                      • #41
                        Nuhh, har du fått lufta den ennå.??
                        Drammen rock city

                        Comment


                        • #42
                          Ja, så vidt... Jeg fikk god hjelp til å gå over oppsettet, og en erfaren pilot tok det opp i hover for å sjekke at alt var greit. Det blåste litt i meste laget for meg, så etter at jeg fikk det en halv meter opp i lufta valgte jeg å sette det ned igjen

                          Dagen etter, fredag som var, blåste det litt mindre så da tok jeg mot til meg å gjorde et forsøk. Av en eller annen grunn fikk jeg litt nerver, så det ble litt kløning men jeg fikk tømt en pakke og var fornøyd med det.. Jeg klarte desverre det berømte nybegynnertrikset og dunket halerotoren nedi bakken når jeg landet, så da forsvant det et par tenner på det fremre torqe tube giret.. Utover det ble det ingen skader. Så nå har jeg bestilt par sett med gir både foran og bak, kjekt å ha i reserve..

                          Skal prøve å legge ut en video så snart delene kommer
                          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                          Comment


                          • #43
                            Hei Brum,
                            Som nevnt tidligere i tråden kjøpte jeg en lengere halefinne til min.
                            Loading...

                            Jeg har touchet med halen etterpå, men har blitt reddet av finnen.
                            Noe å vurdere.....
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • #44
                              Det hørtes jo absolutt ut som en genial sak.. Takk for tipset!
                              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                              Comment


                              • #45
                                Hvordan går det med heli'n brumm. Har vært stille her lenge nå.
                                Min 500 esp kommer i morgen eller rett over helgen. Blir spennende , har ikke tuttla med heli siden aug 08. tail weight , rc screws , gyro og batteri holder fra Rick Lohr på helifreak er kjøpt inn.
                                Bantamene står klare, trenger bare noen flere batterier.

                                Gleder meg.
                                Drammen rock city

                                Comment

                                Working...
                                X